Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: nikeylj
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
vitus 8.9.2006 10:17  869
NoldoBudeš se možná divit, ale celý starý kontinent si v oblasti mýtů, bájí a legend předává a přeutváří v podstatě stejný základní set příběhů - hodně mne to překvapilo u těch sibiřských národů, ale ještě více pak u některých motivů v čínské a indické literatuře. V učebnici Mytologie (Valdefel ? - mám jen rozdrbané vydání ze 60. let) a návazně i v pracích G. Dumezila a samozřejmě M. Elliadeho se dočteš, že v podstatě každá ze super-skupin národů (jako jsou indoevropané jako celek, ugrofinové, mongolové, mandžuové atd.) ve Starém světě sice vyprodukovala "svoje" příběhy, ale díky letitým stykům a ovlivñování (například typické české pohádky jsou často ještě závleky příběhů z orientu či z indie a to ať již v době moderních oběvů, tak ještě v době keltské a předkeltské) se hranice a motivy setřely. Osobně se domnívám, že je to v podstatě tím, že i náš svět řeší několik základních konfliktů (dobro-zlo, chaos-řád, světlo-tma, život-smrt atd.), kolem kterých se vše odvíjí.

Takže shrnuto a sečteno, i když tady padlo, že svět, jenž tvoříte nemusí mít základní "lajtmotif", respektive hlavní konflikt, ale bez něho se vyváženost v mytologických příbězích bude udržovat hodně těžko /obzvláště ve smyslu problémů mytologicky "chudší" oblasti/etnika/skupiny pro mytologicky "bohatší"/.
valsidal 7.9.2006 16:45  868
MongolovéNo možná to bdue zajímavé.. já si pod pojmem mongolská mytologie představím dvacet druhů koní s jiným druhem sedla na rozlišení :o))))
noldo 7.9.2006 16:27  867
Arankamongolská mytologie už je nám tak vzdálená, že bych se neodvažoval ji jakkoliv používat.
aranka 6.9.2006 11:49  866
re: netušimkdo: ne, o slovanech sem četla asi tak tři kapitoly, je hrozně těžký sehnat něco, co by nebylo hlavně o archeologii...
jinak docela zajímavý jsou i mýty některejch sibiřskejch národů nebo mongolů, kdyby se na to někdo chtěl podívat...
gwaihir 5.9.2006 21:22  865
Planeta je nepraktická už proto, že se nedá pořádně nakreslit mapa...
dead 30.8.2006 17:32  864
to o tom jedle sa tu myslim uz preberalo a ak nie tak to vypliva z kontextu sveta.....temny takze tu musi byt nudza aj nedostatok....
b_art 28.8.2006 19:48  863
hlas pro pozdější období - připadá my o něco zajímavější, netradičnější - většina světů (rozhodně neřikám všechny) pracuje spíš s územím, který je v relativním klidu a dostatku, vězšina hráčů neni zvyklá starat se několik prvních dobrodružství jenom o zajištění dostatku potravy. (přecejenom nechceme vytvářet úplně konvenční "nudnej" svět, i když se to místama dost blíží - budem si muset dávat pozor)
co se týče tvaru světa - planeta je asi nejjednoduší z hlediska domejšlení fysikálních jevů, toho, co je za okrajem atd., na druhou stranu si myslim, že svět stvořili bohové (nebo aspoň něco jako bohové), takže proč by se omezovali? (zase na druhou stranu - pokuď jsou všechny světy ve vesmíry placatý, mohla by jim koule připadat jako dost dobrej vtípek.-)
crazych 23.8.2006 13:53  862

Boubaque [858]: Myslím, že na velikosti úrodnějších oblastí se shodujeme, podle mě by v nejšírších místech měli dosáhnout maximálně desítek kilometrů, ale většinou to bude méně. Rozdíl ve tvé a v mé verzi je v čase. Zatímco já jsem popisoval první fáze úpadku, které centrum ještě příliš nepociťuje, ty jsi popsal závěrečné, ve kterých se mohou zbytky státní moci zhroutit takřka přes noc. Asi by jsme se, včetně ostatních ve fóru, měli dohodnout, kterou verzí se vydáme.

crazych 21.8.2006 23:58  861

Boubaque [860]: Zdá se mi, že si požadavek želvího krunýře a planety vůbec nemusí protiřečit. Hlouběji v diskuzi jsem upozorňoval, že je rozdíl mezi skutečností a co si obyvatelstvo myslí. Ve skutečnosti může být svět planetou, ale pro obyvatele to bude reálný sloní hřbet nebo krunýř želvy. O želvím krunýři nebude na celém světě nikdo pochybovat, jen PJ bude vědět, že to je normální planeta putujícím vesmírem. Pokud se objeví někdo, kdo bude tvrdit že kontinent není hřbet želvy plavoucí v boží polévce, tak bude společností přinejmenším vyvržen, ale spíše upálen za kacířství.

boubaque 21.8.2006 14:47  860
Co se týče planety, placky, krychle, želvího krunýře... já bych byl pro něco jiného než planetu, protože taková placka víc podporuje fantazii, které já nemám až tak moc :) Na druhou stranu, ani planetou neopovrhnu, ale pokud chceme operovat s bohy, pak je podle mě příhodnější vytvořit svět podle "jejich" představ ;)
boubaque 21.8.2006 14:42  859
Sakra, odhlásilo mě to, než jsem to dopsal...
anonym 21.8.2006 14:41  858
Crazych (854): Možná to myslíme stejně, ale podle mě by ty úrodné/úrodnější oblasti neměly být úpadkem nedotčeny. Hlavně si je představuju spíš menší - pobřežní nebo okolo velké řeky vytékající z Lesů. Třeba okolo velké řeky se kdysi vytvořila větší civilizace, která ovládala i méně úrodné oblasti a pastevecké kmeny v širokém okolí. Do centra chodil pravidelný tribut, díky němuž se vytvořilo několik obrovských měst. S postupnou klimatickou krizí se ovšem udržení výše tributu (zvláště v potravinách) stávalo nemožným, což ovšem v centru nikdo nechápal, takže na podrobené země byl vyvíjen zejména vojenský tlak. Potřeba zemědělských produktů v přelidněném centru vedla k tlaku i na vnitřní oblasti. Z toho vznikla dlouhodobá občanská válka, která částečně ulevila závislým národům (nejsou prostředky jak je přinutit k tributu - vojsko má jinou práci), ale v dobách příměří jsou vůči nim zaváděna velmi hrubá opatření. Válka zároveň částečně řeší přelidněnost a tím i zásobovací problémy, protože mnoho vojáků umírá a chudina se raději nechá naverbovat, protože vojáci mají (slíbenou) pavidelnou stravu. Stav je tedy takový, že v centru je asi největší hlad, ale pouze mezi chudinou (která však tvoří většinu), peníze mají jen malou cenu, nšejvýnosnější je obchod s potravinami. Krádeže jsou na denním pořádku a úcta k lidskému životu je minimální. Přestože za menší prohřešky hrozí smrt, ze zabití se lze vykoupit. V podrobených zemích, které nejsou válkou přímo zasaženy je úcta k životu větší, mimo jiné i proto, že zde není tolik lidí, kteří by mohli nahradit ztráty pracovních sil v zemědělství. Rozvaliny v úrodnějších oblastech budou jen málo, protože prakticky veškerá půda je intenzivně využívána. Ve městech však mohou být opuštěné čtvrtě, kde už nežije ani největší spodina (přesto nemusejí být zcela prázdné).
crazych 20.8.2006 19:18  857

B_art [855]: Myšlenka planety tu naráží pravidelně na dost výrazný odpor, není mi sice jasné, v čem je tak špatná, ale... Na o něco teplejším klimatu jsme se tu docela shodli, ale do až takového extrému bych možná nezacházel. Navrhl bych ti následující řešení. Teď bych se soustředil na zpracování naší oblasti a problematiku tundry bych si schoval na později. V plánování světa zatím veškeré návrhy končili u severních neprostupných lesů a tebou navrhovaný svět může ležet až za nimi, takže může být rozpracován později.

B_art [856]: Svým návrhem absence rozvalin v centrech jsem nemyslel, že tam nemůžou být vůbec žádné, ale že budou vzácné narozdíl od okrajů říší. Ostatně drtivá většina rozvalin v centrech bývá docela svižně rozebrána na stavbu nových obydlí. Takže rozvaliny uprostřed úrodných oblastí by zůstaly zachovány jen, pokud by se všeobecně věřilo například v nějaké prokletí oblasti, apod.
Pouště a polopouště nemusí být vůbec placaté. Zajeď se někdy podívat do centrálních oblastí Pyrenejského poloostrova nebo do některých severních partií Afriky. Navrhuji kompromisní uspořádání, které spočívá ve zvlněných stepích, polopouštích a pouštích přecházejících do vrchovin, které by byla obývány pasteveckými nomády, dále viz předchozí příspěvek.

b_art 19.8.2006 21:25  856
crazych, boubaque a spol.: jsem pro rozvaliny i v centrech říší, navíc by velká část krajiny mohla bejt hornatá > neúrodný půdy, ale současně členitost terénu umožñující nějakej děj...
b_art 19.8.2006 21:23  855
OTtakovej nápad úplně mimo...
velmi zajímavej svět by mohla bejt planeta o něco teplejší než naše, kde by se veškěrej "děj" odehrával za polárním kruhem (tedy hráčské postavy by se vyskytovali...). Bílý noci, polární dny, tajga, tundra, úplně na pólu věčně zmrzlý pustiny... Obrovskej kult boha slunce, kočovný pastavectví... stádo sobů je to jediný, co nás drží při životě... atd.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt