Beyond Earth - první dojmy (může se ještě změnit).Beyond Earth mi připadá jako docela fail. Řekl bych, že původní idea byla asi něco jako Alpha Centauri II. Vzhledem k tomu, že jsem hrál všechny civilizace kromě pětky, která mě nějak minula, dovolím si krátké hodnocení. Nejvíc mám rád CTP 2 a Civ IV New Dawn (mod). Na úvod musím přiznat, že mě SMAC jako dítě neskutečně ovlivnila a přivedla mě ke spoustě myšlenek, filosofií, atd. A často se k ní vracím (pouštím si "divy" a čtu citáty). Z hlediska literárního to byla/je špička (Z hlediska herního jsem realista:) ).
1) HEXES yessss!
2) WTH. Nemůžu mít vícero jednotek na jednom políčku. Zvláštní koncept, ale budiž (Proč se na políčko nevejdou dva mariňáci, ale mariňák, worker a karavana jo?).
3) Na rozdíl od AC, kde nebyl stereotypní rozdíl v rase nebo národnosti, ale v ideologii, tady je to klasická civilizace akorát na jiné planetě - čekal jsem trochu víc invence (trochu tam nějaká snaha je, ale je to slabé).
4) "Stations" - naštěstí, když s nimi neobchodujete, tak zmizí. JUPÍ! Protože zbožňuju, když mám na cestě kolonistu a hupsne mi tam město.
5) WTF. Nemůžu srovnat se zemí hlavní město nepřítele. Nechápu a pokud nenajdu způsob jak to modovat, tak tohle samo o sobě je konec téhle hry (protože AI neumí umisťovat svoje města).
6) AI diplomacie je nesmyslná. Ještě žádný stát, se kterým jsem neutrální mi nenabídl nebo nepřistoupil na vyrovnaný obchod. Nesmyslné požadavky a "favors".
7) Nemůžu si vyměnit mapu s AI. Proooč?
8) "Health level" mi přijde zvláštní... tady zatím nevím, jestli mi něco neuniká, ale jak může být stejný počet lidí více nemocný ve dvou koloniích než v jedné? Přijde mi to jako ad hoc mechanismus proti expanzi.
9) Kde je design jednotek? Na to jsem se naivně těšil.
10) Nelineární research "tree" - zajímavý nápad, proč ne. Ale trochu problém je, že icony znázorňující improvement a div jsou si dosti podobné. Nemluvě o tom příšerném zoomování.
11) Mapa světa je prťavá (Hraju na 1920x1080).
12) Virtues jsou hezké.
13) Grafika (DX11) je dobrá - nic revolučního, ale je radost na to koukat.
14) Hudba je velmi dobrá - zase nic revolučního, ale je dobře vybraná a občas se člověk příjemně zaposlouchá. Snad jí mohlo být trochu víc.
15) Animace herního menu mě žere, protože na ní musím čekat (první položka ze shora se načte jako poslední).
16) Proč musím pořád dokola dávat "trade routes"? Nechápu proč nepoužili CTP metodu - přehledná UI tabulka.
17) A to mě přivádí k UI, které mě moc nevyhovuje (od research tree po queue ve městech).
18) Dialogy v diplomacii jsou UBOHÉ - tyhle "civilizace" mají za sebou dlouhou a složitou historii a tak nejen, že nebudou mezi sebou jednat stejně, ale měli by mít i komplexnější názory, které se budou odrážet v tom jak se vyjadřují a měli by vyjadřovat názory na volby hráče, což mě přivádí na další bod.
19) Questy: jako dobrý nápad, ale volby nevzbuzují pocit, že jde o něco důležitého (kromě ekonomických důsledků).
První dojem: Vyhozené peníze. Ale jak tak koukám na všechny XML soubory, vidím potenciál. Ale musel jsem si dát pauzu, protože po několika hodinovém pročítání kodu, jsem dospěl k názoru, že nemožnost razenout město, lze asi vyřešit jedině pomocí skriptu a na to teď nemám mozkovou kapacitu (ale předpokládám, že to někdo rychle vyřeší).
Please don't go. The Drones need you. They look up to you. - Chjo, zase další zmařená příležitost udělat pořádnou hru. |