Bariéra vs. kouzlaApex: Je sice pravda, že tímto způsobem by mohl theurg znepříjemnit život daleko mocnějšímu čaroději, ale právě jen ZNEPŘÍJEMNIT. Pro toho čaroděje není nic jednoduššího, než posílat kouzla, která se v době průchodu bariérou fyzicky neprojevují. A nezapomínej, že předmět pronikající bariérou si háže síla +2k6, za bariéru nehážeš. Tudíž když průraz dáme jako sílu +6, tak nejnižší bariéra, která má šanci zachytit toto kouzlo, má sílu +8 (nebo +9? - nemám sebou pravidla, tak nevím jestli musí přehodit, nebo stačí vyrovnat), ale spíš na těch kostkách hodíš víc (s hodem 2- jsem teď nepočítal). Takže pokud si theurg chce být relativně jistý, že od čaroděje nic takového neprojde, chce to bariéru tak +20. S patřičnámi modifikátory a trváním to bude mít slušnou obtížnost, takže theurg na nízké úrovni to takhle nesešle. Podotýkám, že kouzla jako výboj mají stejné vlastnosti po celé své dráze a tak průraz je roven jejich síle.
Je to stejně otázka do diskuze. Můžeme vytvořit systém s průrazem podle sféry, nebo něco podobného. Pro nezraňující kouzla bych ale nechal tu sílu průrazu nízkou a konstantní.
peca: Nevím, jestli má význam se v rámci pravidel zabývat obecnými fyzikálními jevy pro tento případ. Asi by stačilo říct, že pokud kouzlo překážku prorazí, letí v nestenčené síle dál, pokud neprorazí, proběhne na stěně překážky. Kdyby ses tím chtěl zabývat, tak už bys potom musel počítat i s vychýlením jakéhokoliv projektilu z dráhy i při štrejchnutí o překážku, počítáním vlivu nadmořské výšky na exploze (obecně hustoty prostředí) atd. Myslím, že takhle to nemá cenu. |