Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2012 22:52 - Klub 2. světová válka (18:27) 2135
Nové hexyCo se týče přidávání množství variant nových hexů, jo, je jasné, že možností je nekonečně mnoho. Ale jsme už nějaký ten pátek na PG zvyklí a právě pro to, jaký je ho máme rádi, takže základní požadavek je vždy, aby se nevynočovalo s klasické PG koncepce. V zásadě nám vždy chyběly především hexy, které už v PG byly, ale chyběly např. ve správném natočení. Rozhodně nechceme přeplácat výběr hexů, které by PG už jen připomínaly.

1) Města - jo, klidně udělat varianty, natočit a zvariabilovat stávající hex s cestou. Stejně tak klidně udělat další varianty lesů. (aby lépe navazovaly větší celky)
2) křižovatky a soutoky rozhodně ne. Mimo to, co psal mjm: X, Y - to už zavání PG2. A u řek je to nesmysl, protože bys na jednom hexu měl víc řek a název hexu je jen jeden
3) Pramen řeky v lese, doplňování zeleně, řeka přes město - rozhodně ne. Zbytečnost, ale i nelogičnost. Jde o střet dvou terénů, ale nastavit lze jen jeden a byl by opět názorový střet, který z těch dvou to má být (a oba by měli svou pravdu). Když to bude řeka, nemůže to být obsaditelný bod, když město, vůbec se neprojeví existence řeky. To samé les-řeka. Proto má každý terén svou definici, aby měl každý svůj hex. Takže důsledne oddělovat, neslučovat.
4) Cesta lesem - imho tady váhám 50 / 50, rozhodně nemám sílu něco prosazovat, dávám jen názor. Definice terénu a cesty jsou dvě nezávislé informace, narozdíl od řeka-les, které se vzájmně vylučují. Nejsem si teď zapměti jist, zda se v editorech dá na les cesta nastavit a jak se to chová. Teoreticky terém les, čili bojovalo by se v lese, ale + pohybový bonus od definice cesty .. no, je to k zamyšlení. Vzpomněl jsem si na Kokodu :)
5) Nakreslit nové hory, které by ladily s původními není IMHO v moci vůbec nikoho.
6) Jednohexové jezero - nezvyk, ale může být, včetně variant s ústím. Jednohexový ostrov - tvorbu malých ostrovů hodně řeší hexy, které jsme nově udělali (lze ostrůvky dělat blízko sebe, protože jeden hex má víc elementů protilehle). Na jednohexový ostrov je tu jedno velké proti - odeznívání pobřeží. Když uděláme jednohexový velký ostrov, nevejde se tam gradient modrých barev, takže bude působit "osekaně" s kratším odezněním pobřeží než ostatní. Udělat hexový mimiostrůvek by šlo, ale na něj se zase nevejde pozemní jednotka (všude by z něj vylézala) a aby se choval jako oceán jako stávající miniostrůvky, to by zas na jeho střed mohla vjet loď. Ale pokud chceme jednohexový ostrov, tak přece není problém udělat jeden hex pevniny a břehy okolo, okolo stejně musí být jeden hex moře a pokud má být hned na dalším hexu pevnina, tak není problém mezi nimi vložit hex s protilehlými elementy.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 2.12.2012 22:38  2134
Nako¾ko mám celé tichomorie v paži, tak nejaký ostrov či dokonca viac variant IMHO zbytočnosť To isté platí pre hromadu zbytočného pobrežia , doteraz sa vystačilo zo základom tak načo rozširovať.
Pre mňa ako tvorcu mapy zo zameraním na európske bojisko je potrebné nové mesto, rieka v lese, cesta v lese a vlastne všetko čo som spomenul....a prečo ? lebo je tu KURVA možnosť to urobiť !!!!!!!

mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 22:26  2133
stannyNěco spáchám, vyvěsí se a odsouhlasení bude na vás všech...
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 2.12.2012 22:23 - Klub Co právě...Film-diskuse (17:57) 2132
mjm169 [2131]: Za mne by stačil jeden jednohexový ostrov. Jedno jednohexové jezero bez napojení a pak pár variant jednohexové přehrady s oboustranným napojením.
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 22:20  2131
stannyMyslíš 2-3 varianty na ostrov jezero? Ad jezero/ přehrada - napojené (s výtokem) či bez?
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 22:17  2130
2127Jsem rád, že znám tvůj stručný názor... Tak teď zkus tu celou verzi!

1) Nikdo nic "nezatáčkuje"
2) A už vůbec ne na začátku... Jsem jen řekl svoje, svůj náhled... Krotím se a možná i ostatní, protože všeho moc škodí - ale toto tvrzení není axiom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pouze jsem uvedl svou zkušenost v rozsahu tvorby 5-40km/hex! Nic víc, nic míň... Že proto čmarlikám, ze mě nedělá člověka s právem veta... Prosím jen o věcní názor, pač to nedělám pro sebe, ale pro široké uplatnění:)
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 2.12.2012 22:15 - Klub Co právě...Film-diskuse (17:57) 2129
mjm169 [2121]: Nová města, lesy, hory, soutoky a křižovatky bych nedělal. IMHO zbytečnost.
Možná ta řeka skrz město,to ano. Řeka v lese, cesta v lese, pramen v lese, za mne nedělat.

Jednohexový ostrov je KURVA třeba. Jednohexové jezero/přehrada je též KURVA třeba.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 2.12.2012 22:06  2127
2121Furt sa nájde ..... ktorý akýko¾vek projekt do..... už na začiatku.
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 22:06  2126
Mmch, krom typů, co je třeba doplnit, bych byl rád i za vyjádření ke ztvárnění návrhových hexů. Děkuji
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2012 22:06 - Klub 2. světová válka (18:27) 2125
Chaby v návaznosti původních hexůAno, správný postřeh od Jula. Ano, právě nyní je ta nejvhodnější doba to spravit. A k tomu ještě odpovídající stratmap hexy, kde jsou chyby taky.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2012 22:04 - Klub 2. světová válka (18:27) 2124
Katagorie čo je treba spraviťJulo, prosímtě, už když se podíváš na typ kategorie "ústí", "mosty", tak pochopíš, že jsme tím rozhodně nemysleli katagorizaci podle terénu. Kdybychom to tak chtěli, určitě bychom věděli jak. Zabývali jsme se systamatikou obrázků, která s terénem nemá nic společného a k tomu jsme prostě potřebovali vlastní metodiku třídění. Jak si organizumeme naši práci, nech prosím na nás, jo?
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 21:58  2122
juloZajímavý postřeh, jsem si vědom, přiznám se však, že si nejsem úplně jist zda mi to i v nových díky tomuto špatnému napojení neulétlo, byť jsem se snažil eliminovat:/ Snad se mi toto podaří odladit v beta verzi (podotýkám, že mluvím o nových... ohledně starých - ať si toto rozhodnutí "vyžere" Hart;) :D )
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 21:51  2121
Obecně: dovolím si jednu poznámku, kterou jsem krotil už i Hartovo nadšení - jsem zásadně proti přehlcení!!!! Kvůli specifickým případům nechci mrtě hexů, které budou na 99,9% ležet ladem. Dovolím si poznamenat z pozice mé osoby a mých zkušeností, že při tvorbě PG map nedigitalizujeme skutečnost! Je třeba užít "karikovaní"... Prostě kvuli kůče u cesty bych nerad zaváděl hex "kůča u cesty"... Možná že z vašich pozic zkušených matadorů - tvůrců v PG - jsem zelenáč, co neví, což může a nemusí být oprávněné, ale já vám přeci jen zakontruju - v rámci PGX jsem ztvárnil "nejkomplikovanější" čtvrtinu Evropy (Balt a Skandinávii) s pomocí PGX hexů a pak jí následně převedl i do origo hexů... Takže když se chce, všechno jde:) Pojďme si ušetřit přehrabování v tunách hexů a držme se trochu při zemi (v rámci úrovně původního PG). Tedy co je opravdu potřeba?

Můj pohled:
1) ano, města si zaslouží trochu širší možnosti. 2-3 typy nových aglomerací + město s řekou (ale asi ne všechny možnosti)
2) křižovatky a soutoky ne! současné rozšíření umožňuje mnohem lepší možnosti napojení... tedy dle mého zbytečné hexy (nebráním se však diskuzi a opakuji, je to můj názor)
3) doplňování zeleně?! vysvětlit...
4) lesy vs cesta a nové typy lesů(natočením)... ano, ale s mírou (navrhni konkrétní seznam schémat)
5) hory... vůbec, pokud někdo nepřijde s rozumným podkladem, tj. nějaký univerzální systém/uzel hor
6) pramen v lese... do toho bych nesahal... holt to bude na bystřině! mmch, ber v úvahu, že hex představuje schéma = zjednodušení ...ob. domu ve městě nerovná se domu ve městě, stejně tak si lze vysvětlit "zelenou" barvu na hexu = obecná zeleň, tedy může být i hájek! stejně jako schéma lesa představuje, pro mě, typicky hustě zalesněnou oblast... to bychom se rovnou mohli začít zamýšlet nad bažinami (že by to byly vždy holé louky?!)... v této souvislosti a myšlenkovém pochodu berte omezení i pro bod 4!
7) jezera a jednohexovky - věc diskuze, netvrdím zatím nic. ....snad jen že nové typy hodně řeší, i na úrovni jednoho hexu;)
juloag juloAG fialový -neutrálny 2.12.2012 21:29  2120
to 777:
Ja nehovorím o názve, ale o druhu terénu.Z poh¾adu prístupnosti techniky sa terény delia takto:
Ocean – len lode
Coast – len lode
Clear (s troškou oceánu) – len tanky

To čo je uvedené v „Schemata hexů“ nie je to správne, je to mätúce a treba to opraviť. Môj rozbor je plne v súlade s terminológiou SSI.


to Hartmann:
Pri tejto príležitosti bolo by vhodné urobiť aj opravy orig.hexov.Šípkami sú nespojitosti.

stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 2.12.2012 20:32 - Klub Co právě...Film-diskuse (17:57) 2119
Hartmann [2114]: Jednohexový ostrůvek, jednohexové jezero, popř. přehradu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt