Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Politika a dění ve světě [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují taipan, 666, Dr_Bilo.
Archiv


Vítejte v klubu Politika a dění ve světě.

Jak již název napovídá, tento klub je určen k diskusi o politice, a to jak té domácí, tak světové. Není třeba se strachovat, nejde o klub určený pouze pro odbornou diskusi, nýbrž o klub, který má sloužit jako místo pro otevřenou, svobodnou a civilizovanou diskusi o tématech, které hýbou současným světem. Tématické vymezení je, jak jste si jistě všimli, velmi široké a nehrozí tedy časté off-topic debaty, do kterých sklouzávají specializovanější kluby.



Pravidla tohoto klubu jsou jednoduchá:

1) Snažte se o relativně slušnou diskusi a pokud možno si aspoň nenadávejte.
2) Veškeré názory, jakkoliv mohou být v rozporu s morálkou, zákony či názory moderátora, budou tolerovány, pokud budou formulovány slušně a civilizovaně.
3) Klub je primárně zaměřen na aktuální dění, nebojte se tedy poukazovat na zajímavé články. Články nepastujte, nýbrž uvádějte odkazy.
4) Dohled nad dodržováním pravidel je práce moderátora, stejně tak jako určení postihu za jejich porušení.
5) Akce moderátora jsou konečné a jejich veřejné zpochybňování v klubu bude považováno za porušení pravidel klubu. S případnými námitkami se proto obracejte do pošty na moderátora.

Aktuální anketa: ---
Starší neuzavřené ankety: ---

Sbírka na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu:
SUPPORT UKRAINE (https://www.supportukraine.cz)
https://www.facebook.com/UkraineEmbassyinCzechia
https://twitter.com/UKRinCZE



  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 69955 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
maca MACA 11.1.2025 21:18 - Oblíbené kluby (11:50) 94479
Lokomotivy klasika s topicem

https://m.youtube.com/watch?v=Bx0vKvtCV-Y&pp=ygUQdG9waWMgbG9rb21vdGl2eQ%3D%3D

https://m.youtube.com/watch?v=Bx0vKvtCV-Y&pp=ygUQdG9waWMgbG9rb21vdGl2eQ%3D%3D

i nejaka automatika

https://m.youtube.com/shorts/RNR7IQIFWw8
maca MACA 11.1.2025 21:06 - Oblíbené kluby (11:50) 94478
https://m.youtube.com/watch?v=dOOuAEQ4_8Y

Co vsechno neni na netu
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 11.1.2025 21:03 - Oblíbené kluby (11:20) 94477
Nevím, topiče na parních lokomotivě jsem v životě nedělal, tak nemohu posoudit. Ale předpokládám, že v době, kdy snad ke zmiňovaným případům mohlo dojít, mohly být parní lokomotivy ještě v plenkách a mohlo to tam vypadat jinak (velikost a umístění dvířek, pojistky atp.). Regulovaný (přiškrcený) vzduch tam samozřejmě musel jít stále, ale předpokládám, že při otevření dvířek byl vzduch pochopitelně nasáván cestou menšího odporu.

Chtělo by to nějakého odporníka na mašinky a znalce..

maca MACA 11.1.2025 20:55 - Oblíbené kluby (11:50) 94476
SvenNa parni lokomotive to moc velky neni, masinfira byl spis vedle kotle a ridil, topic byl mezi kotlem a tendrem a hazel. To ze dvirka jsou vcelku nebo pulena s iteviracim mechanismem jeo fakt. Lokomotiva notmalne prisava, dokonce se vzduch i predehriva nebo vhani tlakem z jizdy. Dokonce je tam i haseni topeniste v nouzovych pripadech.
To ze lokomotiva spotrebuje nejen uhli, ale i vodu resil tendr. Voda se prepustila, ale jakym figlem si priblizovali to uhli netusim. No, ale tech lopataku tam bylo samozrejme vic.
sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 11.1.2025 20:54  94475
"Záhada" parních vlaků v otevřeném poli bez topiče ( ☺ a co mašinfíra ) je tedy snad objasněna...
maca MACA 11.1.2025 20:49 - Oblíbené kluby (11:50) 94474
No a co pak takovej topic na Titaniku.
Tam museli mit vyraseny i prisavani.
Parni lokomotiva nema problem, tam
to slo primo nebo turbo, ale na Titaniku asi otevrali vratka a vycuclo to i to malo vzduchu v podpalubi. Mozna, ze to meli i nejak automatizovany nez lopaty a putny, ze naplnili nejaky davkovac a pak se to tam vyklopilo ve velkym.
sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 11.1.2025 20:46  94473
A jen tak mimochodem: Odkud asi bere topeniště kyslík, když jsou dvířka topeniště zavřená? Že by tam nebyl jiný, regulovatelný přívod vzduchu?
-----------
No, možná na Stevensonově "Raketě" ještě nebyl...
sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 11.1.2025 20:41  94472
topič v lokomotivě:A viděl někdy někdo ten přikládací otvor do topeniště? Já jenom podotýkám, že má maximálně asi 40x40 cm, je těsně u podlahy lokomotivy a zavírá a otvírá se pedálem, na který musí topič šlápnout. Kromě toho je kabina parní lokomotivy OTEVŘENÁ. Takže hypotézy o urvání kyslíku topiči od huby, neřku-li jeho vcucnutí do topeniště je na úrovni "pulp fiction"...
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 11.1.2025 20:30 - Oblíbené kluby (11:20) 94471
HartmannPodstata mi neuniká ani v nejmenším. Princip toho, že silné požáry o vysoké teplotě vysávají v ohnisku ze vzduchu kyslík (část nebo všechen), který potřebují k hoření, je pochopitelně dávno znám. Bylo o tom natočeno i dost filmů. A jsou známé případy z minulosti (bombardování Drážďan či Tokia).

Podstata je v tom, že před požárem bych prchal samozřejmě raději v autě se spalovákem, nejlépe v nějakém pořádném americkém trucku, se silným benzínovým motorem, pořádným zavazadlovým prostorem, pořádnými koly a plnou nádrží. A prchal bych samozřejmě včas, dokud je čas a požár není příliš blízko. Snažit se odjet v okamžiku, kdy už hoří za prdelí a dochází k výše zmíněnému efektu je debilita. Baterka v elektroautě žárem blafne, auto chytne a osazenstvo se uškvaří na (ne)mastný flek.

Ohledně velkých požárů v tunelech, co se týče aut, je to jedno. V těchto případech není u nich problém vysátý kyslík, nýbrž panika a zacpání tubusu tunelu stojícími auty. Elektroauto by muselo lítat, aby bylo k něčemu platné. Jedinou možností je prchnout z tunelu po svých, ovšem na správnou stranu, nebo u dálnic, pokud to lze, prolézt servisní spojovačkou do druhého tubusu.

taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 11.1.2025 20:23 - Oblíbené kluby (11:20) 94470
diaviaA to ty topiče nenapadlo se v pase pro sichr uvázat špagátem k něčemu pevnému, na vhodnou délku, aby mohli přikládat, ale aby je ten proud vzduchu nemohl nasát?
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 11.1.2025 20:22 - Oblíbené kluby (11:20) 94469
ZidanePokud mohu soudit, "natavenou lopatou" myslel diavia nepochybně skutečně tu topičovu železnou lopatu. Topič samotný byl při teplotě, jaká v topeništi parních lokomotiv musela panovat, nepochybně zkremován komplet na malou hromádku popela.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 11.1.2025 20:13  94468
Já věděl, co mi vrtá hlavou:

diavia [94458]:

Taktéž je známo, že jedním z nejrizikovějších povolání byl topič na parní lokomotivě. Přikádat se mohlo pouze po hluokém nádechu se zatajeným dechem a pokud si nedal při otevření dvířek topeniště pozor, mohutný proud kyslíku nutný k hoření plamene při zachování stechiometrických poměrů takto výkonného stroje ho vcucnul dovnitř.

Anebo to, co já měl před očima na první dobrou:


"Antoníne, topiči elektrárenský,
do kotle přilož!"

zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 11.1.2025 20:05  94467
diavia [94465]: To je možná pravda a i co mi říká moje základněškolní chemie, právě tohle je problém otravy CO.. že se ta svině váže na hemoglobin víc než kyslík.

Takže stačí pár nádechů CO a konečná, i kdyby kyslíku bylo za chvíli dost.
sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 11.1.2025 20:03  94466
ZidaneTo nic, aji mistr tesař se někdy utne...☺
diavia diavia Špatná zpráva je, že čas letí. - Dobrá zpráva je, že ty jsi pilot. 11.1.2025 20:01  94465
.. začaly hořet celé městské čtvrti a lidi se udusili ne kouřem z hoření, ale nedostatkem kyslíku.
Teoreticky tento mechanismus možný je, prakticky je to vzácné. Daleko dříve, snáze, rychleji a pravděpodobněji zafungují jiné mechanismy: při požáru se generuje teplo, jedovaté spaliny a oxid uhelnatý. Jakmile člověk vdechne žhnoucí směs, dojde v plicích ke spálení povrchů, na kterých se odehrává směna kyslík za CO2, tedy kyslík do těla, CO2 ven. K tzv. denaturaci bílkovin není třeba nijak závratných teplot - vajíčko tvrdne někde kolem 65°C, některé proteiny v mozku nad 42°C.
Generovaný oxid uhelnatý má vyšší afinitu k hemoglobinu, než má kyslík. Vdechnutý oxid uhelnatý se tak rychle naváže na hemoglobin, který by měl správně transportovat do těla právě kyslík. Opět, konečná.

[ 69955 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt