Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
johny_zed Johny_ZED Blue! Kill them all, God sort them out! 12.2.2012 15:47  1908
JuloAGSpitfiry jsem řešil pro PacPG a v tomhle máš pravdu, jejich zařazení mimo Fighter Command bylo opravdu dost pozdní.
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.2.2012 13:59  1907
Ad:#1904
Overil som, je to presne tak (ako to funguje v PGdos som totálne zabudol). Problém s AF poriešený.

Ad: Torch
Len pre názornosť dopåňam, notoricky známu mapku)))
(rozklikovate¾ná mapka)


Ad NUPL:
Možný problém sa môže vyskytnúť v NUPL pri masívnejšom používaní AF jednotiek pre minoritné AF štáty (AF GM truck, AF 105mm GUN a pod.)
Celkový počet slov NUPL -465
Celkový počet slov EQP - 450



Demonštrované originálnym Opel 6700, kt. zaberá:
1 slot v EQP,
ale 4 sloty v NUPL (GER, BULG, HUN, ROM)

Možné riešenie:
- v NUPL sa nachádzajú Ax aj AF pevnosti, ktoré celkom zbytočne zaberajú 38 slotov, aj keď táto trieda sa nedá nakupovať. Ich odstránením sa sloty uvo¾nia.
- nie všetky stroje v origo EQP sú nakupovate¾né (Ax,AF letecké, námorné transport, loďstvo = celkom 23)
- nie všetky stroje v modifikovanom EQP budú nakupovate¾né (je libo Diana, alebo iný gerät, ktorý si tvorca vyberie )
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.2.2012 13:47  1906


Ďalšie možné úspory, demonštrované na príklade Spitfire Mk I, II a V:
- MkI, II (nasadené v 1940-41) neopustili územie UK - ich územie bojovej činnosti zahàňalo, viď mapka modrá farba
- v AG sú 3 scenária z 1940-41 - viď červená farba
Žiadne prekrytie modrej a červenej = Spit I a II v EQP nemajú čo h¾adať.


Spitfire Mk V:
- MkV sa po prvý krát zjavila mimo albionu v 6/42 keď prileteli na maltu potom sa ako mor rozšírili po celom stredozemí- ich územie bojovej činnosti, viď mapka zelená farba
- v AG sú scenária z 6/1942-43 - viď mapka čierna farba
Došlo k prekrytie zelenej a čiernej = v EQP sa môžu objaviť od 6/42.


Detto Stirling (úplne von, alebo nahradiť Wellingtonom, ktorý je všestranne použite¾ný pre každé bojisko 1939-42).
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.2.2012 13:01  1905
TorchTak po sidi B. tu máme ďalší podarený scn.
Celkovo mapa zaberá ve¾ký úsek čoho dôsledkom je ve¾a chýbajúcich miest o ktoré sa bojovalo prípadne sú nepresné ( napr. Safi je prístav ) Počiatočné rozmiestnenie jednotiek je mimo realitu ( napr. západná skupina bola rozdelená na 3 skupiny pričom najväčšia 12 000 vojakov sa vylodila 12 mí¾ severne od Casabl. v dedine Felada- "operácia Brushwood", v scn chýba úplne rovnako ako tretia skupina kt. sa vylodila pri Mehdiya-prístav Lyautey "operácia Goalpost") Vylodeniu v Maroku a Alžíru čelilo cca 55 000 + 50 000 vojakov, 270 tankov -väčšinou Hotchkiss H35s a Somua S35s a 500 lietadiel z čoho bola zhruba polovica výkonná D520ka ktorá v mnohom prevyšovala F4F čo bolo mimichodom spolu s SBD Dauntlesom v podstate jediné nasadené lietadlo na strane USA počas vylodenia - žiadne nezmysli ako P-38 a B25.
Nakoniec scn.úplne igoruje námornú bitku odohrávajúcu sa pri Casabl. ktorá bola hlavným prístavom vichy námorníctva....
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.2.2012 11:43  1904
Druhá strana mince....komu vlastne jednotky patrí zistíš kliknutím na ňu kde uvidíš vlajku
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.2.2012 11:38  1903
M7Rozdielne hodnoty sú ďalšia blbosť autorov EQP. Briti svoje M7 používali v afrike, taliansku a v počiatočnej fáze bojov v európe, potom prešli na samohybné delostrelectvo vyzbrojené ich 25-kou hlavne pre problém s nejednotným strelivom
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.2.2012 11:30  1902
1901-hej
1900- máš pravdu, minimálne u delostrelectva je možné zjednotenie.
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.2.2012 09:55  1901
to 777Len kontrolná otázka AGPG to sú klasické AG?
... súvislosti s tým ma napadnú ďalšie úspory...
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.2.2012 09:54  1900
to 777Ďalšom možnosťou úspor môže byť zjednotenie US M4,UK M4,FPO M4 na prosto AF M4
Detto s M8, M20, M2 halftr, GM Truck, 75mm Gun, 105mm Gun, 57mm ATG
(UK a FPO) 6 Pdr ATG, 25 Pdr , 6" Gun, Bren Ca

Spojenci v Európe používali jednotné AF označenie -bielu hviezdu. Ak netúžiš po národnej predpone FFR, FPO pred označením jednotky a národných insígniách na ikonke (aj tak boli na reál.strojoch silne zmenšené) tak potom niet čo riešiť.

DRUHÁ STRANA MINCE: „zamaskovaný AF M4“ (ako franc.tank) sprístupní po dobytí mesta chudobný equipment v porovnaní s AF M4 (ako UK tank) a AF M4 (ako US tank). PG nemá rozlišovanie techniky na strategickej mape cez vlajky štátov ako pre porovnanie PGF. Takže to budem menej prehliadne. Takže riešením môže byť použitie predpony AF len pre minoritných spojencov FFR,FPO, FCA, FCS (!).

TRETIA STRANA MINCE: problém s AF neplatí pre AD,ARTY, AA, transport, kt.nevedia obsadzovať mestá, takže je u prdele jedno komu patria.

P.S. US a UK M7 priest - odchýlky sú, prečo? To nech zistia kompetentnejší.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.2.2012 00:11  1899
keď som to dobre spočítal, tak pre potrebu AGPG je možné vyhodiť=nahradiť z origo EQP zatia¾ 49 konkrétnych položiek :
Nórov-3
Poliakov-8
Belgičanov-4
Francúzov-22
Juhoslovanov-1
Grékov-1
Bulharov-1
Nemcov-4
Američanov-5
Nič z toho okrem Nemcov a Amíkov nie je v AGPG nasadené ani v jedinom scn. Aj tých posledných 9 položiek je potrebné nahradiť-upraviť.

Zapojenie jednotlivých armád v scn. AGPG
Fíni -1
Nemci -35
Taliani -12
Maďari -2
Vichy-1
Rumuni -2 ?
USA -13
GB -19
Rus. -15

Takže je potrebné rozdeliť 49 miest medzi 9 štátov.....
juloAG čo ty na to ?
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 11.2.2012 23:59  1898
-US M2A4 -v Európe nebol nasadený
-PZL P24G - poliaci mali jediné lietadlo
- Foker D XXIII - vyrobený 1 hadraplán , v PG navyše s úplne inou ikonkou
- Cruiser, Mk I (A9) - AA1 podobne ako Matilda ...celkovo u GB tankov je to blbosť
- Pi 108 - vyrobených zanedbate¾ných 24 lietadiel v bombardovacej verzii pričom najznámejší bombarďák Savoia Marchetti SM.79 chýba ( vyrobených 1300 ks, nasadenie od Španielska až do konca WW II)
- Breda Ba-65 - produkcia 1935-1939 ( nie 40-46 v PG ) dolet 550 km ( rovnako ako napr. Stuka Ju-87 B v PG rozdiel 18 v prospech B-čka )
- celkovo rozsah výroby jednotlivých položiek je v 90 % jednotiek vymyslený
- B-32 Dominator - operačne nasadených 8 strojov v máji 45 aj to na filipínach !
-MB13 a MB31 - hodnota hlavne SA je smiešna hlavne v porovnaní s Nebelwerferom pričom išlo v podstate o rovnaký účinok oboch zbraní na živú silu
-ST Z25mm SPAA - nenašiel som nikde čo to vlastne má byť . Náhrada GAZ/Maxim 4M, 37mm ZIS-5W....
-Ostwind a SdKfz 6/2 - zaradenie medzi AD..prečo keď ide o "rovnaké" zbrane ako napr. SdKfz 10/4, FlakPz IV a podobne
-SPW 250 - "nízkokapacitný transportér" používaný skôr ako prieskum než transportér pechoty (max. 6 mužov ) ( možná náhrada SdKfz 7 , 10 a pod. )
-PZL P.24 - nebol vo výzbroji Belgického letectva ako prezentuje PG
-HF II - francúzka stíhačka ...ale čo to vlastne je ?
- Dolet La-7 - nepotrebuje komentár , pre nezasvetených stačí porovnanie napr. s Bf 109 K, Fw 190 D, Me 163 a podobne ( pre rýpalov , ide o porovnanie bez prídavných nádrží = len na interné nádrže )
- JagdPanzer 38 a Hetzer - v PG sú to 2 rozdielne jednotky v skutočnosti ide o to isté vozidlo akurát niekto rozdelil názov :-)
- Matilda - AA 1 ...na základe čoho ? Tank nemal žiadnu p.l. výzbroj. ( budem musieť preveriť aj ten zvyšok )
- Disponib. KV-1 zmeniť na rok 1940 kedy bola nasadená prvá jednotka ( čata ) vo vojne z Fínskom
- StuG IV zaradený medzi delostrelectvo - v skutočnosti rovnako ako Stug III F,G protitanková zbraň akurát oproti F a G ktoré boli na podvozku Pz III bola IV na podvozku Pz IV
- B-29 v európe nebol nikdy nasadený !
- P-47 - doh¾ad na hodnote 4 u verzie D a 5 u N-ka ...?! Uvedené stroje neboli vyrábané v priezkumnej verzii ako napr. ( spit, P-38 a pod. )
- P-51 H - v Európe nebol bojovo nasadený
- F 190 F/G rozdielne hodnoty SA aj HA pritom rozdiel vo verziach bol jedine v dlhšom dolete G-čka
- P-38 - Iniciat. 4 - rovnaká ako niektoré bombarďáky , pritom išlo o stíhačku na ktorej lietali dvaja najúspešnejší piloti USAF.
- Me 163 - dolet mal zhruba 100 km , nepomer je zjavný hlavne v porovnaní s La-7 ktorý doletel o 700 km ďalej
- Do 335 - vyrobených 7 kusov, bojovo nebol nikdy nasadený
- Bf 110 C/G zaradený medzi takt. bombarďáky pričom v skutočnosti to boli primárne stíhacie lietadlá ( G-čko dokonca vyrábaný ako posledný dvojmotorový stíhač , výroba ukončená až v r. 45 )
-Ca 309 - hromada chýb (dolet, dispon., použitie )
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 11.2.2012 19:11 - Klub Co právě...Film-diskuse (17:57) 1897
777 [1894]: K reakci na mne - Já hraju PG abych si zahrál a pokud možno vyhrál. A proč dělat polovičatá řešení? Protože polovičatá nejsou. Protože prostě chci tam mít určité jednotky, kterých bylo jako šafránu. Tečka.
Nenapsal jsem nic o tvý práci na PG5*, myslím že dost jsme si napsali dříve a měl jsem za to že jsem ti svůj pohled vysvětlil dostatečně. Nemám žádné připomínky, jen ti prostě dávám na vědomí, že ten tvůj postoj není jediný. Ty tady kvílíš jak je to špatněš, že v eqp. je Dominator. Ty tu kvílíš, jak je špatně, že tam je X dalších věcí. Já ti říkám, že to pro někoho špatně je, pro jiné je to dobře.
A ano, mám pocit, že by mi někdo kecal do koncepce PacG. Každej. Každej. Jako vždycky. Já ti do tvojí koncepce nekecám, naopak jsem tu opakovaně psal, ať si to tak klidně uděláš, že bude jistě hromada lidí, kteří z toho budou nadšení. Bez ironie.

K poslední větě - "jednoduchou matematikou si vypočítaš, že ti práve naopak nieko¾konásobne vzrastie." - napsali jsme to už mnohokrát, že my ti na takovýto několikanásobný nárůst kašlem. (Nic ve zlým.) Nemáme o něj zájem. Chápeš to konečně? Neříkáme, že to děláš špatně, nebo že to je píčovina, ale že NÁM to nevyhovuje. Fakt už nevím jak to napsat, abys to pobral. Opět nic ve zlým.

A mám toho dost. Posledních několik příspěvků se tu opakuje v podstatě to samé, ale mám pocit, že to buď nečteš, nebo nechceš pochopit. To je pak těžký.

Naposled: Nikdo ti tvůj koncept nehaní, ani proti němu nebojuje. Ani ti jej nerozmlouvá, kurva už taky.
juloag juloAG fialový -neutrálny 11.2.2012 19:02  1896
to 777 a zoznam na 1843US M2A4 -v Európe nebol nasadený
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 11.2.2012 18:57  1894
stanny 1890 - a ty nie ? Ak by ťa história nezaujímala tak nehraješ PG ale basket, pokemonov alebo čo ja viem čo. Samozrejme ( v rámci možnosti PG ) historicky verné je to len do prvého ťahu, potom je to už tvoja história .....ale prečo robiť polovičaté riešenia ? Prečo by som sa ako autor scn mal snažiť o čo najvernejši začiatok a zaklincovať to nereálnou možnosťou nákupu a aj to len v jednom z 38 scn . ? Niekedy fakt nerozumiem reči tvojho kmeňa....sám si predsa vytvoril hromadu scn. a tvoja snaha bola predpokladám, priblížiť sa čo najviac realite a celok dotiahnúť do konca zo všetkým čo k tomu patrí. Alebo si rozdvojená osobnosť ktorej raz ide o jedno a potom o druhe ? Človek má fakt problém ti porozumieť. Súhlasiť so mnou nemusíš, rovnako sa ti nemusí pozdávať moja práca či už PG5* alebo oprava toho starého, nechápem len, prečo máš práve ty najviac pripomienok ku akejko¾vek zmene . Keby išlo o pripomienkovanie konkrétnej veci, poopravenie mojej chyby alebo upozornenie na ňu beriem...ale toto ? Alebo máš pocit, že tebe niekto kecal do koncepcie PacPG ? Keď nechceš, tak nehraj, nevšímaj si a bude k¾ud. Je tu slobodná vo¾ba , výber je len na tebe.

H.G.- 37 scn v podstate dodržiavaš v možnosti nákupu historickú vernosť nevidím jediný dôvod prečo by to nemalo platiť aj pre ten posledný. Chceš alternat. históriu , urob PG 45-48 a bude. Neviem prečo sa rozču¾uješ pre 2 scn. kde nebudeš mať možnosť kupovať 1-2 lietadlá, keď v iných 12 ti tá možnosť pribudne. Znova a naposledy...nikto ti vo¾bu v rozhodovaní neberie, jednoduchou matematikou si vypočítaš, že ti práve naopak nieko¾konásobne vzrastie.
trefegd trefegd 5T červení 11.2.2012 18:17  1893
Ne, že by můj hlas měl ambice něco ovlivnit. Ale ono se dá nastavit v EQP něco jiného, než datum odkdy dokdy? Podle mě snaha 777 udělat realističtější EQP je chválihodná. Když se XXX začal vyrábět 22.2.1943 a skončil 23.3.1944, tak si ho můžu koupit v kterékoliv bitvě v tomto období, ne? Nebo se jedná o EQP ke každému scénáři jiném?

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt