Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 16.5.2007 11:56  644
tak mě napadá, žeProdloužená ruka kouzelníka je hůl, zloděje asi dýka, hraničář se dokáže krýt s lukem, válečník NIC a přitom on má být ten hlavní mečokrochač na blízko. Ne střeh s mečemÁK v zoufalé snaze o aspoň nějaký bonus a modlení se ať má menší BČ a ubrání se.
hecras 16.5.2007 11:55  643
Mám ve skupině bijce a hodně bojově zaměřeného zloděje. A věc se má tak že na začátku jsou naprosto rovnocení spolubojovníci, ale jakmile se jim přehoupne zranění do druhého řádku, zloděj prachticky skončil a bijec se jen zaraduje že mu to deď půjde líp. Takže podle mýho není na to válečník v porovnání se zlodějem zle a že nemá přímí bonusi, jej dělá zajímavějším, takže bych to neměnil.
noir 16.5.2007 11:42  642
Domingo: Co mě vadí? Obecně to, že ve spoustě fantasy románů, stejně jako v mýtech a legendách, jsou válečníci, kteří jsou MISTRY meče (nebo něčeho jiného). Věnují se intenzivně jen boji s touhle zbraní, ta se stává prodloužením jejich těla, s jinými to ani moc neumí. Ať už je to Elric, Druss, Drizzt, Musaši nebo další desítky specializovaných šermířů, uměli se svým vyvoleným druhem zbraně něco víc, než s ostatními zbraněmi. +ko tohle neumožňuje.
Nevím, zda by nebylo lepší tenhle problém vyřešit spíš dalším archetypem (IMHO ano a dokonce jsem o jeho tvorbě nějakou dobu dumal-společně s "rváčem"), nebo dovedností, ale chybělo mi to v +ku docela dost...
domingo 16.5.2007 11:24  641
Bouchi [637]: Tym by sa pravdepodobne dosiahlo zelaneho ucinku, som za ... (ako som uz vlastne napisal ... aj pred urcitym casom cez Altar formular).

Noir [638]: Teda obmedzit aj hraniciarske bonusy nejakou podmienkou ? :-)
Btw, Bojovnik ma pausalny bonus k BC (podla errat): +1 na 3 a 9 stupni archetypu (ked si dobre pamatam).

anonym [639]: Bojovnik to ma v niektorych fintach, aj v niektorych schopnostiach - pri splneni urcitych podmienok (prevaha, atd ...).

Pigi [640]: Svata pravda :-) Aj ked tak akosi predpokladam ze PJ mi predostrie riesitelne problemy, alebo ma na dany zadrhel upozorni ...
"Skutocne chces mat ten duel s vseobecne znamim majstrom meca ktory dokazatelne vyhral 60 duelov na zivot a na smrt ? Aj ked si len nedavno zacal trening ? A vzdy prides dobity a tvoj ucitel - ziak toho majstra - sa ani nezapoti ?"
pigi 16.5.2007 10:35  640
bojova cislaMne osobne se strasne libi, jak drtiva vetsina lidi (pocitam se mezi ne) resi kazdou +- jednicku v bojovych parametrech, hleda kombinace zbrani a zbroji a nejlepsimi cisly a ve finale (= skutecne hre) na tom vubec nezalezi, protoze jedine, na cem skutecne zalezi je PJ a co postavi druzine za protivniky. Protoze at uz vezme bojovnika nebo zlodeje, diky variabilite urovne a hodnot vlastnosti a dovednosti udela podle pravidel vzdy takovou osobu, jako bude chtit. Napr. valecnik ma UC 5 a ja budu chtit, aby to nemel jednoduchy, udelam zlodeje (nebo treba valecnika - na tom nezalezi) s OC 10. Stejne tak, bude-li mit valecnik UC 1, tak udelam zlodeje s OC 6. Chci aby nemel sanci -> OC 15 nebo 10, dle libosti :o))).
anonym 16.5.2007 10:20  639
To BouchiTo že znepřímočaříš zloděje není rěšení celkové neschopnosti válečníka "trefit" a toho, že ten např. kyj umí používat oba stejně na třetí stupeň. Že má zloděj bonus na dýku by mi nevadilo, kdyby měl nejakou podobnou schopnost taky bojovník - třeba dle oblíbených zbraní archetypu.
noir 16.5.2007 10:13  638
Bouchi: Je to zvláštní. Hraničář má přímočaré zvyšování vlastností, existuje dovednost, která zvyšuje přímočaře bojové bonusy, zloděj má takové bonusy taky.
Jen bojovník (tedy nejpřímočařejší povolání) je nemá...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 16.5.2007 10:02  637
No tak jeste jednou.
To, ze zlodej je momentalne "primocarejsi", je pravda.
Nicmene resenim v souladu s filozofii DrD+ neni pridavat primocarost jinym povolanim, ale "zneprimocarit" zlodeje.

anonym [636]: Jednak si nemuze vzit "cokoli" (posledni slovo ma PJ), jednak do toho musel docela investovat (krom samotne schopnosti Improvizovane zbrane taky nejmin 8 bodu do obecnych dovednosti Boj s... - a samozrejme se postava musela temhle dovednostem opravdu odpovidajicim zpusobem venovat).
anonym 16.5.2007 09:41  636
souhlas s Domingemzloděj si veme cokoli do ruky a s jeho bonusy je to lepší než válečníkův nejlepší meč. Jenže než já na něj budu mít SIL tak je to dlouhá cesta, ale zloděj je má tak o polovinu rychleji.
xkiv 16.5.2007 09:31  635
Patchesze jim nejrychleji roste Obratnost a Sila

To neni jiste.
Kdyz udelas drsne bojove zamereneho hranicare nebo zlodeje, tak jim Sil + Obr poroste rychleji, nez bojovnikovi.
Bojovnikovi totiz v souctu vyrostou *vzdycky* o +1 za uroven, protoze jsou obe hlavni.
Ale kdyz fakt drtis hlavni + vedlejsi vlastnost, muzes mit v hlavni +2/3 urovne a ve vedlejsi +1/2 urovne, to je dohromady (+4+3)/6 = +7/6 urovni ... proti bojovnikovi s +6/6.
Jo, neni to nijak velky rozdil, ale je tam.

---

Ja bych se spis klonil k "hernim" vyhodam bojovnika:
- pristup ke zbranim a zbrojim
- pristup k vycviku v dovednostech
- vyssi respekt od bojovnych kultur [vcetne pripadnych odmen, hodnosti a titulu]
- nemusi se starat o "nebojovnicke" zalezitosti, tudiz mu na zbran(e) a zbroj zbyde vic zdroju [a tudiz bude mit vyssi cisla]

Nektere archetypy navic *maji* pausalni bonusy ... barbar OC a ochranu ... noo, o moc vic toho nevidim, vysokostupnovy rytir ma prakticky zadarmo dvounasobnou ochranu, bijec ma neco na anulovani malych zraneni, kondotieri maji nejake bonusy ve skupine, sermir a gladiator "vylepseny" vyber akci ...
anonym 16.5.2007 09:25  634
To PATCHES - OBR a SIL si může zvyšovat každý a být tak velmi dobrý bojovník (jasně bez fint). Že zadarmo dostáváš dovednosti je dobré, ale na 5 úrovni jich máš tunu a nic s toho když se můžeš zlepšovat jako ostatní na 3 stupeň. Archetypové dovednosti jsou dobré, ale u př: rytíře a barbara do obrany. To jim moc nepomůže trefit protivníka, pro kterého je boj alfou a omegou a nemá v používání zbraní ZÁDNOU výhodu oproti jiným postavám. - takový hraničář si může na přestupu zvednout SIL i OBR. To bojovník nemůže. Takto může dosáhnout klidně lepších čísel.
domingo 16.5.2007 09:20  633
No, ale co potom zlodej ?
Ten take bonusy ma (aj ked "obmedzene" na male a improvizovane zbrane a kuse - teda prakticky na vsetko co bude pravdepodobne pouzivat).

Nepasuje do systemu.

Ak by boli tie bonusy u zlodeja nejako obmedzene - teda dostane ich len ked budu splnene nejake podmienky, tak by to bolo podla mna ok.
A sedelo by to do filozofie povolania (zlodej riesi problemy zvycajne vyuzivanim vyhod prostredia, bojovnik skor priamou cestou ...).

Teraz to je skor opacne - ak chce bojovnik dostat bonusy, musia byt splnene nejake (netrivialne) podmienky. Zlodej musi splnit len trivialne (pouzit zbran na ktoru sa bonus vztahuje).

(Ja viem, uz som sa o tomto rozpisoval v inych kluboch ... ale stale mi to neda ...).
profa 16.5.2007 09:00  632
No, to je sporné. Jednak to dost narušuje systém a jednak jsem přesvědčen, že by se výhody bojovníka měly projevovat spíš v jeho schopnostech povolání, než takto obecně. Navýšení bodů do bojových dovedností je pochopitelné (má víc času na dril).
Navíc by se podobně dalo spekulovat o hraničářovi a střelbě ap.
noir 16.5.2007 08:59  631
Anonym: Mě se tahle myšlenka vždycky hodně líbila, ale autoři ji jednohlasně odmítli s tím, že bojovník je zajimavější s fintami. +X se jim holt nelíbí...
Nicméně i tohle není problém "obejít"-zavedením speciální dovednosti podobné "boji se zvířaty"-něco jako "spcializace na zbraň".
patches Patches 16.5.2007 08:58  630
Boj s...Myslim, ze od toho, aby byli bojovnici lepsi maji uz tak dost vyhod - automaticky se snaze uci zachazet se zbranemi (1 "skill point" na kazde urovni navic k bojovym dovednostem), navic maji finty a jeste dovednosti spojene s archetypy... K tomu si pripoj, ze jim nejrychleji roste Obratnost a Sila, tj. vlastnosti, ze kterych se BC, UC i ZZ vypocitavaji...
Takze ja bych nechal soucasny system :-)

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt