Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: tejcdwu
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
olaf 27.7.2006 12:49  817
noldo: jestě chvilku a budem moc přejít na Planescape...:)

B_art: to je pořád o dvě až tři knížky víc, než sem přečetl já a v dohledné době se to z mé strany nezmění... když by se jí chtělo...

add rasy: myslím, že tomuhle se chtěl noldo na začátku diskuze o rasách vyhnout - klasickým zažitým rasám. vytvářejí se totiž nežádoucí asociace...

no, při tvorbě ras se obecně nabízejí dvě možnosti:
a) vyberu si haffo schopností, nějaký popisy a pak hledám, jestli se to náhodou něčemu nepodobá, případně to pojmenuju sám. Je sice potřeba vytvořit celou rasu z ničeho, ale zase vím, kam se chci dostat. Tohle je dobrý, když je potřeba něco konkrétního, třeba pro zápletku, apod.
b) najdu si nějakou rasu(která byla už v nějaké hře, knížce popsaná) a hledám schopnosti, které by ji co nejlépe popsaly. Základní popis budu mít, takže v podstatě stačí našroubovat to na pravidla. Takhle se ty rasy stanou přístupnější pro hráče, protože o nich budou mít aspoň základní povědomí.
protože, když to nakombinuju a udělám si rasu dolující v podzemí uhlí a pojmenuju to elf, tak riskuju, že se najde někdo, kdo mi jako elf bude běhat s lukem po lese a představou Legolase v hlavě...
b_art 27.7.2006 11:52  816
kontakt na Aranku mám, ale mám takový tušení, že ve městě bude až někdy v září nebo tak... (ale pokuď vim, tak stejně jenom přečetla dvě tři knížky a pak machrovala:-)

noldo 811 - naprosto nic sem z toho nepochopil, ale zaujalo mě to. Asi to vidíš spíš ve formě povídky nebo komiksu, než "koncepce světa", ale kdybys byl schopnej to nějak sepsat na cca normostranu souvislejch vět, tak bych se na to rád podíval.

Jinak - nejsem si tak úplně jistej, jestli tu atmosféru opravdu máme - jestli někdo máte jinej pocit, tak prosim sepište a pošlete... (respektive - Austrálie je dobrá, ale chce to víc dotáhnout, takhle máme asi tak tři hlavní body)... dík.

mě by se líbil svět hodně mystickej a mystifikovanej - v žádnym případě taková pozitivistická vědecká funkčnost jako tady. (teď mluvim o podobě pro hráče). Nikdo neví, jak vlastně funguje magie, každej šaman to dělá po svym, většina toho koření a žvatlání a rytmický hudby a kouře a pohybů a třásní atd. okolo je asi na nic, ale nikdo pořádně neví, která část z toho vlastně to kouzlo způsobuje, co se dá odebrat, co by se dalo přidat pro posílení účinku atd. Mohli by existovat i theurgové (mágové-teoretici), který by se snažili sledovat konkrétní pohyby síly a energie a na základě toho něco vytáhnout a generalizovat, ale tenhle obor by byl ještě v plenkách.

crazych - nazdar, rád tě vidim (čtu?); jinak - html osvěžim, to problém nebude, ten seznam bodů tvorby bych trošku poupravil (vidíš to trochu moc jednoduše - těch témat je tam potřeba víc, všechny se navzájem ovlivňujou... po poskytnutí kontaktu obdržíš Vituův fahrplan)

a ještě k rasám - de o to, nesvazovat se žádnějma danejma konvencema... Smysluplnej postup je udělat si několikabodovej popis pro každou rasu, která tam má bejt a potom se podívat, čemu se podobá - vypadá jako klasickej trpaslík? tak ať je to klidně trpaslík; připomíná vílu? dobře, jenom možná trošku změní název... nepodobá se ničemu známímu? tak si pro ní název vymyslim - tedy rasy pro svět, ne roubovat svět na rasy.
olaf 27.7.2006 09:52  815
ohledně té astronomie: podle mě se zbytečně chceme držet fyzikálního modelu našeho vesmíru. Když tvoříme fantasy svět, můžeme si snad dovolit drobné(případně větší) prohřešky... Když budeme chtít dvě slunce, jedno modrý a druhý růžový a 10 ročních období, tak to prostě uděláme a bude to...(páč obyvatelé stejně věří, že vše stvořila banda potrhlých bohů a PJ může být fčnost takového systému celkem ukradená). Nebo tady snad někdo má doktorát z astrofyziky, aby nám tu vytvořil fungující model?

add Aranka: určitě na ní má kontakt B_art.
boubaque 27.7.2006 07:39  814
A ještě k mytologii: Nemusí být zvláštní mytologie pro všechny rasy a kulturní okruhy jednotlivých ras, ale můžeme vytvořit mytologii pro (některé) kulturní okruhy bez ohledu na rasy (a pak je případně mírně poupravit). např. elfové: bůh Karel stvořil elfy a satyrové se vyvinuli z kozlů, kteří ožírali Karlovy vinice; satyrové: satyry stvořil bůh Karel a elfové jsou (původem) míšenci satyrů a lidí. Nebo prostě obě rasy stvořil bůh Karel, protože každá rasa se hodila k osídlení jiného prostředí. (Zakázaná kniha: satyrové a elfové byli na světě dřív než o bohu Karlovi vůbec kdo slyšel).
Tímhle se výrazně sníží počet jednotlivých mytlogických okruhů.
boubaque 27.7.2006 07:02  813
crazychAd dvě slunce: Možná by stačilo, použít jako tmavší hvězdu "černého trpaslíka" a druhou něco jako slunce, nebo tak něco, ale moc do toho nevidím, takže mě kdyžtak usměrněte :)

Jinak já ovládám statické HTML celkem dobře a uspokojivě i CSS.

Ad noldo (811): Abych pravdu řekl, úplně jsem to nepochopil. Je to jen tak "nahozené" a kdybych z toho vycházel, tak můžu dojít k něčemu zcela jinému než ty :)
Ten nápad s paladiny jako fanatiky (bez ohledu na přesvědčení) se mi líbí.
crazych 26.7.2006 22:11  812

Olaf [809]: Souhlasím, ale jak jsem říkal, nejsem na to zrovna expert. Dříve v diskuzi, pokud si vzpomínám, vypadala celkem zasvěceně Aranka. Víte někdo, kde se toulá, případně je tu někdo jiný, kdo si troufá a je ochoten?

JackeLee [810]: Pokud se povede rozjet CVS, tak se musíme dohodnout na formátu v jakém budeme pracovat. Abych dokázali CVS využít naplno, měl by formát uložených souborů být textový. Lze využít i Word, protože umí od verze 2003 ukládat do XML formátu. Pro příznivce Linuxu je potěšující, že OpenOffice 2.0 už jej bez problémů zvládá.
Ohledně tvého návrhu kandidáta na koordinátora: prosím ostatní ať navrhují svoje borce na tento post, ať může být vybrán nejlepší.

Pro všechny k CVS:
Povede-li se rozběhnout CVS, tak tiše doufám, že není pro nikoho problém nainstalování a používání klienta. (návod dáme dohromady)
Word sice využívat lze (viz výše), ale nepovažuji jej za ideální. Takže prosím také napište zda umíte HTML - stačí statické, tedy tagy H1 až H6 (nadpisy), P (odstavec), BR (zalomení řádky), A (odkaz), UL a OL (odrážky a číslování), případně TABLE, TR, TD (tabulky). Pokud neumíte, tak vězte, že naučit se prvních pět je otázka asi jedné hodiny. Tabulka je řekněme další hodina.
Složitější formátování textu by se asi dělalo jen s finálními verzemi dokumentů jednou za čas pověřenou osobou.

noldo [811]: Asi není problém zahrnout do původní představy tvého běsa a archona. Anděl je prostě jen druh božího posla, takže když ho bůh pošle zlikvidovat zlobivé věřící, může být ve vesnici slyšet ze všech stran pláč, křik a úpění umírajících v atmosféře hořících chalup. Prostě jde a nereptá, reptání by taky mohlo být potrestáno přistřižením křidélek :)

Rozlišme rasy pro hráče, které by měly být těmi slabými a ohroženými v tomto světě, a ostatními, které mohou mít spousty zajímavých vlastností. Podobný svět by nepochybně vedl ke vzniku všelijakých paladinů, což ale není hodný rytíř potírající nemrtvé. Je to pouze fanatický bojovník, dokonce podle mne nemusí ani mávat mečem, ale klidně kouzlem, za boha, kterého vyznává. Zda bude dobrý nebo zlý (v našem chápání) je spíše otázkou boha, ale pro všechny fanatiky je spíše typická rozporuplnost hodnocení, pokud se na jejich jednání díváte objektivně.

V našem světě budou starší obecně velmi respektováni. Pokud se v diskuzi mluvilo o délce života všech ras kolem sta let, tak osoby starší nějakých šedesáti až sedmdesáti budou nesmírně respektované, protože jich bude prostě hodně málo. Pro zvýraznění této "nesmrtelnosti" můžeme využít magii, kde jistá úroveň znalostí šamanismu začne zpomalovat stárnutí, tedy prodlužovat věk. Tento koncept by měl také výhodu, že by tito šamané nejprve zestárli přirozeně, řekněme asi k padesáti, a teprve potom by byli dost moudří a vyspělí, aby mohly efektu využít. Takže nic takového, aby nám běhal sto let "dvacetiletý" mladík (tedy i potenciální hráč). Nicméně bych byl i tak pro smrtelnost, co takhle někde kolem dvou set let?

Nebyl jsem si jist, jak to funguje s planetami v binárních systémech, takže jsem se zeptal strýčka Googla. Odpověděl mi (viz např. Planets with Two Suns), že to jde, ale musíme si vybrat ze dvou možností:

  1. Buď obíhají slunce kolem sebe blízko a planeta kolem obou dvou. Příkladem je slavná Tatooine, nebo-li domovská planeta Luka Skywalkera.
  2. Nebo obíhají slunce dost daleko od sebe a planeta pak obíhá kolem jednoho z nich.
Ve variantě dvě nebude efekt překrývání tolik vidět, protože vzdálenější slunce bude na obloze výrazně menší. S tou barvou toho většího slunce je drobet problém. Buď by musel být ve fázi života rudý obr, pak vyřaďme možnost 1, protože by to solární systém skoro určitě neunesl, nebo je problém jiný, že když bude větší, tak bude světlejší. Nestačilo by ti tmavší to menší slunce? Upozorňuji, že svět může být bez problémů samozřejmě vlhčí než byl Lukova planeta.
Osobně preferuji variantu 1.

noldo 26.7.2006 17:22  811
CrazychOpravdu mě těší, že tě máme v týmu. Tenhle přístup je opravdu dobrý. Určitě bych se také držel nápadu, že je potřeba napsat k tomu pár příběhů a knih jen tak prózy (questík, co?)

Doufám, že Vás to nenaštve, ale jak jsem včera přemýšlel o tom spojení mytologií a jak dostat do mé vize trochu vís mystyky, vynořilo se celé, poněkud originální pojetí. Asi se vymknu jak pojetí fantasy, tak i rozdělení na rasy, a určitě bude problém s aplikací na DrD+. Abych nenapínal -

První, co mě napadlo, byl anděl, resp. Archon, temný, až z něj černota září, jeho křídla o rozpětí určitě přes tři metry se rýsovaly proti bouřlivé obloze... ve stínu za domem v rohu je Ďas - temný přízrak, který se rodí ze tmy a zla, nejčastěji ve městech...

Rasy (či spíše způsob třídění intelig. bytostí) by nebyl podle ras, ale spíš podle... pozice ve světovém řádu, různá pekla, nebe (ne křesťanské a ne jen "dobro-zlo", démoni... Různé světy, prlínající se... Růst schopností možná na základě ras... povolání na základě toho, jak se umí vypořádávat s "jinak založenými bytostmi". Magie, mystika a boj by byly samozřejmé...

Asi mě ovlivnilo nedávné shlédnutí Spawna, Batmana, a pár obrázků s anděly... Gothic Punk, mystika... Jo a World of Darkness samozřejmě.

Různí "nestárnoucí" v rámci civilizace, lesní a pouštní bytosti možná vyloženě napojené na živoucí sílu toho regionu, hraničáři jejichž úloha je umět se vypořádat s běsněním přírody a živlů...

Rozdělení bohů jak jste chtěli vy.. se spoustou Avatarů na zemi (světě), a bozi by stáli jednak za svými ...principy, jednak třeba a různými světy nebo typy bytostí a jiní třeba za urč. rasami... některým by to mohlo být fuk... Byla by to planeta, a napadlo mě že by tam bylo dvojslunce, ale jedno by bylo hodně tmavé, že by zakrývalo to jasné, periodicky.. bylo by tak temně oranžové až do černohněda.

Já nevím, jestli jste z toho aspoň trochu moudří, něco z toho by se možná dalo zapojit do původní představy, možná hodně. Možná by šla udělat i "moderní verze". Každopádně by to bylo strašně pracné. Je to dost ujeté, ale zato originální. Možná. Myslím, že by to svým charakterem umělo přilákat hráče, ale musely bysme se hodně snažit, aby z toho nevylezla splácanina.
jackelee 26.7.2006 13:45  810
crazych [808]: líbí se mi navrženej postup tvorby = atmosféru máme stanovenou, ale nejdřív základní principy světa o kterých ani hráči moc vědět nepotřebujou,...

nevím jak to vnímají ostatní, nebo spíš jak to vnímá crazych ale myslím že by byl dobrým novým koordinátorem (nebo jím již je?)

K tomu CVS, zanedlouho odjíždím pryč na delší dobu deseti dnů, ale pak bych se do toho mohl pustit. Ještě se ozvu a nějak se dohodneme.
olaf 26.7.2006 10:02  809
já osobně bych ve spojení drsného boje a slovanské mytologie neviděl problém(pokud se jí teda nechcete držet úplně do puntíku). Prostě potřebné části změníme podle našeho světa a je to...
to ovšem bude taky znamenat, že někdo bude muset zpracovat všechny její aspekty, které budeme chtít použít a zřejmě je taky dát k dispozici zájemcům, ať mají všichni jednotný zdroj informací, jinak se nikdy nedomluvíme...
crazych 25.7.2006 22:38  808

noldo [807]:

Úplně na začátku musím přiznat, že mě tvoje odpověď potěšila, trochu jsem se bál, jestli tu kritiku vezmeš, ale odpoveď je ano :) Ještě než začnu, tak upozorňuji, aby nebyl problém se zneužitím autorských práv ;), že teď budu určitě několikrát využívat tvoje slova.

Ke způsobu tvorby

Komplexní pohled je určitě potřeba, ale rozdělení na to, co ví hráči a jak je to doopravdy, má jednu obrovskou výhodu. Toto rozdělení umožňuje výrazně lépe rozdělit práci při tvorbě. Ukážu to na příkladu mytologie, aby bylo všem jasné v čem výhoda spočívá.
Asi se napříč celým fórem shodneme, že vytvoření jedné mytologie z nuly, která bude napsaná tak, aby byla vyvážená, zajímavá, dramatická a přitom nepřeplácaná nebo účelová je docela dřina. Přitom pokud budeme mít pět ras, každá bude mít tři kulturní oblasti, tak rázem nepotřebujeme jednu mytologii nýbrž patnáct. Navíc, protože jsou všechny z jedné části kontinentu, tak by měly udržet také jednotu v základních myšlenkách (jako například starověké evropské mytologie). Asi nikdo tady nedokáže napsat patnáckrát mytologii na podobném základě a přitom dostatečně originálně a zajímavě.
Sepsáním Zakázané knihy lze tento problém výrazně zmenšit. Fakta určená pánovi jeskyně nemusíme nějak extrémně přikrášlovat, protože to jsou fakta. Vytvoření skutečného fungování světa pro PJ, je vlastně vytvoření jedné mytologie ale s jedním důležitým rozdílem. Není nutné splodit čtivé literální dílo. Lze vystačit s jednoduchým popisem stylu: "Drenosia je planeta se třiceti sedmi měsíci, která obíhá kolem sedmicípé hvězdy po dráze ve tvaru pravidelného pětiúhelníku...". Popisují se ryzí fakta, víceméně velmi suše. Troufnu si říci, že ze seznamu, který jsem uvedl v crazych [806], to platí pro body 2 až 6. (U božstev bych doporučil vypracovat nejnižší (asi třetí nebo čtvrtou) úroveň jen v podobě jednoduchých pokynů, které jsou vlastně návodem pro bod 7.)
Přidržím-li se uvedeného příkladu s patnácti mytologiemi, tak lze nyní vytvořit patnáct samostatných týmů s jedním společným koordinátorem. Každý tým dostane těchto pět vypracovaných bodů, což je vlastně úvodní část Zakázané knihy, se zadáním: "Vypracujte podle předložených fakt mytologii, jak je známa rase X, etnické skupině Y, na území Z." Takhle dostaneme patnáct originálních mytologií, každou napsanou trochu jiným stylem, ale všechny jsou postaveny na stejných základních faktech. Čímž "sfoukneme" bod sedm. Obdobně naložíme s dalšími body.
Samozřejmě ryze technickou věcí je, že se zdá, že budeme mít až deset ras, každá bude mít dvě až tři podrasy. I bez etnických skupin se tak dostáváme na cifru asi 25 mytologií, což je až 25 týmů, což jeden koordinátor za prvé prostě neuřídí a za druhé nebudeme mít tolik lidí, aby jsme tolik týmů naplnili.

Drsnost "slovanského" starověku

Jsem pro starověk, ale určitě jsem pro znalost způsobu výroby a zpracování železa, i když nemusí mít nutně každý sedlák doma pod postelí ocelový trakař ;). Se slovanskou mytologií je potřeba vyřešit ještě jednu otázku: Jak moc ji chceme přejmout do našeho světa? A pak je tu můj osobní problém: nejsem na ni zrovna expert :(

noldo 25.7.2006 16:05  807
Crazych 806Ahoj, s bodem č. 1 souhlasím, a tem materiál na Stránkách to neni. Snažil jsem se jen rozepsat řád světa, než jsem se vrhl na tenhle pokus, a nějak se to protáhlo.

O způsobu tvorby - Já se snažím koukat se na ten svět komplexně, nerozděluju ho na to, co ví hráči a jak je to doopravdy. Pro mě je nejnižší úroveň bohů, reliéf, rasy (intelig. bytosti) a jejich kultura a představy a historie vzájemně provázané. Jednak logicky, protože se to vše navzájem ovlivňuje, tak především tím, aby to k sobě stylově ladilo, bylo vyvážené, zajímavé, dramatické a ne přeplácané nebo účelové. Jen asi nejvyšší úroveň bohů a nějaká orientace dobro-zlo, stvoření-zánik může být úplně mimo.

Btw. Já vaší koncepci bohů uznávám, jen jsem předhodil představu, ani ne nějaký návrh, to byl jen nápad. No, abych řekl pravdu, tří- až
čtyřvrstevné božstvo je opravdu výborný nápad.

Je dost velký problém rozdělit nějakou chronologii postupu. Body 6. a 7. jsou podle mě klíčové a musí se s nimi počítat už nazačátku, aby nám nakonec vyšel svět přesně tak vyladěný, jak ho potřebujem.

Abych nedělal zmatek - budu pomáhat se stylem a přinášet nápady, koordinovat postup, ale mam na to hrozně málo času.

Ke kompromisům - já netvrdil, že moje myšlenka je jediná správná. Snažil jsem se poukázat na to, že některé věci spojit nejdou. Je to spíš otázka volby, zvolit, který nápad "je ten pravý", a trochu ho doladit. Třeba když si vybírám postavu a přemýšlím, jestli si zahrát elfího hraničáře nebo temného rytíře, když mě oba lákají. Musím si vybrat, protože "něco mezi" je paskvil.

Abychom pokročili - pokud je drsný svět (přijat, mělo by se, dřív než se vrhnem na mytologii, domyslet:
1 - jak spojit starověk a drsné bojové prostředí se světem slovanské mytologie.

crazych 24.7.2006 23:09  806

Noldo [802 až 805]: Teď si dovolím trochu kritiky tak ji neber příliš osobně. Pročetl jsem celou diskuzi a točí se to tu dokolo. A to i díky tobě. Uznávám, že práce koordinátora je určitě těžká, ale chce to od něj především držet linii.
Přišel jsi s dobrým nápadem na svět - drsný, náročný na přežití. S tím se všichni diskutující celkem bez problémů ztotožnili. Rozjede se diskuze k nějakému tématu a pak najednou vletíš do hejna debatujících vrabců, uděláš bum a řekneš úplný opak toho, k čemu se blížil dosavadní výsledek.
Nejhorší je, že jsi to párkrát udělal podle mě úplně zbytečně. Třeba většina diskuzí o bozích, na jedné straně říkáš "mě to neba" a na druhé hodně odmítáš návrhy, které řeší trochu jinou úroveň (obvykle hlubší) než ty. Fyzická božstva tady v diskuzi nikdo výrazněji neodmítl. Prostě je stačí posunout do spodní, třeba třetí úrovně a všechno je v pohodě. Postavám prostě o první a druhé úrovni neřekneš, to bude jen informace do Zakázané knihy (připomínám, že patří do ruky pouze PJ).

Obecně z tebe mám pocit, že na to jdeš spíše z druhé strany než většina lidí tady. Nejprve chceš napsat verzi mýtu pro hráče a verzi pro PJ moc neřešíš. Prostě jedna věc je skutečné fungování, to bych doporučil dost jednoduché a obyčejné, a druhá věc je co si myslí obyvatelé světa. Tyhle věci se nemusí sobě příliš podobat. Především verze pro obyvatele (hráče) bude ořezanější, atmosféričtější a mýtičtější.
Takže bych ti navrhl tenhle postup:

  1. Dej k dispozici těch svých deset stran - pokud to není to, co bylo na RomiKovych strankach.)
  2. Dohodněme se na skutečném fungování světa - počet měsíců, sluncí, délka normálních ročních dob, ...
  3. Stanovme neořezanou verzi božstva - třeba stvořitel, abstraktní bozi, hmotní bozi, atp.
  4. Vytvořme geografii - ideálně hrubě pro celý svět (doporučuji planetu), ale stačí kontinent nebo část
  5. Stanovme rasy - předevšm druhy a vztahy mezi nimi
  6. Zasaďme je do světa - kde žijí, jak se tam dostaly
  7. Vytvořme mytologii - podle skutečného fungování a skutečných bohů
  8. Vytvořme historii - to co obyvatelstvo ví o historii
  9. Doplňme aktuální politiku - cechy, guildy, bratrstva, kdo s kym kdy a kde, ...
Je mi jasné, že to je výrazně pracnější než přístup, kde se vynechá "Zakázaná kniha", ale výsledek by za to měl stát. A souboj s pracností vyhrajeme tím, že tady je na to těch lidí víc (ostatně proto jsi nepochybně původně na net šel).

Poznámka na okraj - pokud nejsi ochoten ke kompromisům, tak nechceš spolupracovníky, ale zaměstnance!

noldo 24.7.2006 20:51  805
Argument "Já chci" nebo "mě by se líbilo" je zde jediný rozumný. Jde o vkus, o dojem, o sladění. Tady kompromisy nepomáhají a rozum plodí ty největší nesmysly (rozuměj vykloubené nesourodosti).

Fyzikální nesmysl - celé je to nesmysl... Vymýšlíme příběhy postavené na fantazii, strachu a obdivu, pohádky, mýty. Je tam Magie, bozi, hrdinové, skřeti... Svět může být třeba jedno velké jeviště anebo želva plující vesmírem.
TO SE MUSÍ, JAKO VŠECHNO OSTATNÍ, PODŘÍDIT STYLU/DOJMU/ÚČELU.
noldo 24.7.2006 20:39  804
k diskuziAd 801 k 792: Jak jsem říkal, bez pořádné koncepce, jednotné a porvázané, spojující umělecký styl, atmosféru světa, geopolitické rozložení a řád-mytiku-historii, se nehnete. Tam jsem se zarazil i já.

noldo 24.7.2006 20:33  803
problém u toho je, kde by se vzaly nové rasy a jejich bozi, jako je Smrt, Úroda, Spravedlnost atd,...

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt