Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
adam Adam Veritas vincit 14.3.2012 10:35  2009
Cesty / řeky v PGMyslím, že když se člověk koukne do mapy v měřítku 1:50 000, nebo na letecký snímek, tak zjistí, že cesty jsou opravdu klikaté. Krom dálnic, ty se jen vlní neb mají mnoho mostů, náspů a zářezů. Je to způsobeno rozdílnou nadmořskou výškou různých pozic na mapě. A komunikace chce spojit dvě taková místa staví se tak, aby neměla neúměrné stopání, ale i s ohledem na celkovou délku trasy. Když se člověk koukne do enciklopedie o 2.sv válce, tak vidí mapy zpracované karikaturistami nikoliv kartografisty a na těchto mapách jsou cesty a řeky opravdu skoro jak když střelí.
Proto pokud chce někdo ušetřit čas s tvorbou nové mapy může pro cestu používat klidně pouze jeden hex s cestou a na řeku také pouze jeden. Podobně jako tvůrci výše uvedených enciklopedických map. Průměrně inteligentní jedinec pochopí kam dál cesta/řeka pokračuje. Hlavně to je dobré dělat s horama. Mě třeba v Mandžusku 31 hory zabrali nevíce času. Oproti tomu byla tvorba klikatých řek a silnic úplná brnkačka.
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.3.2012 17:31  2008
co to je za scn?
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 11.3.2012 20:08  2007
stanny, to nikoho. až doteraz ani nebolo prečo
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 11.3.2012 19:41  2006
Hm, moc "hezké". Přiznám se, že mne nikdy nenapadlo kontrolovat PG mapy se skutečností, a to ani poté, co se otáčel Sevastopol, atd.
Je vidět, že "kvalitní" mapy udělali chlapci z SSI nejen do PacG, ale i do PG. :-(
juloag juloAG fialový -neutrálny 11.3.2012 19:23  2005
Na tejto mape vidno cesty, kt.viedli do Pinska. AGPG mapa je mimo.


juloag juloAG fialový -neutrálny 11.3.2012 18:09  2004
Pinsk leží na rieke Pina, samotná rieka Pripjať chýba.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 11.3.2012 17:44  2003
Minsk - doplnenieMapa AGPG Minsk je dosť zjednodušená nepresná ( chýbajú tam niektoré dôležité mestá ako Vitebsk, Orša, Rogačev Osipoviči, bažiny ktorých je v Bielorusku hromada a pod. ) Nemci mali k 22.6.1944 u sk. armád stred skutočne len 40!!!! bojaschopných stíhačiek. Ostatné je popísane v 1999 ( hlavne rozmiestnenie a zkladba jednotiek ).
PS: mapa ako aj celkovo scn PGCZ Bielorusko je neskutočný grc ....
juloag juloAG fialový -neutrálny 10.3.2012 22:29  2002
Minsk AGPG
juloag juloAG fialový -neutrálny 10.3.2012 22:15  2001
ad: Minsk AGPG

Link na ďalšie mapky:
Soviet 5th Guards Tank Army during Operation Bagration, 3rd Guards Tank Corps and 29th Tank Corps

juloag juloAG fialový -neutrálny 10.3.2012 22:10  2000
777 -1998

Nič upravovať nebudem, mapa splnila svoj účel a ostane v takom stave akom je teraz, ostatne čo by sa dalo očakávať od cca 4 hod práce na nej. Možno až sa mi Wina podarí presvedčiť k ďalším inováciám na FPGE, tak sa k nej raz možno vrátim...

P.S. pre PG-dos ma nekompatibilnú výšku.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 10.3.2012 21:45  1999
Minsk AGPGĎalší nepresný AGPG scn. Už názov scn. je chybný , keďže je súčasťou ruskej kampane správne má byť operácia Bagration. Samotná mapa by si zaslúžila úpravu a hlavne rozšírenie.

Samostatná kapitola sú nasadené jednotky. Z nemeckej strany boli najpočetnejšie tanky Pz IV doplnené v menšej( doslova ! ) miere Pantherom teda presne opačne ako v scn. Celkovo mala sk. armád stred 553 obrnených vozidiel z čoho bolo 480 StuG III pričom najvyššia koncetrácia 40 tankov (vrátane 29 tigrov I od 505 sPz. Abt ) a 246 StuG III bola u 4 armády brániacej Orshu a Mogilev. Hlavnou protitankovou zbraňou boli 75mm PaK 40 ( každá div. ich mala 24 + 5 88čiek )Z peších jednotiek bolo nasadených 34 Inf. div, 7 sec. div, 2 po¾né div. luftaffe, 2 div. panc. granátnikov. Pokia¾ ide o letectvo tak z celkového počtu 839 lietadiel Luftflotte 6 bol k 22.6.44 len 40 Bf 109 G ( počet stíhačiek nemám zatia¾ presnejšie zistený, mali by tam byť ešte F 190 A-8 od JG 51) , 312 He 111 ( v tomto počte je aj nezistené menšie množstvo Ju 88 ) a 106 Ju 87G + Fw 190.

Rusáci : Z celkového počtu 1 355 útočných diel bolo len 295 SU 152 a ISU 152 , zvyšok prevažne SU-76M ( v scn. ani jeden ). Z 2715 tankov bola prevažná časť T-34 mod. 43 ( v scn. ani jeden ) a M4 Sherman (v scn. ani jeden ) V menšej miere T 34-75 , IS 2, T-70 a Valentine (v scn. ani jeden ) . U letectva bol pomer 7:1 v prospech rusákov . 2318 stíhačiek, 1744 Il 2, 1662 stredných bombardérov ( v scn. ani jeden ) a 431 ¾ahkých bomb. ( v scn. ani jeden ) .
Osobytnou zložkou bolo skuro 270 000 !!! partiztánov operujúcich v Bielorusku ( v scn. ani jeden )
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 10.3.2012 20:27  1998
K julovej mape. Možno je pre niekoho hnusná, určite je ale presná. Je teda otázne ktorý smer presadzovať - či vzh¾ad a grafickú atraktívnosť alebo čo najvyššiu vernosť. Doteraz som bol zastáncom strednej cesty kedy kde sú na mape trochu upravené cesty ( viac sa k¾ukatia, smer je ale dodržaný ).
666 má v tomto pravdu, mierka mapy je rozhodujúca.

Možno by nebolo od veci urobiť zmenu niektorých hexov. (napr. mestá sú katastrofálne, upravu by zniesol aj les , tvar ciest, pridať nejakú zeleň do hexov a podobne )
Dosť som sa divil, že sa to neurobilo napr. v PacPG. Je tam tuším pár hexov, ktoré ste vôbec nepoužili ( proláklina a niektoré opevnenia ) namiesto čoho by sa dali urobiť napr. korálový útes, palmová džung¾a, prípadne dedina ( obydlie na korálovom ostrove je stavebne dosť odlišné od toho európskeho ) To len tak na okraj...
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 10.3.2012 19:07  1997
juloAG [1996]: To je hezký, že měla přesně takový sklon, atd., každopádně je to ale hnusný.
juloag juloAG fialový -neutrálny 10.3.2012 19:03  1996
To Eisenwolf 1994:
Scenério bolo robené pod¾a dobovej mapy. ( viď. v¾avo hore, ved¾a nej je špeciálna simplifikovaná mapka, ktorú FPGE editor previedol do PG mapy, preto je tvarová presnosť PG mapy ultimatívna čo sa týka rozmiestnenia miest, smerov ciest, rieky a pod.).

To stanny 1995:
Mapa je nedokončená ani dokončená už nebude. Scenário bolo hrate¾né a testovalo súboj 50 Cromwelov, Shermanov I, a Firefly vs 20 x PzIVJ a StuG, 1xTiger I, 1xJagdpanther,1x Nashoron, 4xPAK za účasti 2 x Typhoon plus nejaká pechota a málo delostrelectva. Nákup letectva bol zakázaný. Overil som si to čo s dalo očakávať, že hodnoty v origEQP sú vyvážené a aj hranie bez ultimatívneho spojeneckého letectva je dosť zábavné. Nemci v čistom teréne boli krá¾mi, v bocage/lese mali navrch Cromwell, ktoré s pohybom 7 sa dokázali kedyko¾vek odpútať na opravenie sa. Straty britov šílené, ale mohli si to dovoliť.

8 rovnakých ciest ved¾a seba je nezbytnosť, Cesta od Caen šikmo doprava (na juhovýchod smerom k osamelej UK vlajke a potom ďalej k okraju mapy) je v súlade s historickou mapou, krivolakú som ju ani urobiť nemohol. Zhodou okolností sa jej sklon zhodoval so sklonom hexu cesty z PG.

Mapa testovala aj funkciu: textúry lesa.
link2
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 10.3.2012 18:07  1995
juloAG [1992]: Koukám na ty cesty a jako sorry, tady musím bejt kapku nepříjemnej - tohle je z mého pohledu ukázka odfláknutých cest. 8 stejných hexů cesty vedle sebe je prostě hnus. Na dalších místech 3-4x za sebou se opakuje jedna a ta samá dvojice hexů... Ne, tohle fakt není hezké. Když už jsme u toho tak ani ty řeky se mi moc nelíbí - chápu že ses asi snažil co nejvíc dodržet správný směr, ale nasekat několik stejných hexů čehokoliv vedle sebe (ať je to les, řeka nebo cesta), prostě vůbec nepůsobí hezky.
O chybách vpravo dole nemluvě, ale to asi není dodělané, předpokládám.

Eisenwolf [1994]: Čas na návštěvu očního, imho.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt