Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub C, C++ [ŽP: neomezená] (kategorie Programování) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Články

Jak bezpečně ukončit vlákno z DllMain
FastAllocPool - urychlení častých alokací a dealokací
Akce a zpráva jako objekt
Tuply v C++
Efektivní alokátor malých objektů a tady druhý a třetí díl
Šablony: Být vládce kvalifikátorů
Vracíme z funkce objekty
Základy komunikace mezi procesy (ve Windows)
Multiple Interface a Instance Factory
Multithreading v C++ (ve Win32)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: ugdtkkb
[ 380 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bredy 2.11.2007 15:24  698
machTo jsem nezkoušel, ale pokud to mají implementovaný nějak podobně jako já, tak buď mapa musí mít funkci serialize, nebo někde musí být funkce/třída, která pro zadaný typ objektu a archivu řeší serializaci. Zkus se podívat, co ti to hlásí za chybové hlášky, jdi po ceste (VS2005 je dost ukecané a je to dobře, protože chyba se nemusí nutně nacházet na prvním řádku, ale příčina může být až třeba na tom posledním).
mach 2.11.2007 14:25  697
Kompiluju to ve Visual Studiu 2005.
mach 2.11.2007 14:24  696
serializace v boostuNezkousel nekdo serializovat STL objekt pomoci boost::archive? Zkousel jsem serializovat neco jednoducheho:

ofstream f(...);
boost::archive::text_oarchive a(f);
map<int, int> x;
a << as_const(x);

Kde as_const je jenom konverze na konstantu. Nejde to a hlasi:

serialize is not member of std::map

Serializace STL objektu by ale mela byt v boost::archive pripravena. Zkousel jsem to jeste s:

#define BOOST_NO_ARGUMENT_DEPENDENT_LOOKUP

Ale nic se nezmenilo.
bredy 2.11.2007 10:13  694
A máš pravdu v tom, že se jedná o realizace _určitého_ pohledu, protože někdo jiný může mít jiný pohled.

Doufám, že třeba std::iostream a celá navazující rodina streamů nebyla navrhována podle tohoto pohledu.... A doufám, že ani std::string nebyl takto navrhován a že dnešní STL pohled je někde jinde a "stl" se v C++ suší jen díky tomu, že povinný v normě...
huh huh 2.11.2007 07:25  693
Bredy [692]: Ano, přesně, STL je realizace určitého pohledu, jak se mají navrhovat knihovny.
bredy 2.11.2007 02:02  692
huhA já pořád dokolečka nechápu jak tvá jazykově nezávislá analýza a návrh souvisí s STL dle AS. STL je jazykově závislá ukázka již hotového řešení, což mne právě na tom mate. Asi nepřijímám na té správné vlně.

Jen podotýkám, že spor vznikl tím, že jsem právě STL kritizoval jak je špatně navržena (mluvím o knihovně). Jestli někdo při návrhu přemýšlí v duchu myšlenek použitých v STL (jestli to teda chápu tak správně), tak upřímně řešeno, nechť nás programátorský bůh ochraňuje!
huh huh 1.11.2007 18:25  691
Bredy [688]: No naopak, já spíš čekám, že mě převálcujou. Zatím jediná firma, o které vím, že GP dle AS používají je Adobe, z open source tak leda Anti-Grain Geometry.
Bredy [689]: Já tu sice dokolečka mluvím o jazykově nezávislé analýze a návrhu knihoven, ale pozoruji, že to je jako mluvit do zdi.
bredy 1.11.2007 11:19  690
A ješte tu mám jednu záležitost, která mi poslední dobou velice usnadňuje práci zejména při návrhu uživatelského prostředí (ale nejen tam)

Akce a Zpráva jako objekt v.2

Hlavní výhodou je bezespory fakt, že bez ohledu na to, co voláme a kolik to má parametrů, je samotné zavolání funke omezeno jen na vyvolání jedné metody objektu. To umožňuje volání funkce nebo metody delegovat. Volání připravíme, a pak jej delegujeme. Delegované volání může proběhnout jindy, než zrovna potřebujeme, může být naplánováno, může být rozesíláno. Může být připojeno k ovládacímu prvku v grafickém UI (např. tlačítko).

Zatím rozlišujeme dva druhy volání: Zprávu (Message) a Akci (Action).

Zpráva (Message)
Je jakousi skutečnou implementací představou zprávy zaslané objektu podle OOP. Jedná se o objekt, který obsahuje jméno metody a parametry, které se mají zavolat nad nějakým objektem. V UML si můžeme zprávu představit jako obdélníček doprovázející šipku představující zaslání zprávy.
Samotný obdélníček lze připojit k libovolné šipce, a stejně tak objekt Message neobsahuje cíl, neboli konkrétní specifikaci objektu, který bude zavolán. Tuto informaci musíme dodat až v okamžiku, kdy zprávu posíláme.
Použití objektu Message je vhodné zejména u distribučních delegátů, nebo delegátů, kteří mají informovat objekt, které v době vzniku zprávy ještě neexistuje, nebo který dodá sám delegát z jiného zdroje.
Akce (Action)
Objekt akce je jednoduší, protože ke svému provedení již nepotřebuje žádné další informace. Akci spustí delegát prostým zavoláním metody Run(). Akce může být vykonána zavoláním standardní (globální) funkce, nebo funkce patřící do některého prostoru jmeno (namespace). Akce může být také vykonána zavoláním metody na objektu, který je však již předem znám - a musí být samozřejmě znám i v době zavolání.
Použití objektu Action je vhodné zejména o delegátů sledující různé události. Může se jednat o plánovače - spuštění v zadaný čas, dále pak reakce například na činnost uživatele. V neposlední řadě jsou to akce přenesené do jiného vlákna a tam spuštěné.
bredy 1.11.2007 11:14  689
ještě ke genericeJeště bych zde rozlišil dva pohledy na generiku
-uživatel generiky = je přesne to co popisoval huh, programátoři, kteří využívají už navržených generických algoritmů takže dosazují typy do šablon a generují konkrétní instance těchto algoritmů.
-tvůrci generiky = jsou lidé, kteří navrhují nové generické třídy šablony, jsou to šamani, kteří umí čarovat se šablonami a umí napsat někdy často velice geniální algoritmy, kterým občas normální smrtelník nerozumí.

Pro první skupinu může být programování podle A.S. jistě zajímavým námětem. Té druhé skupině to však asi nic říkat nebude,protože aby někdo mohl být tém šamanem, musí mít všechny tyhle fígle dávno v malíčku (a musí být i něco víc).
bredy 31.10.2007 13:48  688
huhJsem trochu pesimista, když tvrdíš, že vývoj pujde dle AS
huh huh 30.10.2007 22:58  687
mpts [684]: Děkuji, potěšilo mě, že někdo pochopil, co se snažím říci.
Bredy [682]: Ale nejde o střeva, jde primárně o analýzu a návrh, ne o implementaci.
Bredy [685]: No je pravda, že já mám tendenci přesvědčovat, že pouze jedna větev toho, čemu se dnes říká GP by se tak měla nazývat, ale to je čistě terminologický detail, kde jsem ochoten ustoupit a říkat GP všemu (stejně mě vývoj převálcuje). Abych ale tu větev nějak odlišil, začal jsem jí říkat "GP dle AS", protože prostě lepší označení nemám.
bredy 28.10.2007 14:47  686
Když už mluvíme o generické programování, tak tady máte nový datový typ v C++ - Tuple, což je možná jen další pokus o implementaci tuplů v C++ (Boost, Jazyk D, typelisty od Alexandrescua, nebo Dr.Dobb's typelisty a tuple), možná i něco víc.

Následující příklad ukazuje použití bredyho tuplat jednak pomocí šablony a jednak pomocí ITuple interface (jenž umožňuje použít tuplat bez šablony!!!)
#include <stdio.h>
#include <iostream>
#include "distributor.h"
#include "tuplesx.h"

using namespace BredyLibs;

template<class T>
void tupleFn(const Tuple<T> &tuple) {

	typedef typename T::template Field<0>::Type Field1T; 
	typedef typename T::template Field<1>::Type Field2T; 
	
	Field1T val1 = tuple.template At<0>();
	Field2T val2 = tuple.template At<1>();
    std::cout << "val1: " << val1;
    std::cout << " val2: " << val2;
    std::cout << std::endl;
}

void iTupleEx(const ITuple &tuple) {

    std::cout << "tuple has "<<tuple.Size()<<" fields." << std::endl;
    for (int i = 0; i < tuple.Size(); i++) {

        if (tuple.GetRTType(i) == typeid(const char *)) 
            std::cout << "string: " << tuple.Get<const char *>(i) <<std::endl;
        else if (tuple.GetRTType(i) == typeid(int)) 
            std::cout << "integer: " << tuple.Get<int>(i) <<std::endl;
        else if (tuple.GetRTType(i) == typeid(float)) 
            std::cout << "float: " << tuple.Get<float>(i) <<std::endl;
        else if (tuple.GetRTType(i) == typeid(double)) 
            std::cout << "double: " << tuple.Get<double>(i) <<std::endl;
        else if (tuple.GetRTType(i) == typeid(long)) 
            std::cout << "long: " << tuple.Get<long>(i) <<std::endl;
        else 
            std::cout << "unknown (" << tuple.GetRTType(i).name() << ") at: " << tuple.GetVoid(i,tuple.GetRTType(i)) <<std::endl;
    }
}


int main() {
    tupleFn(TUPLE(10,"test"));
    tupleFn(TUPLE(10,20));
    iTupleEx(TUPLE(10,20,"Ahoj",20.3,12.4f,33L,true).ITuple());
    iTupleEx(emptyTuple.ITuple());
}
bredy 28.10.2007 14:36  685
MPTS: Hlavním problémem diskuze je, že huh je zahleděný do svého boha tak, že si spletl pojmy a ještě o tom přesvědčoval okolí. Jsem správce tohoto klubu a nerad bych, aby tady někdo psal nesmysl a mátl ostatní.

Řečí C++

class Genericke_programovani {...};
class STL: public Genericke_programovani


huh mne však přesvědčoval že:

class STL
class Genericke_programovani: public STL {...};

Což je chyba jak hrom a je na mne, jako moderátorovi, abych to uvedl na pravou míru.
mpts mpts Je to jinak, ba přesně naopak! 27.10.2007 20:44  684
Tato debata je mi celkem ukradená, ale mám už takový dar, že rozumím lidským nedorozuměním, tož jen drobný přípodotek pro Bredyho: když huh říká: 'A "generické programování dle A. S." == STL', pak tím myslí pouze to, STL dle něho přesně odpovídá zásadám generického programování dle A.S.
dead 26.10.2007 20:27  683
BredyUplne suhlasim. Na skole sa sice uceme zatial iba C ale nejako nikomu nevadi ze ja tie rpogramy pisem v C++ tak pri tom ostanem. Pisem v tom preto lebo som sa zaciatky ucil sam na www.programujte.cz a tam C++ a keds som prisiel na skolu nechapal som preco by som ma pouzivat scanf(/blbe znaky; blby znaky, premena/); ked na to zatial plne staci cin a premena....

Kdokoliv, mach, huh diky za odporucania...

[ 380 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt