Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Elektronika [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Věda a Technika) moderuje Mira.
Archiv
Tento klub by měl sloužit pro všechny, kteří se zabývají elektronikou a podobným bastlením

Užitečné linky:
  • http://pinouts.ru - zapojení konektorů a kabelů pro skoro všechno (PC, PDA, audio+video, GPS, ...)
  • http://kontrolky.webzdarma.cz/ - zpusoby zapojeni LED jako kontrolky na 230V
  • http://www.elektrokoutek.cz/schemata.html/ - stránka zajímacích elektroschémátek
  • http://blog.ok1cdj.com/2011/12/jednoduchy-indikator-napeti-baterie.html - indikátor podpětí s TL431
  •   Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
    autor: 
    text: 
    vyplnit a 
    Help
     Titulek, text příspěvku  
    Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: opugrhl
    [ 1303 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
    bredy 22.5.2011 18:19  736
    Ještě dotaz k modulu, co jsem tu už kdysi posílal. Jen malý rekap. Vstupem je signál směru a PWM signál na úrovních TTL. Výstupem je +/- napájení modulované tím PWM signálem, polarita záleží právě na volbě směru.

    Jenže problém je, že úsek neumím odpojit. I když vypnu modulaci, tak pořád bude aktivní, takže jestliže se tam objeví napětí, například přes kola lokomotivy, bude se to snažit zesilovač kompenzovat na nulu a může dojít ke skratu. Napadlo mě tam strčit ještě nějaký odpojovač, který bý v případě nulového stavu uvedl výstup do stavu vysoké impedance. Napadl mě obyčejný triak, není to velká blbost? (s tím, že by triak byl ve stavu trvale sepnuto malým proudem na gate, pokud je modul aktivní a po přechodu do pasivity by se gate uzemil). Mira mi tenhle problem připoměl, protože o solid state relátkách jsem nic nevěděl.
    mira Mira Optimista se učí anglicky - pesimista rusky a realista střílet... 12.5.2011 15:29  735
    Solid State reledostala se mi do tlapek hromadka S202T02 od Sharpu. Puvodne jsem podle znaceni myslel, ze je to jen diodovej mustek ale koukam ze neni. Co jsem koukal do datasheetu, melo by to bejt normalne pouzitelny na spinani 220V treba na zarovku nebo stykac - staci mi dostat 20mA na +- vyvody. Mam pravdu?

    Nikdy jsem je nepouzival, ma to nejake nevyhody a vlastnosti na ktery si davat bacha???

    Diky!
    mira Mira Optimista se učí anglicky - pesimista rusky a realista střílet... 12.5.2011 09:42  734
    vetsinou vnitrni, ale vyjimky se najdou...
    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 12.5.2011 00:56  733
    selit [732]: Jak u čeho. Používají se obě varianty.
    selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 12.5.2011 00:39  732
    Dotaz(Uznávám,že extrémně blbej)
    Pokud se používá normální jack na přívod DC napětí (třeba z nabíječky v zásuvce do spotřebiče) + pól je vnitřní nebo vnější?
    karel_s_ Karel S. ...a nejhorší na - Hi-Fi jsou hifisti 8.5.2011 15:41  731
    BredyPošli mail - jsem připraven :o)
    Mohu poslat jen článek (vyextrahované 3 stránky =113kB, nebo celý časopis věnovaný tématu =1,31MB).
    bredy 6.5.2011 08:02  730
    Karle bezva, jestli to můžeš naskenovat, budu ti zavázán.
    mira Mira Optimista se učí anglicky - pesimista rusky a realista střílet... 5.5.2011 22:26  729
    tak tu pojistku jsem nasel az v osme (samozrejme posledni) mikrovlnce :)) Nicmene stejne po chvilce chcipla, takze problem nebude v tom ze do ni haranti nacpali buhvico (jak mi bylo receno), ale jinde. Asi kondik, ale resit uz to nehodlam.

    Zajimala by me jina vec, jen teoreticky - je nejak mozne identifikovat neoznaceny Peltieruv clanek? Castecne by to slo podle rozmeru (tloustky), ale nejakym merenim by to neslo? Hlavne zjistit na jake je napeti.
    karel_s_ Karel S. ...a nejhorší na - Hi-Fi jsou hifisti 5.5.2011 20:05  728
    ŽelezniceKdysi jsme tady řešili napájení a regulaci pro modelovou železnici. Mělo to být realizované způsobem: Jedna kolej GND, na druhé +/- napájení motorků - PWM modulace (aby to jelo i pomááálu)...
    ...Tak přesně na tohle již vyřešené (včetně PCB) jsem narazil při hledání jednoho článku v Konstrukční elektronice (modré Amat.radio) ročník 2006. Pokud je stále zájem, proč vymýšlet vymyšlené - případně to mohu vyextrahovat do PDFka a někam poslat.
    karel_s_ Karel S. ...a nejhorší na - Hi-Fi jsou hifisti 5.5.2011 19:56  727
    Sběrnej dvůr je asi jediné levnější řešení. 5kV se už dost blbě sháší, ale zajímavé by mohly být ty světelné efekty ;o)
    mira Mira Optimista se učí anglicky - pesimista rusky a realista střílet... 4.5.2011 12:10  726
    stoji dve kila a navic neni k sehnani :)) Dneska zkusim sbernej dvur, jestli me nechaji jim tam nejaky vybrat...
    operator304 4.5.2011 10:56  725
    jinou takovou?
    mira Mira Optimista se učí anglicky - pesimista rusky a realista střílet... 4.5.2011 10:44  724
    nejaka vtipna rada, cim nahradit sklenenou trubickovou pojistku 5kV/0,75A co je na vystupu VN trafa v mikrovlnce? :))
    mira Mira Optimista se učí anglicky - pesimista rusky a realista střílet... 2.5.2011 20:00  723
    zacal jsem to resit proto, ze stare turbo mi pomalu odchazi a tak nejak bych novemu nerad moc ublizoval. Obcas si nejsem moc jistej jestli uz to muzu chcipnout, nebo to mam nechat jeste chvilku na volnobeh (treba kdyz mu nakladam na dalnici a pak jedu normalne par minut mestem) a pritom nesnasim cekani :)

    Takze jsem si rikal, ze by nebylo od veci znat teplotu. A protoze jsem se docetl, ze teploty se muzou blizit az 1000C, tak jsem zavrhnul termistory a zkousel neco ubastlit k termoclanku kterej mam z prace...
    selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 2.5.2011 15:10  722
    MiraBavil jsem se o tom dnes v práci s motoráři a:
    -Tlak oleje v motoru je +-autobus(úplně to neplatí,ale nechť) nezávislá na otáčkách,neboť je regulována přetlakovými ventily.Turbo bývá napájeno olejem rovnou z hlavní olejové galerie a průtoky oleje jsou velmi veliké.
    -Množství oleje protékající turbem je závislé na otáčkách turba(Čím rychleji se točí,tím více oleje teče,ale není to úplně výrazná závislost)
    ->>Množství oleje protékající turbem za jednotku času se příliš nemění.->>Pokud tedy bude turbo rozpálené na 800st,bude olej jej opouštějící jistě podstatně teplejší,než když bude mít 400-500 st.C.,což je logické.Dají se očekávat teploty oleje kolem 100st.Celsia(i když nikdo z kolegů toto nevěděl,byl to spíš zdrženlivý kvalifikovaný odhad),přičemž závislost teploty oleje na teplotě tělesa turba bude pravděpodobně docela plochá.Patrně by to vyžadovalo v počáteční fázi vyvést teplotu na displej a zjistit,co to ukazuje při jízdě 80 km/h na venkově a co to ukazuje když to člověk valí 200 na dálnici.

    Jinak spíš byly obavy,jak to kulturně udělat,aby se zajistilo,že se tím ta výpustní trubka nepoškodí aby za pár let nepraskla,což by mělo fatální následky.

    Pokud nemáš nějaký specifický důvod,proč se zajímat o teplotu tělesa turba a jde ti čistě o jeho životnost,ta teplota toho oleje je IMHO skutečně lepší veličina ke sledování,ale proti gustu žádný dišputát.

    [ 1303 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

    (c) 2001-2011 Lopuch.cz   
    Kontakt