myslím si, že mě nějspíš ukamenujtenicméně. Letos, když je to slavné výročí a potom, cojsme se se ženou přestěhovali a při stěhování jsme přečetli čtyřlístky od č.30 do čísla 220, jsme se rozhodli dát dohromady celý letošní ročník (aby měly děti co zdědit). No povím Vám (dělám do grafiky, designu reklamy apod. denně řeším problémy lidí co chtějí nacpat své čtvercové logo na plachtu 6x1 od kraje do kraje a podobné nesmysly, tudíž si myslím, že mám docela vytrénované oko abych poznal deformace, otočení a průměty do jných rovin). Prostě po přečtení a hlavně prohlédnutí všech 7 letošních čísel mám takový dojem, že
A) Čtyřlístek již nekreslí pan Němeček nebo jej nekreslí sám,
B) Je zhusta používáno počítačové grafiky a její schopnosti deformovat , otáčet apod.
C) Nemluvě o mnohdy špatném rozlišení daného obrázku (vesměs celé strany) vliem nekvalitního skenu, či spíše expotru
Je mi zcela jasné, že rukopis se časem vyvíjí, stejně tak se vyvíjejí i postavičky během let, ale když se podíváte na čísla od 50 do 200 např. Fifinka nikdy a nebo opravdu zřídka neměla 2 uši a vždy byla brána jako kdyby z profilu.
Když se tak nad tím zamyslím, i scénář dostává docela na p...l. Dalo by se říct, že by se obsah nových čísel vždy dal shrnout do jednoho souvětí s jednu spojkou a vůbec nic by tam nechybělo. I humor se vytratil.
Kdykoli jdu kolem knihovny (doma) vždy si nějáký z těch starších rád přelousknu před spaním - nevím čím to ale u těch nových 1997- 2009 mě to netáhne.
Jinak máte pravdu texty mohou být psány fontem (soudě podle Arialky která byla používaná od čísla cca 190 nahoru s nástupem digitalizace tisku).
No a aby toho nebylo málo č.465 otevírání pokladů namol zlitý Piňda nebo 467 Zahrada obrů - hysterická Fifinka u lavičky to nejsou hezké příklady pro děti.
Jsem pro 10- 12 čísel za rok, ale ty by měly stát za to.
Jelikož dělám v reklamě vím, že je to zhola nemožné, protože peníze jsou dnes až na prvním místě.
Letošek ještě dokoupím a pak....
S lítostí Moki |