Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
patches Patches 11.4.2007 13:42  610
VikingMluvim spis o casove narocnosti - u sve druziny resim prestupy nekdy i hodinu, nez si ujasnim, co kdo pouzil, jestli to staci na zlepseni a jestli to jde "v duchu" postavy a jeji povahy (prece jen je to roleplaying:-)... Kdyz si predstavim, ze bych totez delal po kazdem sezeni pro kazdou postavu, tak mi z toho neni dvakrat veselo... Ale pokud vas PJ ma tolik volneho casu, tak je to samozrejme jeho vec...
patches Patches 11.4.2007 13:38  609
JersonJe pravda, ze oproti puvodnimu DrD jsou urovne min podstatne - ale to je dusledek prave toho posunu k dovednostnimu systemu, ke kteremu doslo... Uroven je ale stale docela dobrym meritkem u "archetypovych" povolani (Bojovnik, Carodej), horsi je to u "roleplayingovych" a "dovednostnich", kde ale porad muzes celkem spolehlive spocitat, ktere pokrocilejsi dovednosti povolani jsou dostupne na ktere urovni a kam je lze na dane urovni namaxovat...
kdyz se ale do toho vlozi pravdilo, kdy se postavy trenuji prubezne, tak se vyznam urovni imho zcela ztrati a muzeme rovnou prejit na dovednostni system, ktery dokaze prubezne postupovani simulovat mnohem realneji a verohodneji...
viking 11.4.2007 13:33  608
Ano je to je to větší zápřah pro PJ. Ale, když vezmu více sezení na přestup, tak PJ musí mít stejně přehled co kdo používal. Takhle to má PJ v hlavě lze reagovat pružně. Bavme se prosím zatím jen o hraničářovi, jelikož tam už do jisté míry tohle funguje jen na větších schodech.
jerson 11.4.2007 13:26  607
PatchesMno, a teď je úroveň natolik vypovídající, že někdo může říct, co může mít ta která postava na dané úrovni natrénováno? Mám dojem, že rozdíl několika úrovní většinou až tak neznamená.
patches Patches 11.4.2007 13:24  606
VikingTim, ze zmensis ony "schudky" urovni, tak bud a)zneprehlednis a zeslozitis postup postav pro PJ (protoze bude muset po kazdem sezeni a nekdy i v prubehu neustale resit, kdo co a jak trenoval, a zvazovat, jestli to bylo dost na zlepseni, coz u takovych sesti postav je docela casove narocne) a/nebo b)zaduraznis dovednostni system v ramci C&L systemu do te miry, ze levely prestanou mit vyznam (k cemu mi je vedet, ze je CP na 7. levelu, kdyz mi to v podstate nerekne nic o tom, co uz muze mit natrenovano)...
V prvnim pripade je to zbytecna komplikace pro PJ (byt v zajmu realisticnosti), v druhem docela zasadni zmena systemu...
viking 11.4.2007 12:53  605
xKiv
*Prakticky*
1) Vzhledem ke zkušenostnímu systému DrD+ je tento vliv malý. (0-3 body na sezení)
2) Na přestup je třeba 5 sezení. Budu používat první pomoc první dvě sezení. Další sezení jsou kecačky bez zranění. Podle mě se zlepším už po těch dvou "ošetřovatelských" sezeních.
3) Nesouhlasím. Viz například o bod výše. Některé dovednosti ani využívat průběžně nejdou.

Ano co píšeš vychází ze systému Class and Level. Aby si mi dobře rozuměl, já po něm nešlapu, ani ho nechci zrušit. Naopak. Jen ho chci trochu vyhladit. Prostě udělat menší shůdky než jsou shcody úrovní. Ale v rámci schodů velkých. Doufám, že je to jasné jak to myslím.
xkiv 11.4.2007 09:35  604
Viking*Teoreticky* by to v DrD+ melo fungovat tak, ze:
1) kdyz cvici opravdu hodne, tak by mel dostat vic zkusenosti
2) dokud nedostal dost zkusenosti na dalsi uroven, tak proste necvicil dost na postup v dovednosti.
3) od vsech postav se tak nejak predpoklada, ze si svoje schopnosti trenuji prubezne, i kdyz to hrac explicitne neuvede - situace jake popisujete jsou pouze ty nejintenzivnejsi momenty

Ale ony to zvysovani urovni/dovednosti je v HnH obecne dost nerealisticke (bud nezalezi na tom, co jsem cvicil, nebo se nove veci naucim jaksi "odnikud", casto prilis rychle ...)
viking 10.4.2007 08:53  603
Jo tohle je vlastně taková obdoba. Podle mě to co píšeš je hratelný. To naše HR máme otestovaný a funguje
anonym 10.4.2007 08:49  602
VikingJá jsem pro DnD vymyslel "levelování napřed", ale jsem to nevyzkoušel. Je to pro použití v situacích, kdy postavy mají čas a rozhodnou se něco konkrétního trénovat. V tom případě plánuji nechat hráče, aby postavě přidal body do trénované dovednosti, i když postava ještě neleveluje. A to až do maxima plánovaného příštího přestupu. V dalším přestupu pak bude mít k dispozici o spotřebované body míň.
V DnD je obvykle víc dovednostních bodů na úroveň než 2, takže se to realizuje snáz.
LZJ
viking 10.4.2007 08:32  601
Také na tom pracujeme. Ano je to trochu ohýbání systému, ale nemyslím si, že by to narušovalo systém. Zajímalo by mě co si o tom tedy myslíš, když odhlédneš od zadání držet striktně CaL systému. My už tohle používáme a nijak to nevadí, spíše naopak.
xkiv 10.4.2007 08:16  600
Viking/RP prestupTo jde trochu proti duchu systemu povolani/uroven, to uz bys rovnou moh' udelat "RP prestup" i pro vetsinu ostatnich povolani a obecne dovednosti ...
viking 10.4.2007 08:02  599
Tak ho upravuj podle situace ve které vydává hraničářka rozkaz a podle toho jak je rozkas složitý.
eyron 9.4.2007 21:31  598
Zvířecí společníkMám trošku problém s hodem PJ na komunikaci se zvířecím společníkem, máte pocit, že to je optimální? Naše hraničářka na 3. úrovni s PX 1 na své zvíře by musela na 2k6 2 a méně, aby ji zvíře vůbec neposlechlo, nezdá se vám to moc málo? Já ten hod asi upravím, co vy na to?
viking 9.4.2007 08:31  597
Jestli v minulosti někdo psal něco obdobného zde tak se omlouvám, nečetl jsem celou diskuzi.
viking 9.4.2007 08:30  596
RP přestup hraničářeTohle mě napadlo po posledním hraním, když mi nehrající PJ (ale vše sledující) řekl, cituji: "Dnes jsi měl trénink, že by jsi mohl hned přestoupit."(a já přestupoval po minulém sezení). Pravda je, že jsem používal skoro všechny své hraničářovi dovednosti, některé i opakovaně, a k tomu i zkoušel stopovat ač to neumím. Výsledek vypadal podle toho, ale člověk se musí nějak učit. Napadlo mě prostě toto:

Hráč i PJ by po sezení udělali zhodnocení a mohli udělat zlepšení dovedností podle užívání případně objevení se nové. Příklad: Když jsem používal velmi aktivně lékárničku a i jsem si jí obnovoval, tak bych třeba dostal +1 k praxi aniž bych přestoupil.

Jen pro pořádek hraničář má na přestupu 5 dovednostních bodů. Dva může udělit hráč a to pouze do praxe. Zbývající tři rozděluje PJ a to podle svého uvážení do praxe, znalostí, či do nové dovednosti.
Omezení: 1) Nesmí se v jednom přestupu zvýšit praxe i znalost
2) Nová dovednost se nesmí hned zvýšit.

RP přestup bych svázal těmito pravidly:
- hráč si smí zvednout jednou mezi přestupy praxi a PJ mu to musí odsouhlasit, na regulérním přestupu by hráč uplatnil svůj druhý bod do praxe. Tímto by se dalo obejít pravidlo 1. Příklad: Hráč používá hodně první pomoc a mohl sledovat zkušenějšího kolegu při práci a i s ním komunikoval a PJ se po sezení rozhodne zvýšit hráčovi znalosti u první pomocí. Po dvou sezeních hráč dospěl k názoru, že vlastně pořád někoho zachraňuje a tak mu rejpání se v cizích ranách už připadá normální a tak si zvýší praxi. Pravidlo 2 stále platí.
- PJ může mezi přestupy udělit své tři body podle svého (takže může zvýšit znalosti u již zvedlého), ale musí být respektováno pravidlo 2
- po jednom sezení se hraničářovi může udělit jen jeden bod dovedností, takže nemůže např. PJ dát novou dovednost a hráč si zvýšit praxi u jiné
-pokud by bylo obejito pravidlo č.1 jde to jen způsobem popsaným výše, maximální zvýšení je tedy 1+1 (znalost + praxe)
- z omezení plyne, že nová dovednost je neměnná až do dalšího přestupu

Samozřejmě to vyžaduje dobrou komunikaci PJ – hráč, ale myslím, že to zcela splňuje RP přístup hraničáře. Také je zde nutnost mít přehled a dovednostních bodech a o tom, které už byli využity a které ještě ne. Myslím, že plynulé zdokonalování je mnohem realističtější a může obohatit hru. Vždycky na přestupu mi to přijde divné, že se to najednou zvýší a toto by byla cesta ven. Předem díky za konstruktivní nápady a připomínky.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt