Davec: ne, nic jsem nezpracovaval, s tim trvanim mas asi pravdu.
Bariera
barveni - predevsim bych nechal nepruhlednost/neprusvitnost nastavovat jako dalsi extra parametr - carodej ma taky kouzla na snizeni osvetleni, ale cim vetsi chce udelat tmu, tim vetsi musi prekonat narocnost.
Takze beze zmeny narocnosti si theurg muze zvolit R,G,B jenom tak, ze zustane konstantni |R,G,B| (svetlost).
Sila/tlak/roztazena bariera:
Kdyz budu pocitat, ze bariera pusobi vsude konstantnim *tlakem* (ne silou, to by byla naprosta blbost), tak bude na pusobeni plnou silou zapotrebi, aby se o cil (postavu, predmet) oprela plnou plochou,
tj. kdyz udelam obdelnik mikron x kilometr a nastavim ho jako spagat pred armadu, tak bude na kazdeho jednotlivce pusobit zanedbatelnou silou.
Spicka se treba taky da udelat, ale cim bude ostrejsi, tim mensi silou bude pusobit (narozdil treba od kopi, kde se neodvozuje Sila := Konstantni_tlak + Plocha, ale Tlak := Konstantni_sila - Plocha).
Ostri nebude rezat, spicka nebude bodat, spagat nebude prerazet (pokud jim nedate *astronomickou* silu).
A pokud to tak ma fungovat, tak bariera nemuze mit "material" - nevytvari zadnou hmotu, zadnou existujici hmotu nezpevnuje; proste na vsechno ve svem poli pusobeni "tlaci" (akce bez reakce - neni do ceho tlacit zpatky).
A z toho taky vyplyva, ze efektivni sila bariery by mela zaviset na velikosti (v prumetu na barieru) tlaceneho predmetu/tvora. |