Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: dbqcsrz
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
b_art 2.8.2006 15:37  831
hmm... dejme tomu základní všednodenost, ale rozoplejtat intriky, který by měl pochopit každej blb asi nikoho moc dlouho bavit nebude...
noldo 1.8.2006 16:25  830
Svět by měl být "uchopitelný" lidskou myslí... aby si všechny zásadní věci dokázal i podprůměrný hráč pospojovat a představit pokupě... To platí i pro složitost politiky a konflikty různých stran.
wanto 1.8.2006 13:14  829
Až do takových extrémů, jako je třeba více období dne, bych nešel. Jednak si hráči takový svět špatně představí (vysvětlete hráčům, co znamená ten polosvit tak, aby to všichni pochopili) a navíc to může mít spoustu dopadů na ostatní věci. Zvířata se asi budou chovat úplně jinak než ve skutečném světě. Prostě spoustu zbytečné práce navíc.
valsidal 1.8.2006 09:39  828
Nestandartní podmínky by to přineslo ne? den by měl třeba více období - ne jenom den a noc, ale třeba tmu, polosvit a svit (pokud tam jsou dvě slunce a nevychází najednou).
zaphkiel 31.7.2006 22:42  827
Popravdě, cokoliv,co neovlivňuje nějakým způsobem výstup jdoucí k hráčům, je nepodstatné. Může být úplně fuk, jestli rotační elipsoid obíhá kolem 3 sluncí či kolem jednoho, pokud to nepřinese nějaké zápletky nebo nestandartní podmínky...
b_art 31.7.2006 20:50  826
co se týče sluncí - je mi to prakticky jedno. Myslim, že nejdřív tady jsou i důležitější věci k vyjasnění, než tykový detaily jako počet žlutejch koleček na nebi.
noldo 28.7.2006 16:08  825
ad AustrálieJá si ani nejsem jistej, jeslti by to bylo možné technicky. Austrálie je přeci jen nějaké 18. století nebo tak nějak. To je podobný problém, jako doprava potravin do měst ve fantasy světech. To se dalo technicky vyřešit až s nástupem železnice. Vyjímkou je Řím, kam ovšem denně pluly lodě s obilím z Egypta a měli dobré silnice, nebo Čína a podobné země. NSpíš se podívejte po zakládání osad ve starověku. Zamarovský by o tom mohl něco psát, nevím. Dalším problémem je, že kolonizace (asi) souvisí s dobou impérií, mocných říší, dobře etablovaných. Nevím, jak by to fungovalo v roztříštěném světě s obtížnými podmínkami. I uchycení se a uzpůsobení se místním podmínkám by bylo těžší, protože mikroklima a podmínky pro zemědělství by byly lokálně mnohem rozmanitější.
boubaque 27.7.2006 20:29  824
823to jsem byl já...
anonym 27.7.2006 20:28  823
ad Austrálie: moc se mi nápad s kolonizováním nové pevniny nezamlouvá, a to ani jako trestanecká kolonie. Je tam sice plno možností pro příběh, ale přijde mi to až moc účelové. (Samozřejmě jestli má většina jiný názor, neznamená to, že končím se spoluprácí :)) [noldo 819: píše se to raison d'etre (nad prvním "e" je ještě cirkumflex, ale nemůžu ho na klávesnici najít); pro ty, co to neznají (já se s tím setkal poprvé před půl rokem) je to něco ve smyslu "oprávnění existence")]
noldo 27.7.2006 20:14  822
Našel jsem ten rozpracovaný řád.. chtělo by to někam sem zapsat naše maily. Já to pošlu zatim Bartovi a Crazychovi, ono se to nějak rozkecá. Neni toho tolik kolik jsem myslel ale něco přeci. Jsou tam i témata na rozpracování.
crazych 27.7.2006 19:47  820

Slunce, planety a spol.: Samozřejmě nemusíme vytvořit absolutně dokonalý solární systém, jen je trochu zbytečné vědomě odignorovat nějaká fyzikální fakta, protože by fyzika měla fungovat všude stejně, tedy pokud není ovlivňována magií. Zda planeta bude obíhat kolem těžiště soustavy nebo kolem jen jednoho slunce je naše volba. Planety těžište systému prakticky vůbec neovlivní, zejména v systému s dvěma hvězdami. Jen pro ilustraci, sečteme-li hmotnosti všech planet naší soustavy dostaneme přibližně 450-ti násobek hmotnosti Země (z toho asi 70% tvoří Jupiter a 20% Saturn), zatímco samotné Slunce má hmotnost 333 000-krát větší než Země. Zda bude námi vytvářená planeta obíhat kolem obou sluncí nebo kolem jednoho je určeno především vzdáleností mezi nimi. Nicméně podle všeho jsem pochopil, že je preferována varianta oběhu kolem obou hvězd.

Rasy: Mě osobně vidina trpaslíků a elfů nijak nerozčiluje, ale při přebírání klasických ras bych se omezil pouze na vzhled a možná biotop. Způsob fungování jejich společnosti bych si vytvořil vlastní. Rozhodně se mi vždy příčila přílišná schematičnost a plochost ras, ve stylu elfové jsou hodní a trpaslíci chamtiví. Není k tomu žádný důvod, pokud to nemá být obdoba hmyzích společenství. Ve všech fantasy, co jsem potkal, to vždy byly společnosti složené z jedinců, kteří jsou různorodí. Když mi někdo řekne představ si trpaslíka, tak se mi vybaví fousatý, podsaditý týpek asi metr vysoký. Přiznávám, že asi bude mít taky sekeru a někoho v rodině, kdo se věnuje kovařině. Ale to jestli to bude hodný nebo zlý kluk/holka součástí té představy rozhodně není. Pro kvalitu světa není důležité, zda tam elfové a trpaslíci budou, ale pro spoustu hráčů to důležité je. B_art [816] a Olaf [817] vystihli v posledním odstavci problém dostatečně.

Fahrplan: Samozřejmě, že se to vzájemně ovlivňuje a je to složitější, ale snažil jsem se jen vysvětlit, v čem je výhodné vypracovat Zakázanou knihu. Jinak mejlík je crazych<at>centrum<dot>cz, takže se pochlubte (jtm: jak jsem četl diskuzi, musím říct, že jsem opravdu rád, že Vitus projekt neopustil).

noldo 27.7.2006 13:55  819
Olaf 017c, můj komiksový způsob - listuji si fantasy kartičkami apod. a sbírám inspiraci a něco mě napadne, postava většinou...

Já Planescape neznám... chci jeden svět, plošně, ale navíc tak dva duševní světz, nebo spíš poloduševní..neostře oddělené...Trochu jiný ypůsob existence ve stejném světě
noldo 27.7.2006 13:50  818
jen pár poznámek - B_art- mystifikovanej asi ne :o))

Já uvažuju tímto komiksovým způsobem, sbírám tak inspiraci, takové klipové představy. Souvislé věty mi nevyhovují, ale pokusím se.

Co se týká těch sluncí, tak dvě tělesa obíhají vždz kolem společného těžště, které leží v logickém poměru někde na ose mezi jejich středy. tedy pokud by jedno slunce bylo výrazně větší,byl by tento bod blízko jeho středu. Planeta by obíhala asi kolem tohoto bodu, protože její gravitační vliv je zanedbatelný, navíc vyvážený dalšími planetami.

Mystičtější svět by umožnil, aby řády a další organizace měly konečně nějaký smysl, raison d'atre (nevim jak se to píše)

Trpaslíky a elfy prosím ne :o( !!!!

O víkendu zpracuji svoji novou vizi, potenciální sloučení nechám na fóru.
olaf 27.7.2006 13:49  817
noldo: jestě chvilku a budem moc přejít na Planescape...:)

B_art: to je pořád o dvě až tři knížky víc, než sem přečetl já a v dohledné době se to z mé strany nezmění... když by se jí chtělo...

add rasy: myslím, že tomuhle se chtěl noldo na začátku diskuze o rasách vyhnout - klasickým zažitým rasám. vytvářejí se totiž nežádoucí asociace...

no, při tvorbě ras se obecně nabízejí dvě možnosti:
a) vyberu si haffo schopností, nějaký popisy a pak hledám, jestli se to náhodou něčemu nepodobá, případně to pojmenuju sám. Je sice potřeba vytvořit celou rasu z ničeho, ale zase vím, kam se chci dostat. Tohle je dobrý, když je potřeba něco konkrétního, třeba pro zápletku, apod.
b) najdu si nějakou rasu(která byla už v nějaké hře, knížce popsaná) a hledám schopnosti, které by ji co nejlépe popsaly. Základní popis budu mít, takže v podstatě stačí našroubovat to na pravidla. Takhle se ty rasy stanou přístupnější pro hráče, protože o nich budou mít aspoň základní povědomí.
protože, když to nakombinuju a udělám si rasu dolující v podzemí uhlí a pojmenuju to elf, tak riskuju, že se najde někdo, kdo mi jako elf bude běhat s lukem po lese a představou Legolase v hlavě...
b_art 27.7.2006 12:52  816
kontakt na Aranku mám, ale mám takový tušení, že ve městě bude až někdy v září nebo tak... (ale pokuď vim, tak stejně jenom přečetla dvě tři knížky a pak machrovala:-)

noldo 811 - naprosto nic sem z toho nepochopil, ale zaujalo mě to. Asi to vidíš spíš ve formě povídky nebo komiksu, než "koncepce světa", ale kdybys byl schopnej to nějak sepsat na cca normostranu souvislejch vět, tak bych se na to rád podíval.

Jinak - nejsem si tak úplně jistej, jestli tu atmosféru opravdu máme - jestli někdo máte jinej pocit, tak prosim sepište a pošlete... (respektive - Austrálie je dobrá, ale chce to víc dotáhnout, takhle máme asi tak tři hlavní body)... dík.

mě by se líbil svět hodně mystickej a mystifikovanej - v žádnym případě taková pozitivistická vědecká funkčnost jako tady. (teď mluvim o podobě pro hráče). Nikdo neví, jak vlastně funguje magie, každej šaman to dělá po svym, většina toho koření a žvatlání a rytmický hudby a kouře a pohybů a třásní atd. okolo je asi na nic, ale nikdo pořádně neví, která část z toho vlastně to kouzlo způsobuje, co se dá odebrat, co by se dalo přidat pro posílení účinku atd. Mohli by existovat i theurgové (mágové-teoretici), který by se snažili sledovat konkrétní pohyby síly a energie a na základě toho něco vytáhnout a generalizovat, ale tenhle obor by byl ještě v plenkách.

crazych - nazdar, rád tě vidim (čtu?); jinak - html osvěžim, to problém nebude, ten seznam bodů tvorby bych trošku poupravil (vidíš to trochu moc jednoduše - těch témat je tam potřeba víc, všechny se navzájem ovlivňujou... po poskytnutí kontaktu obdržíš Vituův fahrplan)

a ještě k rasám - de o to, nesvazovat se žádnějma danejma konvencema... Smysluplnej postup je udělat si několikabodovej popis pro každou rasu, která tam má bejt a potom se podívat, čemu se podobá - vypadá jako klasickej trpaslík? tak ať je to klidně trpaslík; připomíná vílu? dobře, jenom možná trošku změní název... nepodobá se ničemu známímu? tak si pro ní název vymyslim - tedy rasy pro svět, ne roubovat svět na rasy.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt