Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: ojuhdkn
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
crazych 8.8.2006 22:17  837

B_art [834]: Máš pravdu, že do náboženství se to pochopitelně promítne až později, ale myslím, že vyřešení otázek zasazení do vesmíru spadá buď do kategorie "Kosmologie" nebo "Geografie (globální rozvržení)", což jsou body jedna resp. dva ve Vituově fahrplanu.

Osobně bych se přiklonil k něčemu mezi. V již zformovaných státních útvarech bude pravděpodobně jedno náboženství hlavní, extrémem je varianta jediné legální. Pochopitelně, aby bylo prostředí zajímavější, mohou být v různých státech preferována jiná náboženství. V méně rozvinutých oblastech bych se přidržel stejného modelu, ale protože ovládané území je menší, tak také pestrost náboženství je v přepočtu na jednotku plochy ;-) větší, tedy až co údolí to jiný systém.

Ideální stav je pravděpodobně, že na první pohled najdeme "Karly, Pepíky, Tondy a Jendy", ale ve skutečnosti to je spíše "sákrblé, kdo s kým proti komu?". Uznávám, že vytvořit něco takového je o dost náročnější, ale umožňuje to PJ upravit setting podle konkrétních hráčů.

Gwaihir [836]: Safra, tak do podobných debat jsem až tak zabíhat nechtěl, ale budiž. Můžu ti poskytnou simulační prográmek včetně nastavení systému, který je dostatečně stabilní, pro dvě slunce a planetu. Obě slunce jsou menší než naše (dohromady je jejich hmotnost 3/2 našeho slunce), navíc mají rozdílnou velikost (poměr je přibližně 4:3) a jejich cyklus je asi 16 dní. Cílová planeta je stejně velká jako Země a obíhá ve vzdálenosti 1,2 násobku. Doba oběhu, tedy délka roku, je asi 450 dní našich dní. Obyvatelstvem vnímaná délka roku je hodně flexibilní, protože přepočet na dni závisí na délce dne na planetě, nebo-li aby rok měl tradičních 365 dní, musí trvat otočení planety kolem své osy asi 29,6 hodiny (to je trojčlenka :-)).
Jak jsi správně poznamenal, vliv gravitace se vzhledem ke vzdálenosti mění stejně rychle jako množství dopadající energie, konkrétně klesají kvadraticky. Kolísání záření a gravitace tedy není vzhledem ke vzdálenostem tak výrazné, protože vzdálenost planeta-větší_slunce je v intervalu (1 až 1,4 AU extrémy jsou při zatmění), vůči těžišti soustavy je skoro konstantní, zatímco vzájemná vzdálenost sluncí je do 0,2 AU.

Důvod proč tu propaguji planetu je jednoduchý. Nejde ani tak o vnímání obyvatelstvem, pro ně bude svět klidně placka (jsem pro), ale použití planety poskytuje dostačný prostor pro tvořivost a zároveň jednoduchost. Tvůj příklad Středozemi tak úplně neberu, protože Tolkien nepíše, co je za okrajem jeho mapy. Mě osobně třeba vždycky zajímalo, co je na jihu za Haradem a kam pokračuje země Rhun na východě.

gwaihir 8.8.2006 10:29  836
crazych 833: kdyby to bylo 0,1 AU a planeta by byla na AU, tak by to bylo katastrofální - jejich oběh kolem těžiště by byl několik desítek dní a v průběhu té periody by silně kolísalo jak gravitační přitahování planety, tak intenzita dopadajícího záření (a to dokonce ve stejném poměru), takže by se rychle měnila teplota na planetě.

Kždopádně myslím, e aplikovat doslova fyz. zákony na fantasy svět je nesmysl - to by pak nemohla fungovat ani magie. Když chcete dvě slunce, tak mějte dvě slunce a neřešte, co to udělá s ekliptiku. Na tom světě přece nikdo Keplerovy ani Newtonovy zákony nezná. Mimoto: Proč by to vlastně měla být planeta? Vůbec se mi zdá, že většina spisovatelů fantasy si jiný svět než planetu snad ani představit(Feist, Gemmel, Jordan)... i gdyž jsou vyjímky, které to buď časová pásma neřeší nebo vytvoří úplně originální koncepci (Pratchett, Le Guinová). Vzpomeňte si na Středozemi - první světlo vůbec nebylo, pak postavili dva obrovské sloupy s lampama, které osvětlovaly celý svět, až je M zbořil, tak měli zase dva svítící stromy... no a nakonec slunce a měsíc jsou myslím plod a květ z těch stromů.
b_art 6.8.2006 14:19  835
a ještě něco - někteří z frekvemtantů se tvářili, že maj poměrně jasnou představu o typu/atmosféře/stylu/celkový podobě světa, takže bych poprosil VŠECHNY, co maj alespoň nějakou představu, aby všechno sepsali (ideální rozsah bych viděl okolo jedný normostrany, ale možná stačí i míň), aby jsme to mohli nějak ujednotit, resp. zamítnout/schválit
díky moc
b_art 5.8.2006 22:58  834
crazychbart826 a zaphkiel827 - neřikám, že se to neprojeví, ale že pro celkový ráz světa a jeho vnímání je to prakticky nepodstatný - tznm. - až budeme vymejšlet konkrétní podoby náboženství atd., tak to samozřejmě vědět potřebujem, ale nejdřív musíme mít rozhodnutý, jestli tam bude náboženství monoteistický společný pro půlku světa nebo animisticko-totemistický odlišný v každym údolí... (a je to samozřejmě jenom, příklad, obecnejch otázek je tady mnohem víc)

noldo830 a bart831 - nešlo o pochopitelnost pro obyvatele (ty se s tim nějak vypořádat musej), ale pro hráče (ty se můžou rači rozhodnout pro jinej setting...) - a hlavně jde o přehlednost světa - jestli si má průměrně bystrej a infrmovanej hráč říct "jasně, takže Karlové jsou s Pepíkama proti Tondům s Jendama a my fandíme Karlům, protože nám poskytujou vojenskou ochranu" nebo "sákrblé, kdo je vlastně s kym proti komu?a na který straně sem já???"
crazych 5.8.2006 00:25  833

B_art [826] a Zaphkiel [827]: Není to tak nepodstatné, protože výstup k hráčům to bude mít dost výrazný. Zamyslete se nad tím, jak se dvě slunce promítnou do boha slunce. Budou dva - bratři, dvojčata, nepřátelé, ...?

Valsidal [828] a WanTo [829]: Souhlasím WanTo, to by se opravdu špatně vysvětlovalo a navíc, pokud budou planeta obíhat kolem sluncí, která jsou poměrně blízko sebe, aby se docílilo reálnosti (fyzikálně kolem 0,1 AU :)), tak podobné efekty nebudou nijak výrazné. Jednalo by se pouze o krátké časové úseky (nejvýše desítky minut).

noldo [830] a B_art [831]: Předpokládám, že se oba autoři vlastně shodli. Svět by měl být pochopitelný pro obyčejné (i hloupější) bytosti, protože takové v něm budou také žít. Na druhou stranu musí tam být prostor pro spoustu více či méně komplikovaných intrik pod povrchem. Ostatně přesně tak to funguje všude na světě. Vsadím se s kýmkoli, že nikdo nedokáže najít všechny vazby, zájmy a vztahy ve společenství s párset jedinci, natož v celém státě a mezi státy.

Gwaihir [832]: Až tak drsné výkyvy nejsou nutné (i když to vezmu jako literální hyperbolu), protože to hodně závisí na vzdálenosti, velikosti sluncí, atmosféře, množství vody na povrchu, atd. Hlouběji v diskuzi jsem umístil odkaz (crazych [812]), kde to je rozebíráno na poměrně věrohodné úrovni. Přesto je to psáno velmi stravitelně, stačí zvládat angličtinu. Nicméně přiznávám, že by planeta byla pravděpodobně o něco teplejší než Země.

gwaihir 3.8.2006 23:58  832
ad sluncepokud to chcete brát tak vědecky - oběžná dráha kolem dvojhvězdy by byla dost nestabilní - jinými slovy, občas by bylo vedro jako na Merkuru a občas zima jako na Saturnu...
b_art 2.8.2006 15:37  831
hmm... dejme tomu základní všednodenost, ale rozoplejtat intriky, který by měl pochopit každej blb asi nikoho moc dlouho bavit nebude...
noldo 1.8.2006 16:25  830
Svět by měl být "uchopitelný" lidskou myslí... aby si všechny zásadní věci dokázal i podprůměrný hráč pospojovat a představit pokupě... To platí i pro složitost politiky a konflikty různých stran.
wanto 1.8.2006 13:14  829
Až do takových extrémů, jako je třeba více období dne, bych nešel. Jednak si hráči takový svět špatně představí (vysvětlete hráčům, co znamená ten polosvit tak, aby to všichni pochopili) a navíc to může mít spoustu dopadů na ostatní věci. Zvířata se asi budou chovat úplně jinak než ve skutečném světě. Prostě spoustu zbytečné práce navíc.
valsidal 1.8.2006 09:39  828
Nestandartní podmínky by to přineslo ne? den by měl třeba více období - ne jenom den a noc, ale třeba tmu, polosvit a svit (pokud tam jsou dvě slunce a nevychází najednou).
zaphkiel 31.7.2006 22:42  827
Popravdě, cokoliv,co neovlivňuje nějakým způsobem výstup jdoucí k hráčům, je nepodstatné. Může být úplně fuk, jestli rotační elipsoid obíhá kolem 3 sluncí či kolem jednoho, pokud to nepřinese nějaké zápletky nebo nestandartní podmínky...
b_art 31.7.2006 20:50  826
co se týče sluncí - je mi to prakticky jedno. Myslim, že nejdřív tady jsou i důležitější věci k vyjasnění, než tykový detaily jako počet žlutejch koleček na nebi.
noldo 28.7.2006 16:08  825
ad AustrálieJá si ani nejsem jistej, jeslti by to bylo možné technicky. Austrálie je přeci jen nějaké 18. století nebo tak nějak. To je podobný problém, jako doprava potravin do měst ve fantasy světech. To se dalo technicky vyřešit až s nástupem železnice. Vyjímkou je Řím, kam ovšem denně pluly lodě s obilím z Egypta a měli dobré silnice, nebo Čína a podobné země. NSpíš se podívejte po zakládání osad ve starověku. Zamarovský by o tom mohl něco psát, nevím. Dalším problémem je, že kolonizace (asi) souvisí s dobou impérií, mocných říší, dobře etablovaných. Nevím, jak by to fungovalo v roztříštěném světě s obtížnými podmínkami. I uchycení se a uzpůsobení se místním podmínkám by bylo těžší, protože mikroklima a podmínky pro zemědělství by byly lokálně mnohem rozmanitější.
boubaque 27.7.2006 20:29  824
823to jsem byl já...
anonym 27.7.2006 20:28  823
ad Austrálie: moc se mi nápad s kolonizováním nové pevniny nezamlouvá, a to ani jako trestanecká kolonie. Je tam sice plno možností pro příběh, ale přijde mi to až moc účelové. (Samozřejmě jestli má většina jiný názor, neznamená to, že končím se spoluprácí :)) [noldo 819: píše se to raison d'etre (nad prvním "e" je ještě cirkumflex, ale nemůžu ho na klávesnici najít); pro ty, co to neznají (já se s tím setkal poprvé před půl rokem) je to něco ve smyslu "oprávnění existence")]

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt