Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
b_art 19.6.2006 14:12  971
pokuď si vyčaruju šutr a hodim ho, tak neprojde, ale pokud ho vyčaruju rovnou v letu, tak jo???
marcus 19.6.2006 14:03  970
xKiv 967 :Já bych se chtěl vyjádřit k "A ja porad trvam na tom, ze kestli bariera zastavi nejakou priblblou letici kouli ohne, tak skrz ni neni videt ani slyset, muze se v ni rychle vydychat vzduch ... proste veci, ktere bariera urcite nedela." To, že bariéra nezastavuje vzduch např. pro dýchání, víme, nebo se na tom doufám alespoň shodnem. Ale např ohnivá koule, přestože je de facto tvořena "pouze" z plamenů, která je schopna explodovat, obsahuje podle mě až dost veliké množství energie na to, aby se dala považovat za projektil.
xkiv 19.6.2006 13:50  969
NoirNe, bariera nic nepozna, ale nema zadny efekt odstrkavat efekt, kdyz se pohybuje zdroj efektu (si to predstav jako ze chces odfouknout plameny, kdyz k tobe jde nekdo s plamenometem).

Rozdil mezi sekerou vrzenou rukou a kouzlem je v tom, ze kouzlo tu sekeru "drzi" celou dobu letu (alespon u vetsiny rozumnych kouzel).
noir 19.6.2006 13:20  968
xKiv: To je ale divné... Takže bariéra pozná, že se jedná o koulo a ne o kus padající lávy ze sopky a vědomně se mu nebude bránit?
Kouzelnící, kteří tahle kouzla vymýšlejí, nejsou hlupáci-jistě jsou schopni kouzlo nadesignovat tak, aby umožnilo průchod vzduchu, ale aby nepustilo (respektive zeslabila) vichr.
Dělat rozdíly mezi tím, jestli je sekera vržená rukou nebo kouzlem (případně je to některá z oněch magických fint bojovníka), je IMHO nesmysl.
xkiv 19.6.2006 13:08  967
DavecAle tady jde spis o to, ze je rozdil mezi dvema pripady:
1) vrhnes neco nemagicky, doleti to k bariere, bariera na to zatlaci (zpomali, zastavi, ...)
2) vrhnes kouzlo - pohyb je zpusobeny magii; tim ze se meni "misto-kde-se-ma-kouzlo-projevit". S touhle zmenou bariera nic nenadela.

A ja porad trvam na tom, ze kestli bariera zastavi nejakou priblblou letici kouli ohne, tak skrz ni neni videt ani slyset, muze se v ni rychle vydychat vzduch ... proste veci, ktere bariera urcite nedela.
davec 19.6.2006 12:28  966
xKivNevidím příliš důvod pro rozdělování na magickou a nemagickou podstatu jevu, který má fyzické projevy. Podle mě by mělo platit, že pokud něco má fyzický projev, je to podstaty nemagické, byť třeba je ten fyzický projev vyvolán magicky. Třeba takový Oheň - s plameny můžeš pracovat třeba pomocí větru, ale dokud bude magicky živen, asi ho neuhasíš. Takhle nějak si představuji fyzickou podstatu jevu vyvolaného magií.

Ale pořád bloudíme kolem toho chybějícího parametru síly kouzla v letové fázi. Jak budeme mít tohle, bude už jedno, jak si to spočítáš. Já jen zastávám názor, že pro kouzla by měl platit stejný mechanismus pro průraz bariéry, jako pro předměty (ale to je jen můj názor).
xkiv 19.6.2006 12:16  965
Davec1. jenom skrz Barieru - protoze ta je taky "jenom" magicka

2. rychlost != sila, (v bonusech): Sila = Hmotnost + 2*Rychlost + konstanta (dulezita je kineticka energie).

3. nic lepsiho neudelas; krome toho to oslabeni letove faze se da "vyjadrit" tim, ze terc ma vic casu uhnout (a muze se trochu odklonit draha), takze proc ne ... (i kdyz, takova ohniva koule pak muze vybuchnout v miste srazky s barierou, a to by *melo* mit nejaky vliv na okoli ...)
davec 19.6.2006 12:05  964
xKiv, MigelxKiv
1. Pokud bys nechal procházet kouzla díky jejich magické podstatě, tak budou lítat i skrz zdi.

2. Odstínění hypotetického mraku paralizujícího plynu, by mělo být to nejsnadnější, protože ten někam posíláš určitou rychlostí(silou), případně ho pouštíš do větru určité síly.

Migel
3. A co kouzla, která mají výrazně odlišnou fázi letovou a finální? Kterou z nich oslabíš? Pokud finální, bude to nelogické (nemusí v síle vůbec souviset s tou letovou), pokud letovou, bude ti stejně chybět ten údaj síly toho kouzla. Takže bude úplně jedno, jestli budeš házet na průraz nebo to budeš počítat tak, jak navrhujete.
xkiv 19.6.2006 10:29  963
MigelPokud sis toho nevsim, tak to je presne to, co jsem navrhoval uz asi o 100 zpatky ja, a tenkrat to nekomu nestacilo.
Nejspis proto, ze *muzou* existovat kouzla, ktera neco vytvareji, ale nezranuji (oblak paralyzujiciho plynu, ...).

Noir:
1) ochrana se *vzdycky* odecita az po prevodu na krizky.
2) ochrana muze zraneni snizit az na 0 (ale ne niz - prebytecna ochrana nema zvlastni efekt) [v nekterych hrach je pravidlo, ze ochrana nemuze snizit zraneni pod 1 - kazdy uspesny zasah zrani]
noir 19.6.2006 09:51  962
Jednoznačný souhlas s Migelem. Je-li to fyzické, pak to prostě neprojde., případně to projde seslabené...
A teď asi blbý dotaz, který zřejmě vůbec nepatří do téhle kategorie: Když je někdo trefený třeba výbojem (nebo sekerou, je to fuk) a brběbí nebo bariéra sníží tohle zranění na 0, je zranění zrušené, nebo dostane cíl tři čtverečky, jak by dalo odvodit z tavulky zranění? My zranění v takovém případě rušíme.
migel 16.6.2006 15:42  961
xkiv 960Rozhodně s tebou nesouhlasím, kouzla která během své dráhy vytvářejí cokoli, ať je to oheň, nebo nějáké odštěpky, nebo blesk, nebo cokoli jiného, tak ty by se měly dát odstínit. Navrhoval bych toto: Bariéra je vlastně dodatečné brnění, takže od výsledného zranění daného kouzla by se odečetla bariéra, a pokud se dostaneš na nulu , tak se danén kouzlo o bariéru zastavilo, samozřejmě, že pokud projde, cíl si může odečíst ještě své brnění.
xkiv 16.6.2006 10:26  960
Nejjednodussi bude kouzla nechat projit - jsou prece udrzovana magii, tak se muzou chovat jinak nez bezne projektily/zbrane/predmety ...

Pripadne za sesilani "skrz" barieru dat nejaky postih na seslani (to by ovsem u theurgskych kouzel znamenalo ke kazde formuli si poznamenat, s jakym hodem byla sestavena) - kdyz seslani uspeje bez postihu ale neuspeje s postihem, tak se kouzlo o barieru zastavilo (zkusenejsimu carodeji se kouzlo bude pohybovat rychleji?).

Ale pak musi umet zastavit prakticky vsechno.
marcus 15.6.2006 19:28  959
xKiv : A jak si tedy myslíš, že by to být mělo?
xkiv 15.6.2006 14:24  958
DavecPokud to zakladni bariera nedokaze, tak nedokaze taky zastavit vetsinu kouzel.

Kdyz jsem se pres formular ptal na nejake mechanismy pro vytvareni novych kouzel u carodeje, bylo mi odpovezeno neco ve smyslu ze
1) je to prilis neherni zalezitost a postavy se k tomu nejspis nedostanou
2) carodej kouzla nevymysli tak, ze by sel cilene za nejakym efektem, ale vicemene nahodou; to ze existuje rada pouzitelnych kouzel je dano proste tim, ze hodne carodeju za hodne let uz enco vybrousi.

A to nic nemeni na tom, ze theurg muze potrebne kouzlo sestavit behem par hodin, zatimco carodej by v zasade mel pockat az na dalsi uroven.
A pokud si ma navic vymyslet kouzla pro prekonani kazde prekazky zvlast ... papa ruzne efekty, bude mit jedno kouzlo ve dvaceti variantach ...
davec 15.6.2006 12:54  957
xKivPomocí modifikací tohle všechno dokáže. Podívej se na filtr a maskování. Rozdíl mezi čarodějem a theurgem je v právě v tom, že si nemůže upravpvat kouzla podle potřeby. Na druhou stranu pravidla předpokládají, že obě povolání si budou později vytvářet nové formule a kouzla. Čaroději tudíž nic nebrání, aby si vytvořil potřebné zaklínadlo. A psal jsem, že to neplatí jen pro formuli Bariéra, ale pro každou překážku, která se na trajektorii naskytne.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt