Nové hexyCo se týče přidávání množství variant nových hexů, jo, je jasné, že možností je nekonečně mnoho. Ale jsme už nějaký ten pátek na PG zvyklí a právě pro to, jaký je ho máme rádi, takže základní požadavek je vždy, aby se nevynočovalo s klasické PG koncepce. V zásadě nám vždy chyběly především hexy, které už v PG byly, ale chyběly např. ve správném natočení. Rozhodně nechceme přeplácat výběr hexů, které by PG už jen připomínaly.
1) Města - jo, klidně udělat varianty, natočit a zvariabilovat stávající hex s cestou. Stejně tak klidně udělat další varianty lesů. (aby lépe navazovaly větší celky)
2) křižovatky a soutoky rozhodně ne. Mimo to, co psal mjm: X, Y - to už zavání PG2. A u řek je to nesmysl, protože bys na jednom hexu měl víc řek a název hexu je jen jeden
3) Pramen řeky v lese, doplňování zeleně, řeka přes město - rozhodně ne. Zbytečnost, ale i nelogičnost. Jde o střet dvou terénů, ale nastavit lze jen jeden a byl by opět názorový střet, který z těch dvou to má být (a oba by měli svou pravdu). Když to bude řeka, nemůže to být obsaditelný bod, když město, vůbec se neprojeví existence řeky. To samé les-řeka. Proto má každý terén svou definici, aby měl každý svůj hex. Takže důsledne oddělovat, neslučovat.
4) Cesta lesem - imho tady váhám 50 / 50, rozhodně nemám sílu něco prosazovat, dávám jen názor. Definice terénu a cesty jsou dvě nezávislé informace, narozdíl od řeka-les, které se vzájmně vylučují. Nejsem si teď zapměti jist, zda se v editorech dá na les cesta nastavit a jak se to chová. Teoreticky terém les, čili bojovalo by se v lese, ale + pohybový bonus od definice cesty .. no, je to k zamyšlení. Vzpomněl jsem si na Kokodu :)
5) Nakreslit nové hory, které by ladily s původními není IMHO v moci vůbec nikoho.
6) Jednohexové jezero - nezvyk, ale může být, včetně variant s ústím. Jednohexový ostrov - tvorbu malých ostrovů hodně řeší hexy, které jsme nově udělali (lze ostrůvky dělat blízko sebe, protože jeden hex má víc elementů protilehle). Na jednohexový ostrov je tu jedno velké proti - odeznívání pobřeží. Když uděláme jednohexový velký ostrov, nevejde se tam gradient modrých barev, takže bude působit "osekaně" s kratším odezněním pobřeží než ostatní. Udělat hexový mimiostrůvek by šlo, ale na něj se zase nevejde pozemní jednotka (všude by z něj vylézala) a aby se choval jako oceán jako stávající miniostrůvky, to by zas na jeho střed mohla vjet loď. Ale pokud chceme jednohexový ostrov, tak přece není problém udělat jeden hex pevniny a břehy okolo, okolo stejně musí být jeden hex moře a pokud má být hned na dalším hexu pevnina, tak není problém mezi nimi vložit hex s protilehlými elementy. |