Z Okouna, klub Česká poštaaneb státní moloch, proč to dělat jednoduše, předpis je drbat se levou rukou za pravým uchem...
Vrácení zboží do e-shopu přes Zásilkovnu:
1) vytiskneš čárový kód a nalepíš na balík
2) doneseš na nejbližší pobočku
3) obsluha pípne kód z balíku a člověku pípne mobil, že balík byl přijat do přepravy
Vrácení zboží do e-shopu přes Českou poštu:
1) vytiskneš štítek velikosti A5 a nalepíš na balík
2) nevšimneš si, že na štítku musíš ručně vyplnit svoje jméno a adresu
3) jdeš na nejbližší pobočku a vystojíš frontu
4) odevzdáš balík, obsluha jej hodí na váhu
5) obsluha pípne první čárový kód
6) máte to za 189 korun
7) jak prosím?
8) jo aha, vy to máte vratku, tak nic
9) já Vám to nemůžu vzít, tady nemáte vyplněné jméno a adresu odesilatele
10) obsluha vrátí balík
11) vyplníš na štítku jméno a adresu odesílatele
12) vystojíš frontu
13) obsluha hodí balík na váhu a pípne první čárový kód
14) obsluha štěkně: kde máte podací lístek?
15) jak prosím
16) no musíte mít podací lístek, jinak vám to nevezmu
17) obsluha vrátí balík
18) vyplníš podací lístek
19) vystojíš frontu
20) obsluha hodí balík na váhu a pípne první čárový kód
21) odevzdáš podací lístek
22) obsluha pípne druhý čárový kód
23) obsluha: na kolik to chcete pojistit?
24) lovíš z paměti, za kolik byla objednávka
25) obsluha zapisuje do počítače cenu zásilky
26) obsluha opisuje z balíku adresu příjemce (tvl, oni ten kód nemají provázaný)
27) obsluha opisuje do počítače adresu odesílatele z podacího lístku
28) obsluha se táže: chcete mailem poslat potvrzení o dodání? Služba je zpoplatněna!
29) Snad ani ne, nashledanou!
30) obsluha: Počkejte, ještě potvrzení!
31) obsluha zakládá papír do jehličkové tiskárny a tiskne potvrzení
32) proces je obřadně ukončen hlasitým otiskem kulatého poštovního razítka |