Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
migel 22.3.2006 13:02  73
Co takhle u těch fint které přímo útočí na danou část těla dát nějáký bonus k úč třeba +3 a pokud nedostane potřebný přesah při úč tak čistě mine.
migel 22.3.2006 12:58  72
spisiPrpblém všech bojovníků začátečníků je v jedné věci. Když se někde cvičí všchni používají to samé a simulují ideální situaci, v praxi se velice čsto stává že situace je navrhnuta podle nějákého šíleného scénáře, který by na tréningu nikdo nenasimuloval a za druhé většina škol hlásá čestný spůsob boje, což se na ulici málo kdy stává, tím chci říci, že jedna věc je to co se naučím u mistra a druhá věc je praxe.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 08:28  71
spisiTak jinak.
IMHO se ti tu ostatni na zaklade svych zkusenosti (tusim ze PardGalen se napr. venuje historickemu sermu) snazi naznacit, ze kuprikladu uroven, ktere dosahnes, kdyz se za hodinu naucis otvirat nektere zamky, je mnohem vic, nez ceho dosahnes, kdyz se hodinu budes ucit machat mecem.
Neboli ze naucit se dobre bojovat neni zdaleka tak jednoduche, jak si predstavujes.
hecras 22.3.2006 08:27  70
Dodo To že držím zbraň nad hlavou nijak neomezuje možnost útočit či bránit se. Běžně se to nazývá horní střeh, někdy dokonce neotřesitelná poloha. Tento střeh umožňuje mnoho pěkných protiútoků a neomezuje schopnost krytí. Problém u sekery může být jen ten, že z toho budou bolet brzo ruce.

Nicméně u této finty souhlasím s postihem k OČ útočníkovi, prože jestli jsem ji správně pochopil, tak se k ráně rozmachuje výrazně výc než je obvyklé.
spisi 22.3.2006 08:14  69
rozbeh bojovnikaNo ale vy tu stale hovorite o nejakych mastnych karatistoch. Uroven ktoru dosahnes kdyz se za pol hodiny naucis otevirat stary znamky neni ani trosku 1. uroven zlodeje. Kdezto kdyz se neko nauci karate tak aby bol 10. najlepsi na svete musi mit aspon ten 8. archetyp takze si trosku uvedomte co porovnavate.
nigun 21.3.2006 23:02  68
DodoPředem díky za kritiku.

Ano, finta je moc silná, neuvědomil sem si to hned, ale to je jedno. Lepší verzi osekat než složitě celou transformovat..
Nad obouručnim držení zbraní sem vážně uvažoval, ale nakonec sem došel k názoru, že se to dá zvládnout i jednoruč. Každopádně by se tahle podmínka mohla přidat v rámci oslabení finty.
S tim útočením když nemám převahu... vycházel sem z toho, že v průbehu kola držim sekeru více méně normálně, spíš v dolejš. A pak s ní najednou děsně máchnu. Když nezískám převahu, tak si to ještě stihnu včas uvědomit (před máchnutím)a pokud chci, tak se můžu ještě pokusit s -3 k UČ zaútočit. Ale jak tak koukám na ostatní finty, tak ti dávám za pravdu, navíc nemožnost útočit pod potřebnou převahu fintu zase oslabí a aspoň bude použitelná :-)
To, že je bonus k OČ a UČ při úhybu/krytu naprosto nesystémový (při krytí uhýbám taky) mi bylo jasný i při vymejšlení, ale chtěl sem to ňejak opepřit...prostě buď zkusim jednoduše uskočit a sekera neškodně prosviští vedle mě, nebo se budu spolíhat hlavně na kryt ("vida sekyru, jak se ve vysokém oblouku obrovskou rychlostí blíží k jeho hlavě, bláhově zvedl hůl před obličej k obraně a očekával náraz. KŘUSK! Hůl nevydržela, stejně jako jeho lebka,..").
S tím, že podstatnou část kola strávim se sekyrou nad hlavou nesouhlasím. Celou dobu držim sekyru vcelku normálně a čekám na vhodný okamžik (který by měl přijít tím rychlej, čím větší mám převahu, tada tak si to aspoň představuju. a sedí to i k "pravidlový" časový souslednosti, ale to odbočuju) a pak najednou máchnu a je to..
Ano, sekery maj masakrující sek. Ale to je od 8. stupně archetypu... Původně sem chtěl dát jako podmínku 3.stupeň archetypu, ale pak sem se podíval na ostatní sekyrový finty a shledal jsem, že jen 3 nemaj podmínku archetypu, tak sem si řekl, že to chudinkám sekyrám nemůžu udělat :-). A s tim, že 2k6+ je už někde jinde...no a co? CHtěl sem tim vyjádřit, že dá skoro vždycky větší ránu než jindy. Samozřejmě tam místo toho může bejt třeba +3 k ZZ.
dodo 21.3.2006 22:35  67
Nigun:Pokud bych to teda měl zkritizovat: finta je příliš silná, protože:

Každá finta, která dává 2k6+ ke zranění, je podmíněna minimálním stupněm archetypu, tahle není. Vyjímka je ten řez šavlí, a ten tam má zase podmínku v brnění soupeře.

Mělo by být v podmínkách obouruční držení zbraně, když už.

Pokud se nezíská potřebná převaha, nemělo by být možné útočit - sekera už je napřažena a protože je soupeř příliš rychlý, není možné ho trefit, a to ani s postihem. Obecně není moc fint, které by umožňovaly útočit i poté, co člověk nezíská potřebnou převahu, a to je dobře, protože fintou v podobném znění bych nic neriskoval - pokud nezískám převahu, stejně si bouchnu. TOHLE je asi největší výhrada.

Nesystematické je použití toho bonusu při úhybu/krytu. Když už, tak bonus k OČ/postih k OČ, ať se do toho nemontuje jiný parametr další postavy. Navíc při většině zbraní bude pro obránce výhodnější uhnout než se krýt, což by nemělo - v krytu je započítáno to, že se postava snaží uhnout a JEŠTĚ si může pomoci zbraní nebo štítem ne ten úder zastavit, ale směrovat jinam. Nejsou to dvě separátní čísla, ale kryt je bonus k úhybu, protože ten úhyb je v tom započtený.

Vzhledem k tomu, že podstatnou část kola stráví válečník se sekerou nad hlavou, bylo by asi na místě dát mu buď postih na OČ, nebo zakázat kryt.

Nejsem si jistý, ale u seker už jedna takováhle finta dávající zranění 2k6+ je, ne? Pak je tohle zbytečná kopie... finty by měly poskytovat víc možností, ne jen jednu možnost pod různými názvy.

Co ty na to?
nigun 21.3.2006 19:47  66
návrh finty...Sekery

Sek přes hlavu
převaha: 4
předpoklady: -
"Pokud si je bojovník jistý, že jeho soupeř není moc hbitý, rozmáchne se sekerou přes hlavu, využije značné váhy své zbraně a velikým obloukem smete všechno, co mu stojí v cestě, včetně soupeře."
Probíhá jako normální útok. Akorát hod na zranění je 2k6+ (možná přidat pasáž "a můžeš útočit na hlavu i při odkrytí 8, pokud není soupeř o moc vyšší než ty"). Pokud soupeř uhýbá, má +3 k OČ, pokud se kryje štítem nebo zbraní, dostaneš +1 k UČ. Když bojovník nezíská potřebnou převahu, může útočit s postihem -3 k UČ
raistlin 21.3.2006 19:37  64
peca_007 [63]: To chce mnohem vic nez jen trochu cviku.
peca_007 21.3.2006 18:36  63
Merwin [62]: Ano, kdyz te nikdo nerusi, nevadi ti, ze te kdekdo vidi... To ja taky umim nekoho zniceho nic konout podkoleno tak, ze upadne. Kdyz si vyberu vhodny cil, tak ho jiste natolik prekvapim, ze ho mozna i ukopu do bezvedomi. To IMHO umi i amater. Ucinne nekoho uderit a zranit ve ferovem souboji holou rukou tak, aby sis sam neublizil, to uz chce trochu cviku.
merwin 21.3.2006 18:00  62
PecaJá jen poukazoval, že nekteré zlodějské schopnosti zvládne i amatér, zatímco abys byl dobrý válečník zřejmě to vyžaduje mnoho dřiny =)
peca_007 21.3.2006 17:37  61
Merwin [60]: Delal jsem Karate asi 6 let. Ano, jsem maco, nejsme ambicozni a jsem programator, nikoli bojovnik. Dosahl jsem 8. stupne, takze dejme tomu 1. stupen archetypu karateka. Na prvnim a poslednim zapase jsem dostal osklive pres drzku.

Trenovali se mnou kluci, kteri to za tu dobu dotahli na 4. az 3. stupen, coz bych dal tak na 3. stupen archetypu. Tenkrat se pocitalo 8 zakovskych stupnu a tusim 4 mistrovske. Zakovske se pocitaji od 8. k 1. a mistrovske obracene od 1. ke 4. Mistra se 4. danem si predstavuju jako 8. stupen archetypu. Ty dva zbyvajici stupne jsou rezerva, kterou pozemsky mistr neprekona a je to prostor pro DrD+ schopnosti (utok bojovym pokrikem treba, zelezna vydrz, apod).

Kazdopadne je zakladem vypestovat v zacinajicim bojovnikovi patricnou fyzicku, ctizadost, kazen, vuli,... To navedeni na cestu je narocne. Stejne narocne je nesejit z cesty.

Z hlediska DrD+ je proste rozdil dany tim stylem rozvoje, ktery ma pro ruzna povolani rozdilne nasazeny pocatek a strmost rustu. Zlodej se muze jevit jako silnejsi (vice schopnosti) na 1. urovni, nez bojovnik. Ale tak to poroste je. Zase ten bojovnik od zacatku muze mit o trosku lepsi (tezsi) zbrane.
merwin 21.3.2006 16:39  60
Jen malý příspěvekAsi v dvanácti letech mi trvalo čtvrt hodinky než jsem přišel na to jak ohnutým hřebíkem otevřít ty starý zámky (od té doby jsem to naštěstí nepotřeboval).

Mám znémeho, který cca 4roky aktivně dělal karate a nedovolím si tvrdit, že by se jeho obranyschopnost zlepšila.
dodo 21.3.2006 16:34  59
ArankaOtevřít zámek bez klíče - haha. Trvalo mi to dvacet minut, než jsem se naučil odemykat drátem takové ty staré zámky s velkými klíči a další cca hodinu na obdobné systémy. FABku otevřít neumím, nejspíš proto, že na to bych potřeboval lepší náčiní než je jeden drát a delší dobu na zkoušení.
Naše auto jsem se drátem naučil otevírat během asi půl hodiny, poté, co jsem v něm ve Slovinsko zabouchnul klíče :-(.

A teď, dohromady to dělá ani ne dvě hodiny. Jak dobrý ze mě bude za dvě hodiny tréninku karatista? Já to vím, protože jsem ten sport zkoušel dělat. Mizerný. Troufám si prohrát s kýmkoliv, kdo se na mě zle podívá...
pardgalen 21.3.2006 16:32  58
Mam tady jedno prislovi na ktere jsem narazil v knize Staroveke cinske zbrane.

Sto dnu treninku s holyma rukama, tisic dnu treninku s kopim a deset tisic dnu treninku s mecem.

Tohle mi neprijde jako rychly rozjezd.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt