kouzelný bojovníkTaky asi přispěju svojí troškou..
Dle mě jsou schopnosti postav v pluskách vytvořeny tak, že již celkem na nízkých úrovních různá povolání zvládají kousky vskutku nadpřirozené a ač by ty schopnosti mohly působit jako kouzla o "kouzla" se nejedná. Nevidím tedy důvod proč by tohle bojovníkovi mělo být bráno. Ano jde o povolání, které je čistě fyzické a tak jak je napsaný má asi nejblíže k reálným kouskům, ale jen proto bych jej neodsuzoval.
S rostoucí úrovní, stejně jako s rostou mocí a věhlasem postavy by takových schopností asi mělo přibývat. Archetypy se o to mírně starají (tedy některé ty schopnosti jsou magické víc, některé míň), ale u fint je toho dle mě bohužel málo a přitom je tam tak nádherný prostor. (do archetypů toho už asi moc přidat nepujde, tak pokud někoho nenapadne doplňek stylově dosud v příručce nezařazený, asi se nadšenci do "kouzelných schopností" budou muset spokojit s novými fintami).
Ony "kouzelné schopnosti" by dle mě měly působit nadpřirozeně, mysticky, ale né jako kouzla samotná. "Hromový úder" bych si nepředstavuji jako ránu při které ze zbraně vyletí blek, který zasáhne soupeře, ale jako ránu, která dopadne takovou silou že se ozve zahřmění a chudáka zasaženého odhodí 20metrů pryč apod. Takovéto schopnosti by měly být sepsány, i když budou pro postavy na úrovních, na kterých asi nikdo z hráčů hrát nebude. Já bych je pojmenoval jako obecné, jelikož se dají používat téměř v kterékoliv skupince nezávisle na tom jak má nastavený svět. Na druhou stranu schopnosti takové jako byla třeba zmíněna smrt Finin, při níž nepřátelské pevnosti praskla hradba by dle mě v pravidlech být neměly. Beru je jako individuální, neboli použitelné po dohodě hráče a PJ ve vyjímečných situacích (proč by legendární válečnice musela umřít obyčejně na následky zranění, nebo stářím ... tohle je taky jedna z možností jak z postavy udělat trvalé legendy). Kdyby ale takto umírali všichni velcí válečníci asi by to stratilo na kouzle, nemyslíte? Toť důvod proč bych je do pravidel nezařazoval.
Některé věci už byly zmíněno a nechtěl jsem je znova omýlat dokola, na druhou stranu jsem některé už zmíněné znova zopakoval, snad to tolik nevadí. Nicméně kdyby DrD+ schopnosti nevedlo k hrdinskému hraní (né že by to byla podmínka, ale já pluska jako hrdinskou fantasy už jen tím jak jsou psané beru) asi by mi taky trošky ty kouzelné bojovnické schopnosti vadily, ale takhle je beru jako samozřejmost. Nicméně já nikomu nic vnucovat nechci, říkám jen jak to já vidím. RPG hry mají tu krásu, že si je každý může hrát dle sebe a pokud se vám něco nelíbí hrajte to jinak. A na závěr bych se chtěl ještě omluvit za stálé opakování stejných slov ... sloh mi moc nejde a obsah snad půjde vyčíst pujde i přesto =) |