MiraBavil jsem se o tom dnes v práci s motoráři a:
-Tlak oleje v motoru je +-autobus(úplně to neplatí,ale nechť) nezávislá na otáčkách,neboť je regulována přetlakovými ventily.Turbo bývá napájeno olejem rovnou z hlavní olejové galerie a průtoky oleje jsou velmi veliké.
-Množství oleje protékající turbem je závislé na otáčkách turba(Čím rychleji se točí,tím více oleje teče,ale není to úplně výrazná závislost)
->>Množství oleje protékající turbem za jednotku času se příliš nemění.->>Pokud tedy bude turbo rozpálené na 800st,bude olej jej opouštějící jistě podstatně teplejší,než když bude mít 400-500 st.C.,což je logické.Dají se očekávat teploty oleje kolem 100st.Celsia(i když nikdo z kolegů toto nevěděl,byl to spíš zdrženlivý kvalifikovaný odhad),přičemž závislost teploty oleje na teplotě tělesa turba bude pravděpodobně docela plochá.Patrně by to vyžadovalo v počáteční fázi vyvést teplotu na displej a zjistit,co to ukazuje při jízdě 80 km/h na venkově a co to ukazuje když to člověk valí 200 na dálnici.
Jinak spíš byly obavy,jak to kulturně udělat,aby se zajistilo,že se tím ta výpustní trubka nepoškodí aby za pár let nepraskla,což by mělo fatální následky.
Pokud nemáš nějaký specifický důvod,proč se zajímat o teplotu tělesa turba a jde ti čistě o jeho životnost,ta teplota toho oleje je IMHO skutečně lepší veličina ke sledování,ale proti gustu žádný dišputát. |