Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 4.10.2007 12:14  988
PardgalenJá počítám i s tím, že hrají nezkušení hráči (a PJ) a také powerplayeři. A je pravda, že hodně hledím na to, aby se hráči odnaučili zneužívat některých pravidel podle mě to totiž vede k většímu důrazu na hraní postav. A z čeho mají začátečníci vycházet než z toho co je v příručkách. Totohle se asi nezbavím.
Pravidla jsou príma, ale není potřeba v nich vše rozpiplávat. Jsem pro aby v pravidlech byla zmínka, že se hráči né vždy pravidel držet musí jelikož je hlavní důraz na zábavnost a né pravidlové dodržování (tohle naštěstí v pluskách je) a že i smrt postavy nemusí být obyčejná, ale dá se z ní taky vykouzlit hezká scéna (ty příběhy, kterými jsou pravidla prošpikovány k podobným nápadům navádějí celkem dost). Nepotřebuji (a nechci) tam míd bod "udělej to takhle, takhle a takhle", stačí jen zmínka, aby jak jsi řekl "by to někoho kdo to nevidí nemuselo napadnout". A konkrétně v tomhle případě se IMHO nejedná o nic co by muselo být spjato s válečníkem, ale se všemi postavami. takže když to někam doplnit tak do PPH či PPJ.
Už se ale opakuji a beztak to k ničemu není..
pardgalen 4.10.2007 11:50  987
Colombo
Slusnost mi nedovoli ti na to odpovedet.

Merwin
Brutalni vybijeci vec se da udelat ze vseho.
"to si má hráč s PJ dopředu domluvit smrt postavy?" Pokud chce muze, ale nic ho k tomu nenuti. Staci se proste jenom rozhodnout, rici pouzivam tuhle schopnost a je to.
"to se má kvůli domluvě akce, která může nádherně navodit atmosféru stopnout hra a tím atmosféra hezky zkazit?" Nerozumim tomu proc by se mela nutne stopovat hra. Hrac oznami pouziti schopnosti a zacne popisovat a PJ mu v tom pouze sekunduje. Kde je jake stopovani nebo ruseni atmosfery?
"né každý PJ umí dobře improvizovat, co má dělat ten, kterému podobnou neplánovanou akcí hráč rozhodí příběh?" Hraci rozhazuji pribeh kazdou chvili. Ano uznavam, ze tohle vychyzi z toho ze ja potrebuji hru tvorit i jako hrac. Ne jej jenom pasivne odehravat. To si muzu klidne precist knihu. Potrebuji totiz aby moje akce meli nejakou odezvu. Nejakou padnou odezvu na pribeh. A tohle je pro spoustu PJ neprekonatelny problem. Kazdopadne mi tohle neprijde jako nejaky argument. Jak jsem rekl, rozhodit dobrodruzstvi se da jakoukoliv akci.

Pokud chces neco tvorit potrebujes nastroje. S takovouhle by podle tebe asi nemelo byt v pravidlech vubec nic a to jak s tim kdo nalozi je uz jeho vec. Nekdo to muze brat obycejnou schopnost a hazet to tam kazdou chvili. Pokud ho to bavi jeho vec. Nekdo jiny si zase rekne, ze je to dobre ze tohle by ho nenapadlo a pouzije to jenom na vyhroceni nejake sceny, ktera se tak stane nezapomenutelnou.

Mi proste porad prijde, ze se tu porad dokola resi jak hracum zabranit ve zneuzivani vseho mozneho, aniz by si nekdo uvedomil, ze to vlastne vubec neni potreba. Pokud nekdo neco zneuzit chce, tak to udela a pravidla mu v tom stejne nezabrani. Ja tyhle veci neresim a zadne takove potize nemam.

"proč to do pravidel zařadit jako schopnost" Protoze na to treba nekde neprisel a prijde mu to jako dobry nastroj.


peca_007
Ano dostavame se na tenky led, ale porad si myslim, ze by to pro bojovnika mohlo byt prinosne a to ze se u toho resi obecnejsi veci, je pouze dusledek toho jak to tady ja prezentuji. Nebo ne?
peca_007 4.10.2007 11:00  986
Myslím, že tato diskuze, spíše o pravidlech RPG obecně, nežli o pravidlech DrD+ povolaní bojovníka, patří do obecné DrD+ diskuse - neřku-li přímo do obecného RPG klubu.
Přesuňte se s ní tedy do obecného DrD+ klubu prosím.
hecras 4.10.2007 06:52  985
Hrdinská smrtJá si myslím, že stejně jak mnozí jiní, že by na to pravidlo být nemělo, protože by to ztratilo tu správnou poezii a stal by se z toho jen nástroj.
Já už to řešil i tak, že jsem postavám dal lektvar, kterej jim na určitou dobu brutálně zvedl sílu, ale následek byl potrhání svalů a celkovej kolaps s následkem smrti. A když to válečník použil, tak jeho smrt byla opravdu hrdinská, ale také výjmečná a proto zajímavá.
merwin 3.10.2007 21:22  984
Colombo
Musím říct že velké části z toho co píšeš nerozumím (asi jsem taky natvrdlý).
Narozdíl od tebe si ale nemyslím, že pravidla potřebují ti co nemají představivost ... z vlastní zkušenosti vím o používání některých pravidel právě proto, že v určitých oblastech máme představivost až moc velkou. Ono né vždy prospěje, když se to pak začne přehánět. Stejně tak si nemyslým že by pravidla vždy jen zjednodušovali, naopak je mnoho věcí jež jde bez pravidel vyřešit mnohem jednodušeji.
Co se týče hlavního slova hráčů ... zde záleží hodně na tom jak, která družinka hraje. Naopak myslím že hra, kdy k rozvoji světa přispívají i samotní hráči, né jen PJ, je (minimálně pro PJ) zajímavější, ale to je taky jen věc názoru. Mimochodem existují i systémy, kde se hraje bez PJ (respektive PJ dělá každý) a také prý fungují (já ještě bohužel neměl tu možnost zkusit). Tímto se ale dostáváme ke slušnému OT.

Pardgalen
Ano, dá se říci že nic víc, než svou postavu hráč obětovat nemůže, nicméně i tak taková dovednost v rukou některých Powerplayerů může nadělat nehezkou paseku. Beru to nyní z pohledu hry, kde hrají kamarádi a i když se někomu něco špatného stane, nakonec nikdo nebude poražen a hráč beztak začne hrát s jinou postavou. Dopad by pak byl rozdílný případ od případu, někde by si to hráč jež si to nezaslouží díky tomu mohli škaredě odskákat, jinde by se z toho mohla stát brutální vybíjecí věc. Bohužel mám opačný názor než ty a tak v tomto boji asi stále zůstaneš sám.
Chtěl bych ale ještě poukázat na některé otázky. "to si má hráč s PJ dopředu domluvit smrt postavy?", "to se má kvůli domluvě akce, která může nádherně navodit atmosféru stopnout hra a tím atmosféra hezky zkazit?", "né každý PJ umí dobře improvizovat, co má dělat ten, kterému podobnou neplánovanou akcí hráč rozhodí příběh?". Něco podobného má své kouzlo když je to vyjímečné, když se z toho udělá schopnost, vyjímečnost to ztratí (jak hezky mohl působit nepřítel, jež najednou splyne se svou zbraní tak, že je z něj zbraň sama ... teĎ když je z toho pravidlo si každý hráč řekne "aha, šermíř" i když se s tím nesetkává často).
Podle mě by se měla ohledně tohohle problému řešit spíše otázka "proč to do pravidel zařadit jako schopnost" spíš než "proč to tam jako schopnost nedat".
profa 3.10.2007 20:21  982
Tak jestli jsi myslel jenom pridani tehle veticky do textu prirucky, tak se omlouvam. Ale to si muze kazdy hrac s PJ dohodnout sam, a pokud i jde o vytvoreni pojistky, tak stejne nepomuze...
anonym 3.10.2007 20:11  981
ColomboHráč nemůže mít nikdy hlavní slovo, proč? Protože svět je duševním vlastnictvím PJ, stejně jako vlaná část postav:)
anonym 3.10.2007 20:11  980
ColomboTo jsi opravdu tak natvrdlý? Pravidla omezují lidi, jsou pro, usnadňuje jim to, ale hodně omezuje. Usnadnění potřebují ti, kteří nemají představivost, ti pak holdují na pravidlech, na jejich přesném dodržování.
pardgalen 3.10.2007 20:00  979
EnVecProc nemuze mit hlavni slovo? Cemu to vadi? Co je tam za problem?
Postava zemre. Definitivne, tak proc by to nemelo spoustu veci vyresit? Co vic muze hrac obetovat?
envec 3.10.2007 19:52  978
pardgalenhráč nemůže mít hlavní slovo, jinak by to byla finta vyřeš cokoliv za cenu svého života
envec 3.10.2007 19:51  977
pardgalenuveď prosím konkrétní příklad použití téhle finty?
pardgalen 3.10.2007 18:20  976
EnVec
Zasadni rozdil. Pokud je to v priruce uz se na to lidi divaji uplne jinak nez kdyz s tim prijde hrac. Vetsinou s enad tim uvazuje o neco vic. Hraci vetsinou mivaji vetsi duveru k tvurcum pravidel nez k vlastnim hracum, kteri nosi napady.
a ano neprijde na to nekdo kdo nema fantasii. Coz je prave ten problem. Setkal jsem se spoustou lidi u kterych je jejich fantasie tim nejvetsim problemem a co si nedokazi predstavit to taky ani neprijmou.
Uz jsem to tu rikal. DrD+ nehraju a kdyz uz hraji vetsinou byvam PJ a s tim je spojena dalsich potizi, ktere tu ani nema cenu zminovat.

Profa
Moment. Slozity a zbytecny mechanismus?
"hrac obetuje svou postavu a spolecne s PJ vytvori scenu ve ktere bojovnik zemre legendarni smrti. Pricemz hlavni slovo by mel hrac, aby si to opravdu uzil"
Co ti na tomhle prijde slozite a zbytecne?
Jak si muzes vsimnout navrhl jsem i reseni. Vcem se tohle lisi napriklad v tvorbe novych fint? Nebo upravovani stavajicich?
profa 3.10.2007 18:01  975
pardgalenHomerule: řekl bych že to je opravdu záležitost hráč-PJ. Jedná se totiž o věci, které jsou natolik "vyspělé", že mechanismus pro ně by byl složitý, a co hlavně - zbytečný.
Osobně jsem toho názoru, že věc potřebuje systém až tehdy, když ji nedokážeš zvládnot bez něj. Což je v tomto případě v pohodě.
Pokud chceš takový mechanismus přesto mít, klidně ho udělej - nikdo ti v tom nebrání. Ale nutit do toho ostatní - mám opravdu nejraději lidi, kteří jen kritizují, místo aby ze zapojili od řešení. Střílím je na potkání.
envec 3.10.2007 17:52  974
řešíš tam mělo být :)
envec 3.10.2007 17:02  973
pardgalento co tu řeším mi přijde úplně zbytečné a nechápu užitečnost toho, čeho by jsi dosáhl tím, že by to tam napsali. Jestli bude mít někdo PJ, kterému se to nebude líbit, tak ty schopnosti nepovolí i když to je v příručce. Když mu to nevadí tak ti to na druhou stranu povolí, i když to v příručce není. Takže ať to v příručce je nebo není efekt je stejný. Jen na tu dovednost nepřijde někdo kdo nemá fantasii.

Nic proti tobě ale podle posledního příspěvku mi to připadá, jako kdybys to chtěl dostat do příručky, kvůli toho, že ti to tvůj PJ nepovolí, protože to není v pravidlech a ty se to tam kvůli toho snažíš dostat.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt