Vstup RegioJetu na trasu Praha-Brno zkomplikuje provoz osobních vlaků na Brněnsku
Tahle hra na konkurenci (kdy soukromý dopravce vyžere jen to mandle z koláče a nechá holé těsto) mi vadí. Skutečná konkurence by nastala, kdyby si Jančula postavil vlastní tratě.
Jižní Morava tak od prosince zažije situaci, se kterou se potýkají osobní vlaky na trati mezi Ostravou, Přerovem a Olomoucí. Po nástupu komerční dálkové dopravy se totiž významně prodloužily jízdní doby a horší je i jejich pravidelnost. V Česku navíc platí, že přednost mají dálkové vlaky před osobními, tudíž každé zpoždění dálkových vlaků se posléze negativně přenáší do příměstské dopravy.
Čili, výsledkem tzv. konkurence není zlepšení, jak tvrdí salónní pravicoví ekonomové, ale naopak zhoršení. Místo plýtvání silami a zdroji na tzv. konkurenční boj by se měly síly soustředit na skutečné zlepšení. Mimochodem, těším se až stát postaví vysokorychlostní trať a Jančula se tam nasere aby jakože byla konkurence. |