Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 11.4.2007 10:35  604
Viking*Teoreticky* by to v DrD+ melo fungovat tak, ze:
1) kdyz cvici opravdu hodne, tak by mel dostat vic zkusenosti
2) dokud nedostal dost zkusenosti na dalsi uroven, tak proste necvicil dost na postup v dovednosti.
3) od vsech postav se tak nejak predpoklada, ze si svoje schopnosti trenuji prubezne, i kdyz to hrac explicitne neuvede - situace jake popisujete jsou pouze ty nejintenzivnejsi momenty

Ale ony to zvysovani urovni/dovednosti je v HnH obecne dost nerealisticke (bud nezalezi na tom, co jsem cvicil, nebo se nove veci naucim jaksi "odnikud", casto prilis rychle ...)
viking 10.4.2007 09:53  603
Jo tohle je vlastně taková obdoba. Podle mě to co píšeš je hratelný. To naše HR máme otestovaný a funguje
anonym 10.4.2007 09:49  602
VikingJá jsem pro DnD vymyslel "levelování napřed", ale jsem to nevyzkoušel. Je to pro použití v situacích, kdy postavy mají čas a rozhodnou se něco konkrétního trénovat. V tom případě plánuji nechat hráče, aby postavě přidal body do trénované dovednosti, i když postava ještě neleveluje. A to až do maxima plánovaného příštího přestupu. V dalším přestupu pak bude mít k dispozici o spotřebované body míň.
V DnD je obvykle víc dovednostních bodů na úroveň než 2, takže se to realizuje snáz.
LZJ
viking 10.4.2007 09:32  601
Také na tom pracujeme. Ano je to trochu ohýbání systému, ale nemyslím si, že by to narušovalo systém. Zajímalo by mě co si o tom tedy myslíš, když odhlédneš od zadání držet striktně CaL systému. My už tohle používáme a nijak to nevadí, spíše naopak.
xkiv 10.4.2007 09:16  600
Viking/RP prestupTo jde trochu proti duchu systemu povolani/uroven, to uz bys rovnou moh' udelat "RP prestup" i pro vetsinu ostatnich povolani a obecne dovednosti ...
viking 10.4.2007 09:02  599
Tak ho upravuj podle situace ve které vydává hraničářka rozkaz a podle toho jak je rozkas složitý.
eyron 9.4.2007 22:31  598
Zvířecí společníkMám trošku problém s hodem PJ na komunikaci se zvířecím společníkem, máte pocit, že to je optimální? Naše hraničářka na 3. úrovni s PX 1 na své zvíře by musela na 2k6 2 a méně, aby ji zvíře vůbec neposlechlo, nezdá se vám to moc málo? Já ten hod asi upravím, co vy na to?
viking 9.4.2007 09:31  597
Jestli v minulosti někdo psal něco obdobného zde tak se omlouvám, nečetl jsem celou diskuzi.
viking 9.4.2007 09:30  596
RP přestup hraničářeTohle mě napadlo po posledním hraním, když mi nehrající PJ (ale vše sledující) řekl, cituji: "Dnes jsi měl trénink, že by jsi mohl hned přestoupit."(a já přestupoval po minulém sezení). Pravda je, že jsem používal skoro všechny své hraničářovi dovednosti, některé i opakovaně, a k tomu i zkoušel stopovat ač to neumím. Výsledek vypadal podle toho, ale člověk se musí nějak učit. Napadlo mě prostě toto:

Hráč i PJ by po sezení udělali zhodnocení a mohli udělat zlepšení dovedností podle užívání případně objevení se nové. Příklad: Když jsem používal velmi aktivně lékárničku a i jsem si jí obnovoval, tak bych třeba dostal +1 k praxi aniž bych přestoupil.

Jen pro pořádek hraničář má na přestupu 5 dovednostních bodů. Dva může udělit hráč a to pouze do praxe. Zbývající tři rozděluje PJ a to podle svého uvážení do praxe, znalostí, či do nové dovednosti.
Omezení: 1) Nesmí se v jednom přestupu zvýšit praxe i znalost
2) Nová dovednost se nesmí hned zvýšit.

RP přestup bych svázal těmito pravidly:
- hráč si smí zvednout jednou mezi přestupy praxi a PJ mu to musí odsouhlasit, na regulérním přestupu by hráč uplatnil svůj druhý bod do praxe. Tímto by se dalo obejít pravidlo 1. Příklad: Hráč používá hodně první pomoc a mohl sledovat zkušenějšího kolegu při práci a i s ním komunikoval a PJ se po sezení rozhodne zvýšit hráčovi znalosti u první pomocí. Po dvou sezeních hráč dospěl k názoru, že vlastně pořád někoho zachraňuje a tak mu rejpání se v cizích ranách už připadá normální a tak si zvýší praxi. Pravidlo 2 stále platí.
- PJ může mezi přestupy udělit své tři body podle svého (takže může zvýšit znalosti u již zvedlého), ale musí být respektováno pravidlo 2
- po jednom sezení se hraničářovi může udělit jen jeden bod dovedností, takže nemůže např. PJ dát novou dovednost a hráč si zvýšit praxi u jiné
-pokud by bylo obejito pravidlo č.1 jde to jen způsobem popsaným výše, maximální zvýšení je tedy 1+1 (znalost + praxe)
- z omezení plyne, že nová dovednost je neměnná až do dalšího přestupu

Samozřejmě to vyžaduje dobrou komunikaci PJ – hráč, ale myslím, že to zcela splňuje RP přístup hraničáře. Také je zde nutnost mít přehled a dovednostních bodech a o tom, které už byli využity a které ještě ne. Myslím, že plynulé zdokonalování je mnohem realističtější a může obohatit hru. Vždycky na přestupu mi to přijde divné, že se to najednou zvýší a toto by byla cesta ven. Předem díky za konstruktivní nápady a připomínky.
jackelee 19.2.2007 23:55  595
anonym [588]: ad 2) IMHO když určíš její životní sílu neznamená to, že určíš její směr... (pokud získáš přístup k auře tvora stále to neznamená, že automatický víš, kde je. To ti "Urči životní sílu" neumožní)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.2.2007 16:09  594
stromokec [592]: Nerekl bych, ze je to tam napsane tak "jasne", naopak pristup k aure muze hranicar zkusit ziskat az na 2. stupni UZS. A az kdyz ma hranicar pristup k aure, muze ji vyuzit a delat ty veci "bezne nemozne".
stromokec 18.2.2007 16:04  593
... lae pre istotu som poslal altaru dotaz
stromokec 18.2.2007 16:04  592
No neviem, v prirucke je jasne napisane, ze pri UZS sa pouziva aura tvora, co je vlastne pouto s vedomy tvora s vyssim astralnym vedomim a ze jedinec "muze delat veci bezne nemozne."
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.2.2007 15:41  591
stromokec [590]: 1) Mas pravdu, to jsem prehledl. Upravil bych to na "musis o nem vedet". Tj. pokud jsi treba zahledl zajit do lesa nejakou bytost, tak jeji zivotni silu urcis - nevzdali-li se z dosahu - ale kdyz se bude v lese schovvat dvacet vojaku a ty o tom vedet nebudes, tak ti IMHO v hlave nenaskoci "je tam 20 tvoru a maji takovou a takovou zivotni silu". Ovsem oficialne platnou odpoved da jedine autor - tj. je treba polozit dotaz pres formular.
stromokec 18.2.2007 15:16  590
1)Podla mna ju nemusis videt, staci ze je v dosahu, pretoze u stupna znalosti 1 je:"Jestli se tvora dotykas, mas bonus +5, jestli s nim jenom komunikujes, mas bonus +3, jestli ho jenom vidis, mas bonus +2." Takze nemusis ju videt a preca mozes zistit jeho zivotni silu.
2)A aj mozes strielat pomocou tejto dovednosti, ale urcite s postihom(posledne slovo ma PJ).
3)Suhlasim s Bouchim, vsetky skupiny uvedene na konci + humanoidi samozrejme.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt