Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: pegsbhu
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
resurrection 29.9.2006 08:16  888
Inspirace realemTak pojdme rozpoutat diskuzi na tema: do jake miry se inspirovat skutecnosti a pouzivat prvky z naseho sveta?

Z meho pohledu pro pouzivani znamych prvku hovori vyssi hratelnost, moznost hrat s vice hraci a snazsi priprava (nekdo uz to za vas nekde udelal: net/knihy).

Pro to druhe hovori zajimavost a originalita. Osobne mi ale prijde, ze mnohe takove "originalni" napady jsou spis na obtiz a spis radoby originalni nez skutecne zajimave...
romik 28.9.2006 21:15  887
B_artJá také té energie nelituji. všechny nápady si zde pročítám a uvažuji o nich. Jen, potřebuji tvořit svět a mám plno dalších projektů, proto z časvé vytížensoti nemohu tvořit tam, kde to pro mě do budoucna nebude mít smysl. Pokud by se zde rozjela hodnotná diskuze, samozřejmě se zapojím a budu diskutovat s radostí:-)
b_art 28.9.2006 21:00  886
OTRomik a spol.:
jo, že takhle to nepude jsem pochopil už před nějakou dobou, což taky souvisí s tim, že v poslední době jsem sem umisťoval samý nekonstruktivní a "ulítlý" nápady a návrhy, čimž jsem se pokoušel rozpoutat diskusi založenou ne na pokusu o tvorbu konkrétního světa (na kterym se takhle neshodnem), ale prostě na předkládání vlastních nápadů, a´t už realizovanejch nebo nerealizovatelnejch. Takováhle diskuze by ptom mohla mít určitej smysl a sloužit jako inspirační zdroj pro všechny "tvořící".

Rozhodně nelituju energie, kterou jsem do týhle diskuse vložil.
resurrection 27.9.2006 07:58  885
Pozvání ke spolupráciJe to trochu OT, ale podle posledních příspěvků bych řekl, že možná ani ne tolik.

Takže, po VELMI dlouhé době (cca rok, možná víc), kdy jsem spíše všechno možné promýšlel, než něco skutečně dělal, jsem se dokopal a začal vytvářet svět. Předem avizuji, že zatím nemám žádné potíže (ať už tvůrčí krize nebo časová tíseň) a proto je tohle jen takové pozvání a nápad pro ty, kteří by chtěli tvořit (ale nemají kde a nechce se jim tvořit sami :). Navíc stejně předpokládám, že sám na to asi nestačím a ve dvou (třech, čtyřech...) se to lépe táhne :-) Tak ale k tomu pozvání. Kdo by jste měl zájem, pošlu vám ty úvodní texty, co jsem zatím vytvořil a můžeme se dohodnout. Nejedná se o žádnou extravaganci a rádoby originalitu. Zajímavé nápady a originalitu si schovávám tam, kde (dle mého názoru) je jí potřeba mnohem víc a kde víc pomůže něž uškodí (hráčům a hraní).

Děkuji všem
romik 26.9.2006 22:27  883
Ono, jak se to vezme. Já hlavně potřebuji tvořit svět pro dnes již kultovní RomiKovu družinu. To znamená, že pokud mi hráči řeknou, že takový svět neakceptují musím jít zas o dům dál.
Navíc, tenhle projekt zněl Svět pro DrD+ - jakmile se začal vychylovat, začal se mi vzdalovat (a nejen mě). Tvořit svět není žádná legrace, to musí jít a proto to chce i vybraný tým. Zde jsou velmi nadějní tvůrci, uznávám, ale já už jedu jinde a to mi zabírá dost času:-)
jackelee 26.9.2006 22:15  882
RomiK [880]: Koukám, že pohled po půlroce snažení tady máme asi stejný, přesto si myslím, že když se všichni dohodnou na základních principech a ti co prohrajou svoji "názorovou" bitvu se s rozsudkem smíří tak potom už nic nebude bránit tomu aby každej dělal na tom čemu rozumí/ho zajímá.
vitus 24.9.2006 21:19  881
Bart & ResurrectionJá jsem taky před nějakou dobou odsud vycouval (v podstatě v reakci na některé Noldovi narážky a akce, takže mne trochu naštval, že pak vypadnul), přidal jsem se k RomiKovi (respektive jsme se dohodli sloučit naše práce a přidal se k nám ještě Raistlin jako kibic). Něco z mých předcházejících pátnácti let práce snad zažijete oba na mých session (to je zajímavé, že se mi v družince sešlo docela hodně lidí s velmi podobným názorem na světotvorbu a snad bez vyjímky jsou to všechno PJ/DM/GM tedy Vypravěči, což přede mne staví nelehký úkol ;o)) Škoda, že to sem k nám má RomiK tak trochu z ruky z té Plzně. Jinak na jeho stránky doporučuji juknout i tak - myslím si, že má momentálně nejživěší DrD+ stránky na netu. Uff - tolik OT, omlouvám se...
romik 24.9.2006 20:23  880
O funkčnosti odkazu je zbytečné vést diskuze, jakmile se nadjou nějací moderátoři, zmizí i odkaz. Proč? Protože já už se zabývám tvorbou jiiného světa jinde - zde se nic nedělo a nakonec nebylo schopné se ani dohodnout, proto tvořím jinde.

Je mi to líto, tenhle projekt jsem viděl nadějně a doufal jsm v úspěch, ale ihned po začátku jsem zjistil, že takhle to nepůjde...
b_art 24.9.2006 19:39  879
resurrection - pokuď vim, tak "(odkaz)" nkdy nefungoval, a že už tam ňákou dobu visí:), ale k tvojí "trosce" do mlýna:

jo v zásadě s tebou souhlasim, na druhou stranu v reálnejch a našemu podobnejch světech hrál velmi pravděpodobně každej, takovejhlech světů je spousta a neni zas až tak těžký je vytvořit. Já osobně bych zase rád projednou zahrál v něčem zajímavym a originálním - ať už hra za polárním kruhem nebo v pohádkový realitě, kde je možný kdeco.

Kromě toho hra na Zeměploše neni zas až tak náročná, dokuď se někdo nepude podívat, co je "zespoda". Jinými slovy - dokuď se nesnažíš zkoumat svět, ale prostě jenom hraješ, tak ti některý odlišnosti moc nevaděj (ať už jde o druhovou skladbu, počet měsíců nebo barvu oblohy).
samozřejmě, že svět postavenej na "netradičních" principech fungování, bude nutně vyžadovat určitym způsobem specifickou hru, bude na hráče klást určitý nároky a určenej bude spíš pokročilejm hráčům, ale na druhou stranu zkušenost s něčim takovymhle může bejt obohacující, zajímavá a nikdo netvrdí, že v tom musim hrát celej život a s ničim to nestřídat.
resurrection 22.9.2006 19:59  878
to "zde (odkaz)" v zahlavi nefunguje, respektive ten odkaz zam neni... (zamer?)

A moje troska do mlyna k tematu:

Svet by mel byt uveritelny, jednoduchy, hratelny, zajimavy.

Uveritelnosti se dosahne dobrym propracovanim a skloubenim vsech prvku a zejmena dobrym vysvetlenim jevu lisicich se od naseho sveta.

Jednoduchost je asi nejzasadnejsi faktor a z meho pohledu nejvetsi kamen urazu. Je bezpodminecne nutne vyvarovat se extremu typu Planescape nebo Zemepolocha. Oba dva naprosto zkartujou vsechno az na zajimavost a jen s tou se opravdu hrat neda. Takze tedy: vypujcit si fyzikalni model fungovani sveta z naseho sveta (= slunecni soustava, planeta, mesic, hvezdy atp.). Zde plati vice nez kde jinde, ze mene je nekdy vice. Cim mene bude odlisnosti v zakladnim vnimani sveta, tim snadneji v nem bude mozno hrat a ridit ho.
Dalsi dil jednoduchosti spociva v prostredi. To by se minimalne dokud se hraci ve svete nezorientuji melo velmi podobat evropskemu stredoveku, ktery je vetsine fantasy RPG hracu pomerne znam.
A posledni cast tohoto, ktera souvisis s fyzikalnim fungovanim. System vnimani casu a jinych beznych veci. Rozhodne neni nad klasicky den za 24 hodin, tyden za 7 dni, mesic za 30 a rok za 12 mesicu... Dokonce by meli zustat i nazvy mesicu, protoze navodit podzimni atmosferu lze snaz kdyz se rekne "listopad" nez kdyz to bude treba "aerothen"... Zmeny v nazvech a treba i vnimani casu bych si nechal prave az pro pokrocilejsi znalce a do jinych spolecnosti nez lidskych (vychozich).

Hratelnost uzce souvisi s jednoduchosti a tim co jsem psal vyse. Proste vedet ze je vse vice mene jako u nas na Zemi je mnohem snazsi hrat, nez kdyz budou hraci stale myslet na trojnasobnou gravitaci, 24 mesicu na nebi a 5 slunci (s patricnymi jmeny) a do toho se budou nachazet v zemi Tarararr, ktera plachti nad vrcholky velehor vysokych 500 metru (kdyz metr ma 23 nasich metru) atp. Je snad jasny co chci rict :)

Zajimavost. Ach ano, tady prichazi fantazie. Podle meho nazoru je mnohem zajimavejsi, kdyz nekdo vytvori srdceryvne prostredi zebracke ctvrti, kde lide ziji, rodi se a umiraji v nuznych podminkach, a ktere bude propracovane a verohodne, nez neuveritelne veleobri lesy plne podivnych priser vsemoznych tvaru a draku krizujicich oblohu, rytiru v nabliskanych zbrojich atp. Vzpomente si na svoje oblibene fantasy prostredi a reknete si, co vlastne je na tom tak zajimave: to neuveritelne nebo prave to az desive skutecne?

Tot muj nazor na tvorbu rpg fantasy sveta.
romik 18.9.2006 20:55  877
moderator wantedKdo se hlásí na post moderátora místo nolda?
b_art 18.9.2006 18:34  876
OTale:
napad mě takovej nápad - konstrukce světa na naprosto nereálnejch základech (od ekonomickejch po fysikální zákony) a to ve stylu klasickejch pohádek - jedna princezna vedle druhý, draci, ježibaby, Jeníčci a Mařenky, perníkový chaloupky, mluvící zvířata, hrnce zlata, ...
jenom by to nemuselo nutně vždycky dopadnout dobře.
inspirující je v těhle směrech taky např. středověká literatura (geniální Malloryho "Artušova smrt", nebo o něco novější - barokní - "Poutníkova cesta", od autora, jehož jméno mi právě vypadlo...) a svym způsobem i Bible.
b_art 18.9.2006 18:29  875
noldo - pochopení je na mé straně.. ééé... ahoj.
noldo 15.9.2006 16:45  874
děkuji za pochopení, a fakt se ještě jednou omlouvám.
romik 15.9.2006 07:59  873
To klidně mohu zkusit udělat - zbavím tě moderátorstí a udělám moderátorem někoho jiného.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt