Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.5.2006 16:51  684
Ano, nasobit 1,5 je nehezke.
12 + 2* sfera zas dava u nizkych sfer prilis maly odstup proti castecnemu uspechu.
Jeste to chce premyslet.
xkiv 24.5.2006 16:32  683
Coz neznamena, ze to nemohlo byt (3*Sfera + neco)/2 ...
xkiv 24.5.2006 16:31  682
BouchiJa puvodne navrhoval
Hranice = 12+2*sfera
(melo to na prvni sfere vyjit o 1 obtiznejsi nez castecny uspech)
coz by i proti A usnadnilo pristup do prvnich nekolika a stale by byly nejvyssi sfery hodne mimo dosah, 1.5* jsem zavrhnul na zaklade toho, ze v pravidlech se vyslovene pise o tom, ze "kdyz nasobit, tak malymi *celymi* cisly".
noir 24.5.2006 16:23  681
peca: Mě prostě připadá, že takhle se hra zvrhne v nimrání v detailech (seznamy amuletů, mapoičky míst, odkud to jde do astrálu líp apod.), místo, aby se hrálo a sledovala se linka příběhu. Kdyby se mělo podobně chovat každé povolání, bylo by to nesnesitelné. Je to každopádně nesystémový přístup, tudíž bych se mu raději vybýbal. Je lepší mít pořádná jasná pravidla a ne při každém vstupu do astrálu s theurgem řešit, jaké bylinky zrovna má a jak blíko manalinii je...
peca_007 24.5.2006 15:47  680
Noir [674]: Nemyslim si, ze by to vedlo k munchkinismu, spis naopak. Vzdyt prave na takovem hrani je zalozen hranicar. Postava se proste aktivne snazi rozvijet sve schopnosti, respektive hrac se snazi ziskat pro postavu vyhody hranim samotnym, ne jenom tupym pricitanim bonusu, tak jak je dostava s postupem po urovnich. Jinak mi prijde normalni, ze soucasti tazeni je i nejaka moznost rozvinuti postavy. At uz tim myslim charakter, schopnosti nebo ziskani pomucek pro vykon povolani. Nebo ti prijde lepsi, kdyz postavy vstoupi do mesta a zacnou potrebne pomucky jednoduse nakupovat? Tak to tak hraj a dej jim pomucky za ne za hru, ale za penize.

Bouchi [678]: Ano, to mi Kote rano navrhoval, jako rozumne vychodisko, bez vetsiho zasahu do pravidel. Jine napady vedou k prekopani mnoha cisel a razantnim upravam, ktere by v praxi znamenaly verzi 1.2, nikoli edici C. Jeste to protestujeme.

Gran [675]: No vsak. Jenze kdyby ty amulety a vonavew bylinky byly snadno dostupne, pak by je pouzival kazdy a bylo by po atmosfere. Takhle se holt musi hrac trochu zapotit, aby je pro svoji postavu ziskal.
martycici 24.5.2006 15:39  679
Bouchi 678komu vadi, ze sfery od 11 nahoru budou nedosazitelne? :-)
my chceme maly kamarady z malejch sfer.

btw pro vyvolavani z 11 sfery at uz si klidne musej theurgove hledat ta specialni mista, kreslit si PORADNY obrazce atd. ale pro ty vazbochyty je to blbost.

1,5 x sfera zni dobre...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.5.2006 15:22  678
xKiv [676]: To se ale u 10. sfery srovna se soucasnosti (edice B) a vyssi sfery budou jeste nedosazitelnejsi.
Kompromisem by mohlo byt 1,5*Sfera.
martycici 24.5.2006 15:17  677
xKiv, 676musim rict, ze nasobeni sfery (nebo jakakoliv nelinearni rada) je podle mne taky lepsi pristup. prvni urovne zustanou dosazitelne a posledni OPRAVDU nedosazitelne :-) Co treba nejakou hyperbolu? Nebo nejakou peknou geometrickou radu... At si hraci procvici matematiku... :-P
xkiv 24.5.2006 14:37  676
No ale kdyz se tim vyrovna rozdil na nizkych sferach, tak se tim vyrovna rozdil i na posledni, a jsme zase na zacatku.
Me porad nenapada nic lepsiho, nez vzit hranici z edice A a misto +Sfera tam pocitat +(2*Sfera)-1.
gran 24.5.2006 14:32  675
Mno, pomůcky mohou být částečnou 'záchranou'. Třeba to číslo určuje, pokud si člověk prostě 'sedne' a jde do sfér... ale co různé amulety, vonné bylinky apod.? =))
noir 24.5.2006 14:08  674
peca 671: To je podle mě docela špatný a antiherní přístup. Když si představím, že mám jakožto PJ připravený nějaký propracovaný příběh se skvělou zápletkou, nehrajeme přitom moc často, tak mě prostě zákonitě nas..e, když mi theurg bude běhat po knihovnách a hledat, kde by se mohl připojit do astrálu (což je jeho primární role). Vede to IMHO k nucení postav do munchkinismu a rezignaci na vyprávění a hraní příběhu. Nelíbí se mi to.
dajen 24.5.2006 13:23  673
peca 672Ani to nemění nic na faktu, že výhoda (resp. účel) této změny - tedy znemožnění získat démona z nejvyšší sfér, je v hrubém nepoměru co do počtu hráčů, kterých se tato změna bude týkat, s nevýhodou této změny spočívající v nemožnosti obstarat si nejjednodušší démony s nejnižších sfér.

Ano podle mě je to HODNĚ přepísknuté na spodní hranici, když to znehodnocuje význam a smysl vazbochytů jako pomocných démonů. Podle mě na to, aby si theurg vyvolal 1 až 2 Spravce či Crona, nemusí být velmistr démonologie na vysoké úrovni.
peca_007 24.5.2006 12:33  672
Dajen [670]: Ne, to neni kvuli "jedne vete". Ta veta totiz vystihuje puvodni zamer, aby to fakt neslo. Otazka je, zda-li to neni trochu prepisknute na spodni hranici, kdyz je problem obstarat si jednoducheho vazbochyta -- bezneho to pricmrdovace.
peca_007 24.5.2006 12:27  671
anonym [668]: Ne, na to nelze napsat mechanismus. To je proste otazka hry, at uz hry postavy ze strany hrace nebo PJ ze strany sveta a CP. Ci-li domnivam se, ze je fajn, kdyz se hrac snazi hrat zajem sve postavy o nejaka misticka mista, prostredky ci metody, ktera mu usnadni "vykon povolani" (tedy v tomto pripade vstup do sfer). PJ by mel adekvatne reagovat a poskytnout postave informace adekvatni jejimu snazeni a fungovani sveta. Pricemz nejake znalosti sveta musi predat primo hraci, aby se tento najednou nedivil, ze theurgove se bezne upaluji a nezjistil to, az ve chvili, kdy mu postavu privazuji na hranici.
dajen 24.5.2006 12:24  670
xKiv 667Mno kvůli jedné pofidérní větě v pravidlech o nemožnosti se dostat do nejvyšších sfér, ktroužto možnost by měl příležitost vyzkoušet 1 hráč z 1000, se radši zamezilo vyvolávání démonů z nejnižších sfér všem normálním theurgům na úrovních, na kterých se hraje nejčastěji. To mi nepřijde jako příliš dobré řešení. To je jako když chcete zabít mouchu a jdete na ní s atomovkou! :-)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt