Dohrál jsem Deus Ex Human Revolution, ale nějak nesdílím všeobecné nadšení. Souhlasím s tím, že je to hodně dobrá hra, ale jako kdyby nadšení z toho, že z toho tvůrci neudělali bezduchou střílečku, zaslepovalo recenzentům a fanouškům oči. Hackování počítačů je po drobném vylepšení vlastností jednoduché a brzy se stává opakováním toho samého a v pozdější části hry bez motivace získávat bonusy. Nedotažený/zbytečný systém obchodování, možná má smysl, pokud někdo hraje stylem vraha a potřebuje náboje. Nabídka zbraní je celkem k ničemu, vystačil jsem si s pistolí a zbytek jsem spíš použil jen tak na vyzkoušení, když už tam jsou. Miny a granáty jsem snad ani nepoužil s vyjímkou bosů (vlastně jenom toho prvního). A vůbec jsem měl inventář plný věcí, které jsem snad ani nepotřeboval. Inteligence nepřátel je žalostná, spustím alarm, ale chudáci z venku/z jiného patra/z jiné sekce budovy nijak nereagují a jsou v klidu, protože jim někdo naprogramoval, že alarm mimo jejich zónu se jich netýká. Stejně tak můžu třískat bednama, prorážet zdi a pokud na to přímo nekoukají, ničeho si nevšimnou. Střelba a výbuchy v jiném patře je také nezajímá. Často se bojí vykročit za hranici, kterou jim programátoři určili, takže jim můžu zastřelit parťáka a schovat se za otevřené dveře a oni budou přešlapovat před nima, dokud jim neskončí pohotovostní režim. Různé cesty k cíli sice jsou, ale v podstatě je to dost přímočaré, snad kromě Detroitu, kde je hodně vedlejších úkolů, ty však v pozdější fázi nějak zmizely. Většinou se výběr cest omezuje na varianty odemknu kódem/hackováním nebo najdu ve vedlejší místnosti ventilační šachtu. Ale jsou i místa, kde si opravdu můžu zvolit zcela odlišný postup, jak se třeba dostat do budovy. Rozhovorů, kde bych mohl něco ovlivnit si moc nepamatuju, hodně jich bylo v podstatě bez možností. Ale to se třeba projeví v dalších hraních s jiným přístupem (ale do toho se pouštět nebudu). Nechci Deus Ex nijak shazovat, ale zatímco jiným hrám se vytýká kdejaká ptákovina, tady se toho najde také dost. Většina výtek mi nekazila dojem ze hry, ale rozhodně mi neunikla. No a ten konec? Vybrat si stisknutím tlačítka je takové divné, mohli to zaonačit nějak jinak, alespoň zahrnout do rozhovoru. |