Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub C, C++ [ŽP: neomezená] (kategorie Programování) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Články

Jak bezpečně ukončit vlákno z DllMain
FastAllocPool - urychlení častých alokací a dealokací
Akce a zpráva jako objekt
Tuply v C++
Efektivní alokátor malých objektů a tady druhý a třetí díl
Šablony: Být vládce kvalifikátorů
Vracíme z funkce objekty
Základy komunikace mezi procesy (ve Windows)
Multiple Interface a Instance Factory
Multithreading v C++ (ve Win32)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: dlqpzix
[ 380 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bredy 18.8.2006 23:33  523
dickj1. Adresu broadcastu si musis zjistit, mam pocit, ze 255.255.255.255 ne vzdy funguje.
2. naopak myslim, ze neni treba nastavovat SO_BROADCAST, protoze to bez nej funguje taky.
3. nevim, jesltli v prvnim pripade je chybejici bind zamer nebo opomenuti pri prepisovani do lopuchu
4. stejne tak server by mel asi nejspis na zpravu pockat pomoci prikazu select, a pak ji teprve prijmout.
5. kdyz nefunguji broadcasty, je nekdy dobre nejprve posilat paket na primou adresu, a paklize dojde, hledat chybu v broadcastu. Nedojde-li, je chyba nekde jinde nez v broadcastu (chyba na nektere strane).
dickj 17.8.2006 21:08  522
win soketyAhoj... Mám následující problém :

Dělám aplikaci (jednoduchý chat) pro OS Windows. Její princip je, že se spustí dvě instance této aplikace (každá na jiném PC) a pomocí broadcastu si k sobě "najdou cestu" - styl klient-server.

Struktura kódu je následující:
KLIENT
int soc = socket(...); // nový socket
setsockopt(soc,..., SO_BROADCAST, ...); // povolit broadcast
"addr.s_addr = 255.255.255.255"; // symbolický zápis
"addr.s_port = 7"; // symbolický zápis
sendto(soc, ..., addr, ...); // posílám zprávu serveru

SERVER
int soc = socket(...); // nový socket
"addr.s_addr = INADDR_ANY"; // symbolický zápis
"addr.s_port = 7"; // symbolický zápis
bind(soc, ..., addr, ...);
recvfrom(soc, ..., addr, ...); // posílám zprávu serveru

Když aplikaci spustím, tak zpráva od klienta vůbec nepřijde na počítač, kde běží server.
Dokázal by mi někdo poradit, v čem by mohl být problém ?? Díky
fofrofronek fofrofronek 14.8.2006 12:00  521
OTmiluju automaticke prekladace:o)
http://wikipedia.infostar.cz/o/ob/object_file.html
fofrofronek fofrofronek 9.8.2006 21:58  520
Dik to vypada velmi chutne, zatim jsem objevil a vystacil si s utilitou z VC++ - ted si zaboha nevzpomenu na nazev :o)
bredy 9.8.2006 15:06  519
fofrofronekhttp://www.dependencywalker.com/
fofrofronek fofrofronek 7.8.2006 11:03  518
Nazdar, mam problem. Potrebuju nahradit ve windowsech dll knihovnu.
Dokazal by me nekdo nasmerovat na nejaky informace, jak zjistim, kolik funkci ta dll knihovna obsahuje a jak toho o ni zjistit co nejvic ?
diky.
huh huh 19.7.2006 17:34  517
anonym [516]: Objektově orientované programování v C++
anonym 19.7.2006 17:31  516
cau lidi, mam takovej problem, chci začít s programovíním v C++, ale nechci vrážet peníze do literatury, tudíž vás prosím jestli někdo nevíte kde by se na netu našly začátky programování v c++..moc díky
bredy 19.7.2006 07:55  515
Know How - MultipleInterfacesTen kdo programuje v Javě určité zná slovo interface. Programátor v C++ to slovo nezná, pokud ho tedy neslyšel v podobné souvislosti, ale v C++ jej jako příkaz nenalezneme. Nicméně i tam můžeme napsat, že interface je vlastně abstraktní třída, která neobsahuje implementaci žádné z funkcí, kterou deklaruje

 class IExampleIfc
 {
 public:
    virtual void fn1(...)=0;
    virtual void fn2(...)=0;
    ....
 };

(já nejčastěji označuji interface písmenem I)

Nedávno jsem řešil problem. Mám interface, který je obecným základem pro nějakou hierarchii tříd. To znamená, že existuje několik (desítek) potomků, kteří tento interface dědí a implementují jeho funkce. Potud by to nebyl žádný zádrhel. Modul o kterém mluvím je víceméně hotový a používá se v několika projektech. A tak jsem si jednoho dne sedl a řekl, že napíšu vizualizátor této struktury, tj, že si napíšu nějaký program, který vypisovat data objektů z nějaké kolekce, kde každý objekt je právě instancí třídy některého potomka.

Mno, co s tím, ideální by bylo, kdybych měl na interface funkci Draw, kterou pak budu volat na každý objekt a podle typu se ten který objekt nakreslí. Jenže na interface taková metoda není, musela by se tam dopsat. Jenže jak jsem řekl, modul je víceméně hotový a používá se v několika projektech, zasahovat do jeho základní části jen proto, abych uspokojil nároky jednoho programu je dost velká odvaha (a hloupost). Co teď s tím?

Mohl bych zjišťovat typ každého objektu a mít připravený obrovský switch, jenž by na základě typu vyvolal nějaké kreslení. Nejde to napsat lépe?

Ono by stačilo, kdyby součástí rozhraní byla funkce, která by mi umožnila vrátit něco obecného, z čeho bych poznal co mám dělat dál. Ideálně ukazatel na nějaké jiné rozhraní. Jenže to rozhraní sám modul nezná, muselo by to být nějaký univerzální rozhraní...

Teď trochu odskočíme do Windows a jeho COM+ objektů. Ti co programují v COM+ znají, že základní rozhraní (ze kterého se dědí celé COM+) se jmenuje IUnknown a má tři metody. AddRef, Release a QueryInterface. AddRef a Release nechme stranou, slouží jen k počítání referencí pro automatické uvolnění opuštěních objektu (jednoduchý GC). Zaměřme se na QueryInterface. Každý objekt COM+ tuto metodu má. Funkcí dodáme nějakou identifikaci rozhraní a výsledkem je ukazatel na to rozhraní. Už svítá?

Udělejme return k našemu problému. Jak to tedy udělat s tím Draw? Budu muset do základního rozhraní dopsat něco podobného jako QueryInterface. Na základě nějakého smluveného ID se budu moci dotázat na případná další rozhraní přístupné v objektu. Výchozí implementace přitom může vracet NULL. Budu-li tedy implementovat Draw, musím každého potomka ještě podědit a rozšířit o nějaké moje rozhraní, které bude obsahovat deklaraci Draw.


class Potomek10: IPredek
{
 // pisu jen proto, aby bylo vědět, jak potomek dědí základní rozhraní
}

class IMojeDrawRozhrani
{
  virtual void Draw(Graphics &g)=0;
}


class MujPotomek10: public Potomek10, public IMojeDrawRozhrani
{
 public:
   virtual void *QueryInterface(int id)
   {
     if (id==smluvene_id)
         return static_cast<IMojeDrawRozhrani *>(this);
     else
         return __super::QueryInterface(int id);
   }
   virtual void Draw(Graphics &g)
   {
    //malovani
   }
}

Ještě musím do základního interface doplnit ještě toto
virtual void *QueryInterface(int id) {return 0;}

Ano, rozhraní vracím jako void *. Pro konverzi na rozhraní pak musí použít reinterpret_cast Je to malý flíček na celé struktuře. Hezčí by bylo, kdyby to bylo něco obecnějšího. Kam ale chcete zobecnit rozhraní? A pomohl bych si nějak? Jediným efekt by byla změna přetypování z reinterpret_cast na static_cast. Ano, mohl bych taky použít dynamic_cast pro runtime kontrolu, zda-li objekt opravdu vrací to co chci (ale to mohu myslím teď taky - a navíc je to zbytečné, pokud by tomu tak nebylo, je to chyba kterou musím řešit na úrovni zdrojáků, né v době běhu).

Pokud budu chtít nakreslit objekt:
IPredek *p=container[x];
IMojeDrawRozhrani *r=reinterpret_cast<IMojeDrawRozhrani *>(p->QueryInterface(smluvene_id));
if (r) r->Draw(g);
else 
  DrawNeznamyObjekt(g); //objekt neznám, nemohu kreslit.


Celá operace má jednu podmínku. Má aplikace, která chce toto využít musí na počítku být schopná kontrolovat vznik objektů. Musí upravit tento vznik tak, aby vznikali rozšíření potomci (o rozhraní Draw), Znamená to pro každého potomka napsat další třídu a tu pak použít při new. Dobře napsané knihovny které například vytváří struktury při čtení z disku obsahují tzv. faktory třídy. Což jsou třídy, které pro každy typ objektu v souboru obsahují virtuální metodu, jejíž úkolem je podle typu vytvořit instanci. Aplikace pak samozřejmě tuto třídu dědí a implementuje si metody tak, aby vracely instance potomků těchto tříd.

Tak ať máme o čem mluvit....
bredy 19.7.2006 07:18  514
DRUH 5618No jo, ale co ty příklady mají dělat? Hrát nějaké hry (piškorky?, řešit sudoku?), nebo dělat něco praktického?

Podle mého názoru naučit se psát v C++ není problém, syntaxe C++ se dá naučit za pár hodin. Podívej se ale po google, určitě bys našel zajímavé programátorské problémy a jejich řešení. Začneš něčim jednoduchým (řazení, vyhledávání, stromy, grafy), pak třeba problémy prohledávání stavového prostoru (dámy na šachovnici, přelejvání kýblů. problém batohu, problém obchodního cestujícího). Ono se to nezdá, ale dobrý programátor není ten, který umí napsat krásně vypadající aplikaci se super UIčkem, která slouží jen ke konverzi MP3 na WAV a zpět (jenž stejně využívá standardní kodeky), ale ten, který umí napsat řešení nějakého obtížného problému (třeba unwrap UV souřadnic na 3D modelu), k čemuž často právě využije některý výše popsaný problém, který řešit umí.

Zaměřil bych se tedy na "domácí úlohy" tohoto typu a zkusil si něco napsat. Zkus třeba toto
druh_5618 Druh_5618 17.7.2006 12:02  513
Bredy Jakéhokoliv. Mohly by to být i typické "domácí úlohy" nebo příklady z knih.

Srovnej např.: Zadání: Konzole, jediný parametr je URL bez překlepu, soubor se uloží do aktuálního adresáře....
Versus: Kompletní zdrojáky WGETu se všemi jeho funkcemi a portovatelností.
johny_g Johny_G - Relaxační terapie pro lopušáky ZDARMA! 16.7.2006 11:07  512
Chtěl bych se pochlubit, kde se dá. Má hra Eleworia byla dnes dokončena. Píšu to sem, jelikož bych rád dodal, že je psána v C#, a že coby high level programátor si jej nemůžu vynachválit. Profík to samozřejmě musí vidět jinak ;-).
http://www.ceskehry.cz/forum/viewtopic.php?t=3783
bredy 11.7.2006 12:36  511
DRUH 5618A jakého okruhu se ty příklady mají týkat?
druh_5618 Druh_5618 11.7.2006 09:06  510
Myslím, že jedním z problémů začátečníků, je že by potřebovali příklady velice jednoduchých a přitom provozuschopných programů. Nevíte o něčem takovým?
bredy 4.7.2006 21:51  509
Tak jsem se dozvěděl, že VC++ 2005 podporuje více exception handling modelů. Lze zapnout synchronní zpracování výjimek, což znamená, že C++ bude odchytávat výjimky jen od těch funkcí, které to oznámí (v throw)

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/1deeycx5.aspx

Až přijedu z dovolené, podívám se na to, jakou to má režii.

[ 380 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt