Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: kiizlte
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
b_art 6.8.2006 13:19  835
a ještě něco - někteří z frekvemtantů se tvářili, že maj poměrně jasnou představu o typu/atmosféře/stylu/celkový podobě světa, takže bych poprosil VŠECHNY, co maj alespoň nějakou představu, aby všechno sepsali (ideální rozsah bych viděl okolo jedný normostrany, ale možná stačí i míň), aby jsme to mohli nějak ujednotit, resp. zamítnout/schválit
díky moc
b_art 5.8.2006 21:58  834
crazychbart826 a zaphkiel827 - neřikám, že se to neprojeví, ale že pro celkový ráz světa a jeho vnímání je to prakticky nepodstatný - tznm. - až budeme vymejšlet konkrétní podoby náboženství atd., tak to samozřejmě vědět potřebujem, ale nejdřív musíme mít rozhodnutý, jestli tam bude náboženství monoteistický společný pro půlku světa nebo animisticko-totemistický odlišný v každym údolí... (a je to samozřejmě jenom, příklad, obecnejch otázek je tady mnohem víc)

noldo830 a bart831 - nešlo o pochopitelnost pro obyvatele (ty se s tim nějak vypořádat musej), ale pro hráče (ty se můžou rači rozhodnout pro jinej setting...) - a hlavně jde o přehlednost světa - jestli si má průměrně bystrej a infrmovanej hráč říct "jasně, takže Karlové jsou s Pepíkama proti Tondům s Jendama a my fandíme Karlům, protože nám poskytujou vojenskou ochranu" nebo "sákrblé, kdo je vlastně s kym proti komu?a na který straně sem já???"
crazych 4.8.2006 23:25  833

B_art [826] a Zaphkiel [827]: Není to tak nepodstatné, protože výstup k hráčům to bude mít dost výrazný. Zamyslete se nad tím, jak se dvě slunce promítnou do boha slunce. Budou dva - bratři, dvojčata, nepřátelé, ...?

Valsidal [828] a WanTo [829]: Souhlasím WanTo, to by se opravdu špatně vysvětlovalo a navíc, pokud budou planeta obíhat kolem sluncí, která jsou poměrně blízko sebe, aby se docílilo reálnosti (fyzikálně kolem 0,1 AU :)), tak podobné efekty nebudou nijak výrazné. Jednalo by se pouze o krátké časové úseky (nejvýše desítky minut).

noldo [830] a B_art [831]: Předpokládám, že se oba autoři vlastně shodli. Svět by měl být pochopitelný pro obyčejné (i hloupější) bytosti, protože takové v něm budou také žít. Na druhou stranu musí tam být prostor pro spoustu více či méně komplikovaných intrik pod povrchem. Ostatně přesně tak to funguje všude na světě. Vsadím se s kýmkoli, že nikdo nedokáže najít všechny vazby, zájmy a vztahy ve společenství s párset jedinci, natož v celém státě a mezi státy.

Gwaihir [832]: Až tak drsné výkyvy nejsou nutné (i když to vezmu jako literální hyperbolu), protože to hodně závisí na vzdálenosti, velikosti sluncí, atmosféře, množství vody na povrchu, atd. Hlouběji v diskuzi jsem umístil odkaz (crazych [812]), kde to je rozebíráno na poměrně věrohodné úrovni. Přesto je to psáno velmi stravitelně, stačí zvládat angličtinu. Nicméně přiznávám, že by planeta byla pravděpodobně o něco teplejší než Země.

gwaihir 3.8.2006 22:58  832
ad sluncepokud to chcete brát tak vědecky - oběžná dráha kolem dvojhvězdy by byla dost nestabilní - jinými slovy, občas by bylo vedro jako na Merkuru a občas zima jako na Saturnu...
b_art 2.8.2006 14:37  831
hmm... dejme tomu základní všednodenost, ale rozoplejtat intriky, který by měl pochopit každej blb asi nikoho moc dlouho bavit nebude...
noldo 1.8.2006 15:25  830
Svět by měl být "uchopitelný" lidskou myslí... aby si všechny zásadní věci dokázal i podprůměrný hráč pospojovat a představit pokupě... To platí i pro složitost politiky a konflikty různých stran.
wanto 1.8.2006 12:14  829
Až do takových extrémů, jako je třeba více období dne, bych nešel. Jednak si hráči takový svět špatně představí (vysvětlete hráčům, co znamená ten polosvit tak, aby to všichni pochopili) a navíc to může mít spoustu dopadů na ostatní věci. Zvířata se asi budou chovat úplně jinak než ve skutečném světě. Prostě spoustu zbytečné práce navíc.
valsidal 1.8.2006 08:39  828
Nestandartní podmínky by to přineslo ne? den by měl třeba více období - ne jenom den a noc, ale třeba tmu, polosvit a svit (pokud tam jsou dvě slunce a nevychází najednou).
zaphkiel 31.7.2006 21:42  827
Popravdě, cokoliv,co neovlivňuje nějakým způsobem výstup jdoucí k hráčům, je nepodstatné. Může být úplně fuk, jestli rotační elipsoid obíhá kolem 3 sluncí či kolem jednoho, pokud to nepřinese nějaké zápletky nebo nestandartní podmínky...
b_art 31.7.2006 19:50  826
co se týče sluncí - je mi to prakticky jedno. Myslim, že nejdřív tady jsou i důležitější věci k vyjasnění, než tykový detaily jako počet žlutejch koleček na nebi.
noldo 28.7.2006 15:08  825
ad AustrálieJá si ani nejsem jistej, jeslti by to bylo možné technicky. Austrálie je přeci jen nějaké 18. století nebo tak nějak. To je podobný problém, jako doprava potravin do měst ve fantasy světech. To se dalo technicky vyřešit až s nástupem železnice. Vyjímkou je Řím, kam ovšem denně pluly lodě s obilím z Egypta a měli dobré silnice, nebo Čína a podobné země. NSpíš se podívejte po zakládání osad ve starověku. Zamarovský by o tom mohl něco psát, nevím. Dalším problémem je, že kolonizace (asi) souvisí s dobou impérií, mocných říší, dobře etablovaných. Nevím, jak by to fungovalo v roztříštěném světě s obtížnými podmínkami. I uchycení se a uzpůsobení se místním podmínkám by bylo těžší, protože mikroklima a podmínky pro zemědělství by byly lokálně mnohem rozmanitější.
boubaque 27.7.2006 19:29  824
823to jsem byl já...
anonym 27.7.2006 19:28  823
ad Austrálie: moc se mi nápad s kolonizováním nové pevniny nezamlouvá, a to ani jako trestanecká kolonie. Je tam sice plno možností pro příběh, ale přijde mi to až moc účelové. (Samozřejmě jestli má většina jiný názor, neznamená to, že končím se spoluprácí :)) [noldo 819: píše se to raison d'etre (nad prvním "e" je ještě cirkumflex, ale nemůžu ho na klávesnici najít); pro ty, co to neznají (já se s tím setkal poprvé před půl rokem) je to něco ve smyslu "oprávnění existence")]
noldo 27.7.2006 19:14  822
Našel jsem ten rozpracovaný řád.. chtělo by to někam sem zapsat naše maily. Já to pošlu zatim Bartovi a Crazychovi, ono se to nějak rozkecá. Neni toho tolik kolik jsem myslel ale něco přeci. Jsou tam i témata na rozpracování.
crazych 27.7.2006 18:47  820

Slunce, planety a spol.: Samozřejmě nemusíme vytvořit absolutně dokonalý solární systém, jen je trochu zbytečné vědomě odignorovat nějaká fyzikální fakta, protože by fyzika měla fungovat všude stejně, tedy pokud není ovlivňována magií. Zda planeta bude obíhat kolem těžiště soustavy nebo kolem jen jednoho slunce je naše volba. Planety těžište systému prakticky vůbec neovlivní, zejména v systému s dvěma hvězdami. Jen pro ilustraci, sečteme-li hmotnosti všech planet naší soustavy dostaneme přibližně 450-ti násobek hmotnosti Země (z toho asi 70% tvoří Jupiter a 20% Saturn), zatímco samotné Slunce má hmotnost 333 000-krát větší než Země. Zda bude námi vytvářená planeta obíhat kolem obou sluncí nebo kolem jednoho je určeno především vzdáleností mezi nimi. Nicméně podle všeho jsem pochopil, že je preferována varianta oběhu kolem obou hvězd.

Rasy: Mě osobně vidina trpaslíků a elfů nijak nerozčiluje, ale při přebírání klasických ras bych se omezil pouze na vzhled a možná biotop. Způsob fungování jejich společnosti bych si vytvořil vlastní. Rozhodně se mi vždy příčila přílišná schematičnost a plochost ras, ve stylu elfové jsou hodní a trpaslíci chamtiví. Není k tomu žádný důvod, pokud to nemá být obdoba hmyzích společenství. Ve všech fantasy, co jsem potkal, to vždy byly společnosti složené z jedinců, kteří jsou různorodí. Když mi někdo řekne představ si trpaslíka, tak se mi vybaví fousatý, podsaditý týpek asi metr vysoký. Přiznávám, že asi bude mít taky sekeru a někoho v rodině, kdo se věnuje kovařině. Ale to jestli to bude hodný nebo zlý kluk/holka součástí té představy rozhodně není. Pro kvalitu světa není důležité, zda tam elfové a trpaslíci budou, ale pro spoustu hráčů to důležité je. B_art [816] a Olaf [817] vystihli v posledním odstavci problém dostatečně.

Fahrplan: Samozřejmě, že se to vzájemně ovlivňuje a je to složitější, ale snažil jsem se jen vysvětlit, v čem je výhodné vypracovat Zakázanou knihu. Jinak mejlík je crazych<at>centrum<dot>cz, takže se pochlubte (jtm: jak jsem četl diskuzi, musím říct, že jsem opravdu rád, že Vitus projekt neopustil).


[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt