Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
romik 4.9.2006 11:32  494
J8 ve své družině nemám s dodržováním tohoto pravidla problém. Mám rytíře, který chce být navíc kondotiér a sám si občas zahraji slavného Gereta, který je šermíř a má rytířské způsoby.
Z mé vlastní zkušenosti mi bojovník až tak slabej nepřijde. Nevím, asi nehraji dostatečně dlouho:)
nox 4.9.2006 11:31  493
po třetím přestupu svůj přístup změnit a na dalším šup voa-la už je zase stejný.
myslím že to není až tak, že by mezi těma archetypama "přecvakával", ale spíš tak, že si ten názor a přístup formuje (jako by si míchal vodovky a sem tam něco přimíchal). Což samozřejmě bohužel nevyhovuje, když člověk chce hrát čistě jeden přístup
hecras 4.9.2006 11:25  492
Já osobně sem pravidlo o nutnosti střídat archetip vyloučil okamžitě po tom co sem ho zahlédl. Z logického hlediska je to nesmysl. Archetip by měl zobrazovat bojovníkův přístup k boji a netuším proč by měl (pokud nechce) po třetím přestupu svůj přístup změnit a na dalším šup voa-la už je zase stejný.
Co se vyváženosti týče, tak oproti jiným postavám je i tak bojovník dost slabej (viz. slavný bojovník vs. zloděj) tak mi to nevadí.
Stejně tak další archetipový povolání čaroděj žádný podobný pravidlo nemá.
noir 4.9.2006 11:20  491
JackeLee: Podívej se do slovníku, co je to gladiátor (Gladiátor byl člověk bojující v zápasech pro pobavení publika.). Pak si v literatuře najdi, jak gladiátoři bojovali a z logiky celé věci ti vyjde, že neodpovídá obecné předloze z reálného světa. Což by mi nevadilo, kdyby to nebyl jediný archetyp, který se tak chová. Ale fakt jsem tím nemířil na nějaký flame, byla to jen drobná poznámka...
noir 4.9.2006 11:18  490
Dalcor:
Hm, ono to je mince se dvěma stranami.
Strana 1/Taky se mi nelíbí, že se zvolenému archetypu nemohu věnovat furt, jak se mi chce. Nevím, proč by se bijec musel najednou učit něco rytířského nebo barbarského, když se mu do toho nechce.

Strana2/Ono to vyvažuje hru. Jinak na 10. úrovni bude umět věci, které by asi umět neměl, protože jsou dle autorů hry, kteří se vyvažování mechanismů věnovali, přiliš mocné. Například některé schopnosti 10.stupně (např. umění klamu III, které dává bojovníkovi 50procentní šanci na negování útoku a navíc je zřejmě použitelné s jakoukoli jinou gladiátorovou akcí) by na 10.úrovni byly asi příliš.
Současně se tím vyhneš brzskému "vyhoření" archetypu: po 10. úrovni by ses tak jako tak musel věnovat jinému archetypu-což by bylo stejně netarktivní a navíc by schopnoti na 1. úrovni onoho archetypu nebyly na 11. úrovni příliš užitečné.
jackelee 4.9.2006 11:11  489
Noir [482]: Spíš bych řekl že Gladiátor je jediným archetipem, který nedopovídá tvé realworldovské předloze ;-)
dalcor 4.9.2006 11:10  488
Hmm musím říct že se pokusím ukecat Vypravěče aby tenhle nesmysl neaplikoval ;)
noir 4.9.2006 11:06  487
RomiK: A tak. Já pochopil, že věta "Jediné omezení, které by ti zakazoval rozvíjet opačný archetyp je tvoje domluva s PJ" se vztahuje na všechno, ne jen na ono doplňující pravidlo. Mea culpa...
romik 4.9.2006 11:04  486
NoirVšak o změně archetypu po třetím stupni jsem nemluvil. Asi to z mého příspěvku nevyznělo. Jen jsem upřesňoval, co je napsáno v knize o výběru archetypů.
noir 4.9.2006 11:00  485
RomiK: Myslím, že pokud by člověk tohle pravidlo (3 úprovně, pak střídání) nerespektoval, staly by se některé schopnosti nevyvážené-autoři určitě věděli, proč tohle dělají. Věřím, že s vyvážeností počítali, takže kdyby ji hráč zrušil, určitě by to se systémem udělalo něco nepěkného.
romik 4.9.2006 10:59  484
DalcorJediné omezení, které by ti zakazoval rozvíjet opačný archetyp je tvoje domluva s PJ. Pokud si chceš hru bojovníka malinko ztzížit, řekneš si na první úrovni, jaké archetypy bude tvoje postava rozvíjet a jaké nikoliv. Je to jen volitelné pravidlo.
dalcor 4.9.2006 10:58  483
1) no potěž pánbůh - díky
2)ok, díky
noir 4.9.2006 10:57  482
Ještě jedna drobná noticka:
Před páí týdny jsem četl docela vyčerpávající studii o gladiátorech. jasně z ní vyplývalo, že galdiátoři byli mistři jedné zbraně, v níž byli ultraspecializovaní. V +ku jsou naopak mistři imropvizace. Gladiátor je tak jediným bojovnickým archetypem, který neodpovídá své realworldové předloze...
noir 4.9.2006 10:55  481
Pravidla explicitně říkají: "Postup archetypů je omezen. Platí, že můžeš každý archetyp rozvíjet nejvýše tři stupně po sobě. Nikdo totiž nemůže dosáhnout mistrovství, aniž by získal dostatečný přehhled o ostatních stylech boje."
Pravidlo o nemožnoti rozvíjet "protikladný" archetyp jsem nikde nenašel.

xkiv 4.9.2006 10:49  480
Dalcor1) Pravidla rikaji, ze jeden archetyp si lze zvysovat maximalne tri urovne po sobe (nejsem si jisty, jestli se do toho pocita vytvoreni postavy = postup na prvni stupen prvniho archetypu; budu ted predpokladat ze ne).
To znamena, ze nemusis - kdyz si ho vezmes driv.

2) V pravidlech nic zakazaneho neni. Muzete se dohodnout s PJ ...

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt