Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 18.4.2007 08:16  624
RomiKMas mozna v necem pravdu, ale vidim tam dost rozdilu:
- skryta zamereni postava *ziska* okamzite (tj. pred prislusnou urovni - a odecita se tim "ucici" bod pro prislusnou uroven)
- zlepsuje se v nich ale az pri prechodu na dalsi uroven
- v PPJ je u nich napsane, za jakyh podminek je postava muze dostat

Nejpodstatnejsi rozdil vidim v tom, ze skryta zamereni "se probouzeji" na zakladne neceho, co uz postava ma dostatecne zvladnute (predpoklady zamereni) a situace (katalyzator).
Zatimco pri *zlepsovani* napred/opozdene se oproti normalnim zamerenim nemeni ziskavani (znicehonic pri prestupu), zato se docela upravi podminky postupu (vypadne z nich zarucena dostatecna doba na automatizaci predchozich znalosti a posili se DUPJ)
romik 18.4.2007 07:40  623
PatchesAle potom se ti tohle zase vyplatí. Místo pěti bodů a občas velkého přemýšlení co hrnaičáři dát budeš mít třeba body jen tři - o dvou z nich bude moci rozhodnout hraničář a za poslední mu budeš moci dát nové zaměření.

Teď mě tak napadlo, ono je to na principu skrytých zaměření - nebo ty hraničář dostává také až po přestupu?
patches Patches 18.4.2007 07:38  622
JersonAle to vyzduje mit alespon trochu zodpovedne hrace... Ti moji si nikdy nepamatuji, kde jsme v minulem sezeni skoncili, poznamky k rozehranemu dobrodruzstvi si nevedou uz ze zasady a obcas ztraci dokonce i osobni deniky :-) (tedy ne vsichni, abych nekrivdil) V takove parte by veskera prace byla nakonec stejne na mne jako na PJ...
jerson 17.4.2007 15:01  621
xKivMyslím že jsi postupné zlepšování asi nikdy nezkusil - s ním totiž veškerá časová náročnost padá, zvláště v případě, kdy si hráč sám vede evidenci, jakou dovednost kolikrát použil.

Veškeré řešení přestupů se pak smrskne na otázku hráče "Hele, můžu si zvednout tohle, tamto a ono?" a odpovědi Vypravěče "Ano, ano, to třetí jsi fakt používal? Jo dvakrát ... no, ještě s tím počkej". I minuta je moc.
romik 16.4.2007 11:42  620
xKivTo nikdo z nás neví. Nicméně, pokud se volají hlasy po co největším přiblížení se dovednostnímu a zároveň CaL systímum, musí se udělat jistý kompromis.
Oba přístupy mají své plus i minus. Imho mi přijde lepší přecházet postupně, za spolupráce hráče. Ono, já tímto způsobem za úroveň využiji tak jeden bod a to ještě ne vždy.
Co sleduji diskuze, najdou se i tací, kteří by přivítali DrD+ jako dovednsotní systém. Tohel pravidlo má zachovat CaL (pro který je zatím DrD+ koncipováno) a zároveň trošku vyhladit a uspokojit potřeby dovednostních maniaků.

Co se dovedností týče, podobně by to šlo udělat u všech povolání. Problém je i v tom, že hráč rád vidí, když se jeho psotava zlepšůje průběžně. Co mám z toho, že jednou za sedm sezení získám pět nových dovedností? Co když každé dvě sezení získám jednu novou?
xkiv 16.4.2007 11:33  619
Jo, a oni se *vsichni* zlepsuji prubezne, to "znicehonic pri prestupu" je jenom zjednoduseni, protoze:
1) je mnohem min bookkeepingu kdyz se to dela takhle najednou, nez kdyby bylo potreba sledovat kazdou dovednost/schopnost zvlast
2) je v tom zahrnute i procvicovani, ktere postava provadi bez pricineni hrace
3) abstrahuje se tim od nutnosti, aby nekde ze skupiny vedel, co uz je dostatecne procviceni a co jeste ne (a nerikej mi, ze nekdo z vas skutecne *vi* [= ma to overene v praxi], kolik jake praxe staci na jake zlepseni, v kazde hranicarove schopnosti ...)
xkiv 16.4.2007 11:28  618
No, me jde hlavne o to, ze je rozdil mezi
1) naucil jsem se to tak, ze uz to umim delat (ale musim se na to poradne soustredit)
a
2) uz jsem si to zautomatizoval natolik, ze muzu myslet na neco okolo (coz potrebuju k tomu, abych se mohl nejak vyrazne zlepsit)

Mezi 1 a 2 je obvykle potreba *hodne* treningu, i toho nejnarocnejsiho.

U hranicare je to trochu odstinene tim, ze si na kazde urovni muze zvednout praxi a znalost *dohromady* o 1, ale furt mi to jaksi neprijde ono.
romik 13.4.2007 21:40  617
xKivRozdíl je třeba v tom, že hraničář se zlepšuje průběžně a nikoliv z ničeho nic (při nějakém přestupu). Tohle nebude pro všechny, kdo hraje více na čísla, tohle neupotřebí.

My to používáme, nepřidělím body vždy, ale sem tam ano a je to mnohem lepší (herně, ne číselně). A přesně jak píšeš, rozdíl není v ničem (hraničář je o malinko bu´d slabší nebo silnější), ale jeho postupy jsou vyhlazenější a já již v blízké obě nahodím volitelné pravidlo pro podobnou věc u všech povolání.

Další důvod je ten, že povolání zaměřené na RP by mělo být RP a když je to tak jednoduché, proč to neudělat? Nepřijde mi to tolik nesystémové (to, co psal Viking s tím, ž občas něco použije po přestupu a pak už by se nezlepšil - takhle je to logičtější).
viking 12.4.2007 12:30  616
Je to to samé, jen místo napřed bude hraničář zbržděn. Z mých zkušeností při našem HR to stejně vychází tak, že se v rámci RP přestupu udělí 2-3 body z pěti, takže ten rozdíl v síle není nijak markantní.
xkiv 12.4.2007 10:28  615
MerwinA v cem je rozdil?
V jednom (Vikingove) pripade bude postava mozna o neco silnejsi, nez rika jeji uroven (ale vzdycky slabsi, nez o uroven vys) - ve tvem pripade bude postava mozna o neco *slabsi* (ale vzdycky silnejsi, nez o uroven *niz*).
merwin 12.4.2007 09:41  614
Párkrát (tedy docela často) se nám stalo, že PJ nerozdělil všechny body. Aby nepropadly, tak si je nechal napotom a přidělil jej hraničáři až časem (většinou tak 1bod a byl na naučení nové schopnosti).
Tento způsob rozdělování bodů nabízí to co chce Viking, jen stačí aby hraničáři při přestupu nebyl přidělen žádný bod, ale PJ si je ponechal a udělil mu je průběžně až při dalším putování.
viking 11.4.2007 13:59  613
Jasný :-)
patches Patches 11.4.2007 13:55  612
VikingNezatracuju nikdy nic, co mi nekdo nevnucuje:-D
Homerule at si kazdej udela jaky chce, hlavne, kdyz to pak bavi vsechny, co podle neho hraji... Spis uvadim duvody, proc bych ve sve druzine hlasoval proti, kdyby podobna uprava byla navrzena...
viking 11.4.2007 13:50  611
Chápu. Jsem blbě napsal, že na tom pracujeme u ostatních povolání. Hraničář je extrém. To s tím PJ je věcí diskuze, jelikož každý pracuje zřejmě jinak. Když jsem to ještě dělával tak jsem nechal hráče ať si udělá přestup a pak jsem ho buď pochválil nebo seřval. Podle toho jak se na přestupu držel chování a RP postavy. Ale to je OT

Ale zdá se mi, že jako možnost to úplně nezatracuješ. Ono to není nesystémové.
patches Patches 11.4.2007 13:42  610
VikingMluvim spis o casove narocnosti - u sve druziny resim prestupy nekdy i hodinu, nez si ujasnim, co kdo pouzil, jestli to staci na zlepseni a jestli to jde "v duchu" postavy a jeji povahy (prece jen je to roleplaying:-)... Kdyz si predstavim, ze bych totez delal po kazdem sezeni pro kazdou postavu, tak mi z toho neni dvakrat veselo... Ale pokud vas PJ ma tolik volneho casu, tak je to samozrejme jeho vec...

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt