Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
envec 2.10.2007 20:06  963
MerwinJinak nevidím nic hrdinského na tom, když někdo tu fintu promrhá :)
To pak nebude hrdinská smrt, ale smrt hlupáka :)
envec 2.10.2007 20:01  962
Merwinano hrdinsky může umřít kdokoliv, i sedlák, který se chopí vidlí a chrání svoji manželku a umře, umře hrdinskou smrtí i když není hrdinou a nepotřebuje k tomu žádné finty
envec 2.10.2007 19:59  961
já bych tu schopnost klidně bojovníkovi dal, hodil bych na ni podmínky aby to odpovídalo např, že musí mít minimálně ještě půlku své výdrže a od té zbylé výdrže by se počítalo kolik dá zranění
+ návaznost např na 9. stupeň archeotypu

pak ať je na hráči jestli chce nebo nechce obětovat svou postavu na takové úrovni :)
merwin 2.10.2007 19:53  960
Pardgalen 958Jo, taky si myslím že tohle RP podporuje, svým způsobem (záleží na hráči). Nicméně když ta schopnost bude tak jak ji prezentuješ, už vidím ty hráče říkajíc "proč bych se měl mít dovednost díky které umřu?" či "PJ, já nemůžu umřít jelikož ještě neumím "hrdinskou smrt" ", občas postava může umřít a PJ ani hráč s tím nepočítali, pak to nebude přypravené, na durhou stranu je blbé připravovat si smrt na začátku, či nechat hrdinsky umřít někoho kdo si to nezaslouží =) ... vím že zmiňuji blbosti, ale když si vzpomenu jak některé diskuze probíhaly, nedivil bych se tomu kdyby to natropilo víc škody než užitku. Předpokládám že jsi to ale nezamýšlel jako schopnost, ale spíš jako zmínku pro hráče a PJ že by válečník hrdinsky umřít mohl. Pak se ale musím ptát, proč jen válečník? To snad hrdinsky nemůže umřít třeba hraničář, kněz či zloděj? Taky na to potřebují schopnost? Snad každého kdo hry na hrdiny hraje napadlo, že by postava (pokud si to zaslouží) nemusela odejít jako mrtvola, ale že jsou i jiné "hrdinštější" způsoby a pokud se nepletu (i když je dost možné že ano), tak v PPJ je na tohle téma pro začínající PJ taky něco připsáno.
Proto bych to opravdu nechal mimo pravidla schopností.
profa 2.10.2007 19:21  959
pardgalenAle to je prave typ veci, ktery je primo idealni na homerule - jestli chcete takove pravidlo, klidne si ho s PJ navrhnete a udelejte, pak ho i klidne prezentujte tady, ale hadat se tady s vetsinou fakt nema cenu...
pardgalen 2.10.2007 19:11  958
Hrdinska smrtJa se nevzdam. Osobne si myslim, ze takovahle schopnost, finta, cokoliv by tam byt mela. Proc by to k sarku nemelo byt podle pravidel pro bojovnika, aby vetsina bojovniku zemrela nejakou hridnskou smrti.
Co je spatneho na tom ze by tam byla schopnost, ktera by se jmenovala Hrdinska smrt, ve ktere by bylo napsano, ze hrac obetuje svou postavu a spolecne s PJ vytvori scenu ve ktere bojovnik zemre legendarni smrti. Pricemz hlavni slovo by mel hrac, aby si to opravdu uzil. A jak to bude konkretne vypadat zalezi na tom jak to hrac a Pj chteji mit. Plus se tam prihodi par prikladu a jsme doma. Rytir nebo barbar mi na tohle prijdou jako stvoreni.
Podle me tohle podporuje roleplaying vic nez nejake bonusy. I tyhle veci totiz mohou byt delane podle pravidel a rozhodne to neni na skodu.
merwin 2.10.2007 18:46  957
kouzelný bojovníkTaky asi přispěju svojí troškou..
Dle mě jsou schopnosti postav v pluskách vytvořeny tak, že již celkem na nízkých úrovních různá povolání zvládají kousky vskutku nadpřirozené a ač by ty schopnosti mohly působit jako kouzla o "kouzla" se nejedná. Nevidím tedy důvod proč by tohle bojovníkovi mělo být bráno. Ano jde o povolání, které je čistě fyzické a tak jak je napsaný má asi nejblíže k reálným kouskům, ale jen proto bych jej neodsuzoval.
S rostoucí úrovní, stejně jako s rostou mocí a věhlasem postavy by takových schopností asi mělo přibývat. Archetypy se o to mírně starají (tedy některé ty schopnosti jsou magické víc, některé míň), ale u fint je toho dle mě bohužel málo a přitom je tam tak nádherný prostor. (do archetypů toho už asi moc přidat nepujde, tak pokud někoho nenapadne doplňek stylově dosud v příručce nezařazený, asi se nadšenci do "kouzelných schopností" budou muset spokojit s novými fintami).
Ony "kouzelné schopnosti" by dle mě měly působit nadpřirozeně, mysticky, ale né jako kouzla samotná. "Hromový úder" bych si nepředstavuji jako ránu při které ze zbraně vyletí blek, který zasáhne soupeře, ale jako ránu, která dopadne takovou silou že se ozve zahřmění a chudáka zasaženého odhodí 20metrů pryč apod. Takovéto schopnosti by měly být sepsány, i když budou pro postavy na úrovních, na kterých asi nikdo z hráčů hrát nebude. Já bych je pojmenoval jako obecné, jelikož se dají používat téměř v kterékoliv skupince nezávisle na tom jak má nastavený svět. Na druhou stranu schopnosti takové jako byla třeba zmíněna smrt Finin, při níž nepřátelské pevnosti praskla hradba by dle mě v pravidlech být neměly. Beru je jako individuální, neboli použitelné po dohodě hráče a PJ ve vyjímečných situacích (proč by legendární válečnice musela umřít obyčejně na následky zranění, nebo stářím ... tohle je taky jedna z možností jak z postavy udělat trvalé legendy). Kdyby ale takto umírali všichni velcí válečníci asi by to stratilo na kouzle, nemyslíte? Toť důvod proč bych je do pravidel nezařazoval.
Některé věci už byly zmíněno a nechtěl jsem je znova omýlat dokola, na druhou stranu jsem některé už zmíněné znova zopakoval, snad to tolik nevadí. Nicméně kdyby DrD+ schopnosti nevedlo k hrdinskému hraní (né že by to byla podmínka, ale já pluska jako hrdinskou fantasy už jen tím jak jsou psané beru) asi by mi taky trošky ty kouzelné bojovnické schopnosti vadily, ale takhle je beru jako samozřejmost. Nicméně já nikomu nic vnucovat nechci, říkám jen jak to já vidím. RPG hry mají tu krásu, že si je každý může hrát dle sebe a pokud se vám něco nelíbí hrajte to jinak. A na závěr bych se chtěl ještě omluvit za stálé opakování stejných slov ... sloh mi moc nejde a obsah snad půjde vyčíst pujde i přesto =)
klimbing 2.10.2007 12:13  956
NoirFajn, ja si myslim, že ony megafantastické schopnosti k DRD+ přirozeně patří, ale aby stály za to, tak musí být hodně různorodé a neodhadnutelné. Tudíž půjdou asi sotva popsat v příručkách, páč si je každý představuje trochu jinak (možné něco obecnýho by teoreticky mohlo být PPJ). Jsem toho názoru, že tyto schopnosti by měl vymýšlet PJ (v kooperaci s hráčem) v závislosti na konkrétní situaci.

Jestli hraješ vždy krátkodobě, tak pro tebe asi není DRD+ určené.
didierro 1.10.2007 21:00  955
to je marný tohleto :D
noir 1.10.2007 16:03  954
Patches: Mutants and Mastermins mají jen jednu zákadní knížku, stojí 26 dolarů. Je to menší a levnější než +ko a možností to nabízí řádově více. K dotváření, ale i přímo pravidlově. A podobných systému je mnohem víc. Angličtina je argument, který je naopak přijatelný a zcela pochopitelný.
Ta postava, která umže osmkrat za deset minut je pořád ta stejná, respektive aspoň částečně. Znáš třeba (pokud ne, pak doporučuju) comics "Invincible" a postavu Mr. Immortal? To je pěkná ukázka... Jiný příklad je Lobo, Berem z Dragonlance a desítky dalších postav. Smrt je koncem jen výjimečně...
Ale už končím, fakt jsme OT jak sviňa...
noir 1.10.2007 15:57  953
Resurrection: +ko je "klasické"? Jak a v čem? No nic, tohle asi nepaří do tohoto klubu...
Třeba Berem z Dragonlace je IMHO velmi klasická fantasy postava-a taky umírá každých 15 stránek. Ne?
patches Patches 1.10.2007 15:56  952
NoirTo neni o dotvareni, ale o moznosti plne vyuzit svou fantazii a kreativitu a nebyt svazan tim, ze system ma pravidla "uplne na vsechno"... Mne naopak vyhovuje, kdyz je herni system jen souhrnem zakladnich mechanik a zbytek si muzu postavit na techhle zakladech - kouzla i finty chapu jen jako inspiraci a srovnani pro svoje vlastni, aby do systemu zapadaly... navic kladu roleplaying a pribeh vysoko nad cisla a herni mechanismy a v zajmu pribehu je skoro pri kazdym sezeni porusuju...

Zkusenosti se hrami, ktere resi prakticky vsechno, mnoho nemam predevsim z jednoho duvodu - pravidla jsou obvykle mnohem obsahlejsi, drazsi (fakt si nemuzu dovolit vyhodit nekolik tisic jen za zakladni prirucky) a v anglictine (nechce se mi je louskat)... A hrat hru, kde umru osmkrat za deset minut nemam ani zajem, protoze by mi pak bylo lito slozite vytvorene postavy (a ted mluvim o minulosti, zazemi, psychologickym profilu, ne o cislech)...
resurrection 1.10.2007 15:53  951
NoirPak ovsem "klasicka" RPG typu DrD+ asi nebudou nic pro tebe...
noir 1.10.2007 15:47  950
Patches: Tys asi nikdy nehrál hru, kde můžeš umřít osmkrát za deset minut, co? Mutants and masterminds to řeší ve dvou odstavcích...
Ve svém věku už nemám čas připravovat se na hraní hodiny a vytvářet něco-chci si zahrát, pracovat se zajímavými postavami a zažívat napínavé příběhy. Ne hodiny dotvářet.
patches Patches 1.10.2007 15:35  949
NoirOno ani tak nejde o to, jestli to ta hra umi ci neumi resit, ale jestli je NUTNE, aby to resit umela... IMHO je to celkem zbytecny, protoze to postavy vyuzijou stejne jenom jednou za zivot a pravdepodobne i hraci jen jednou za celou svou hracskou "karieru" (komu by se chtelo umirat pokazde stejnou hrdinskou smrti? :-))
A pokud by se zarazenim techhle schopnosti (protoze tech by muselo byt vic, kdyz bude jedna, tak budou hraci hned kafrat, proc tam neni spousta dalsich, ktery je napadnou) neumerne nafoukla prirucka (a tim i zvedla jeji cena), tak proc je tam davat? Ostatne stejne si je muze kazdej pro svou druzinu vymyslet sam...

Mozna je to jenom muj dojem, ale neni tohle v podstate diskuze "vse dano centralnimi pravidly" vs. "pravidla jsou jen inspiraci a konkretni kouzla/schopnosti/finty necht si hraci dotvori po svem"??

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt