Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 30.5.2006 21:15  759
anonym [757]: Mrkni se hlavniho klubu DrD+, neni-li tam neco v provizornich erratech, z hlavy nevim. Ale treba se nekdo jeste ozve.

Marcus [756]: Odolavani magii ma svuj presny mechanismus. Pozor na nejake prechylovani a vyjimky, ty tam nebudou sedet.

Jinak jsme vstup do sfer vyladili takto (neoficialni homerule):
  • Vstup do sfer unavuje jako beh
  • Doba vstupu do sfer je +50 (50 minut) neomezene = lze aplikovat mechanismus s prodlužováním doby
  • Zakladni narocnost vstupu do sfer je stejna pro formule i demony: 11 + 2 * Sfera; Narocnostmi demonu a formuli neni treba hybat.
  • Vychazi to, ze i ta nejnakombenejsi hobitka se bud dostane do 21. sfery, ale upadne unavou do bezvedomi, nebo by postava teoreticky byla schopna svazat a vyvolat demona z 21. sfery, ale nedostane se tam -- unavi se driv.
  • Dulezite je, ze pokud je samotny vstup do sfer prerusen drive, nez postava prekona potrebnou hodnotu danou narocnosti a hodem, tak bud neuspeje, nebo, neprekona-li ani limit pro fatal, si to pekne uzije.
anonym 30.5.2006 20:16  757
ExplozeNevím jestli se to už někde neřešilo, ale v pravidlech pro theurga edice A mi chybí Náročnost modifikátoru Exploze. Nemohli byste mi ho sem hodit?
marcus 30.5.2006 19:15  756
baso4 Podle mě naopak, daly by to vzniknout formulím, které by tvořily ohnivé meče, pohyblivé bariéry a další zaklínadla, která čaroděj může běžně sesílat. Jako kompenzaci bych naopak zavedl, jak se již xKiv zmínil, že by se takto modifikovanému kouzlu dalo odolat (protože formule stylu malý ohínek, který pronásleduje obět a každé kolo exploduje, je přece jen trošku silná. Samozřejmě také by záleželo na náročnosti madifikátoru.
baso4 30.5.2006 18:37  755
to by umoznilo zoslat barieru pohybujucu sa zaroven s napr. brnenim, alebo ohnive gule na konci palic. Nebolo by to velke zosilnenie?
xkiv 30.5.2006 16:27  754
dva demoni pohybu + bariera + ohen, hadam tak 7 naklonnostnich bodu?
(nebo demon pohybu umi hybat vetsim poctem kouzel (ne stepu, celych kouzel)?)
Modifikator Pohyb neumi sledovat tvora/predmet ... hmm, nemel by existovat nejaky modifikator alespon na *stejny* pohyb s necim?
Tj. demon umi (pokud je dost inteligentni) kouzlo za cilem donavigovat i kdyz cil je uprostred bludiste; modifikator by s kouzlem
a) stal, kdyz cil se nehybe
b) pravdepodobne narazil do steny, kdyz cil bloudi o chodbu vedle
c) kouzlo udrzel na cili, pokud bylo presne na cil seslane (tvorove se muzou branit odolanim magii)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 30.5.2006 16:01  753
Hmmmm, ohnivý štít... Takže vezmeme štít, na něj plácneme plochou bariéru (aby nám štít nechytnul, pokud je dřevěný, popřípadě aby se nepříjemně nepřehřál), na ni ohnivou plochu, oboje to přišpendlíme pohybem (?) na ten štít. Spočítá někdo, kolik to zabere? :D
marcus 30.5.2006 14:36  752
DavecKdyž mám co zapálit, tak na to nepotřebuju formuli (většinou, tedy mě se to zatím za mou praxi nestalo). A tady podle mě vůbec nejde o to, jestli je materiál sfér snadno nebo těžko udržitelný ve světe. Tady jde o to, aby formule daly dohromady FLEXIBILNÍ a POUŽITELNÝ systém. Až potom bych se staral o to jak vysvětlit hráčům, proč to tak je.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 30.5.2006 11:36  751
DavecObavam se ze zapomina jeste na jednu vec a tou je hratelnost. Mohlo by se totiz stat, ze v tom obecnejsim systemu by napriklad hrac theurga stravil pul hodiny premyslenim, jak sestavit formuli pro ohnivou kouli. Coz by theurga IMHO ucinilo z hracskeho hlediska daleko mene atraktivnim, respektive byl by coby povolanei zajimavy pro daleko mensi okruh hracu. Mam vazne pochybnosti, zda si lze v tistenych pravidlech neco takoveho dovolit a nezabit tim pritom jejich prodejnost.
davec 30.5.2006 11:26  750
Markus (748)Nezapoměň, že je dost energeticky náročné udržet v reálném světě cokoliv, vytvořeného z materiálu sfér, což vysvětluje obtížnou tvorbu dlouhotrvajícího ohně. Na druhou stranu, tím ohněm klidně můžeš svítit, stačí něco zapálit, třeba štít - a už je ohnivej.
davec 30.5.2006 11:21  749
Ta 746 je taky moje, nějak mi to spadlo.

xKiv
Já bych to viděl opravdu na jednu sadu formulí pro všechny živly dohromady, výběr živlů by mohly být navzájem se vylučující (u protikladů) rysy - a tam se už můžeme se stupňováním obtížnosti vyřádit.

peca_007
Podle mě by theurg ani nemusel pronikat do podstaty živlů, to je záležitost hraničáře. Pro theurga je důležité pouze to, co s živly dovedou dělat sféry.

Bouchi
Vím, že tam je psáno, že nejsou a ani nemůžou být všechny, to taky chápu, ale když vezmu některou ze stávajících formulí za vzor při tvorbě nové, vznikne zase něco podobného čarodějskému kouzlu. To co se snažím navrhnout je systém jen trochu obecnější. Nechá stejně spoustu místa na hledání nových formulí, ale i otevřenou otázku praformule.
marcus 30.5.2006 11:03  748
Všici k formulímJá si myslím, že nevadí, že theurg může zraňovat jen ohněm (+O), na což tu někteří přede mnou naráželi. Mě spíš vadí, že když už je ten oheň, tak ať se s ním dá něco kloudného dělat. Samozřejmě, ohnivé koule jsou VELMI praktické, ale co jiného se dá s tím ohněm dělat? Svítit? S jeho trváním je to nanic. Ohnivý štít, nebo žalář? Možná, ale je to slabé, pokud porovnám, jakou ohnivou kouli bych udělal za stejnou náročnost.
xkiv 30.5.2006 10:55  747
peca:
1) Na soucasne urovni theurgie bych to taky videl na oddelenou formuli minimalne pro kazdy zivel, a narocne modifikatory (pokud to nebudou rysy).
2) Ona takova praformule nebude umet nic ... a bude k ni tolik modifikatoru, ze se budou muset ucit v sadach jako ted formule, takze system to nerozbije.

[746]: prave ze ten postup stejne neni; ohen je nejjednodussi, protoze se jedna prakticky jenom o rozpohybovani existujici hmoty. Na druhe strane mas zemi, kterou muzes vytvorit jenom tam, kde je na to misto ... nebo by spis pridani zeme melo byt ztvrdnuti (zvyseni ochrany).
anonym 30.5.2006 10:39  746
xKivZároveň si nemyslím, že by bylo nutné vytvářet sadu formulí pro každý živel. Jedno Vytvoř živel pro všechny elementy, a je už jen na theurgovi, co chce vytvořit, protože postup je stejný, jen se liší použitý materiál Astrálních sfér. Navíc vytvoření samostatných sad formulí by zbytečně deformovalo systém učení formulí - neměl bys dost bodů.
peca_007 30.5.2006 10:30  745
xKiv [744]: Prijde mi to takove divne. Manipulace jednotlivymi elementy vyzaduje i pochopeni jejich podstaty. Theurg je zameren spise na vazby a komunikaci se sferami. Nerikam, ze by nemohl mit formuli na mrazeni, suseni,... ale ne takto detailne modifikovatelnou.

Ano, theurgove hledaji jakousi praformuli -- prapredka (TObject), ze ktere jsou vytvoreny (oddedeny) veskere dalsi formule. Ale k necemu takovemu by se snad nemeli dostat ani autori :-)
xkiv 30.5.2006 09:50  744
peca: ale pokud neco pomoci sfer udelat jde, tak by to theurgove (jakozto (jedine?) povolani, ktere sfery aktivne zkouma) umet meli (i kdyby to pro ne melo byt podstatne tezsi - kazdy zpusob prace jina formule, vsechny hodne narocne, ...).

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt