Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 27.2.2013 21:08  2225
Dobrá práce
juloag juloAG fialový -neutrálny 27.2.2013 20:32  2224
Letectvo - Ikonkový upgrade pre PG-dos

Kompatibilné s PG-dos, PGCZ,AGPG a pravdepodobne aj s módmi na báze PG publikované na stránke http://hartmann.valka.cz/panzergeneral


Náh¾ad:


LINK:
http://www.ulozto.sk/xhigMKJ/v0-24-27-02-13-7z

Ve¾kosť:
7z, cca 270kb


Heslo 7z súbora:
ikonky


Verzia:
v.0.24
tj. všetky letecké jednotky, Tacicons.shp a Panzequp.eqp dokončené a funkčné.

Táto verzia obsahuje ikonky pre všetky letecké jednotky - 104ks (FR,GB,GE,IT, LC,NOR,POL,ST,US), ktoré sa nachádzali v Panzequp.eqp. Dlhodobý plán je opraviť ikonky pre všetky jednotky. Pod¾a toho ako bude narastať počet opravených ikoniek na konečný počet 437 kusov, bude analogicky rásť číslo verzie na v.0.30, 0.50, 0.70 až po v.1.00, ktorá tak bude obsahovať všetky opravené ikonky. Vzh¾adom na angažovanie sa v iných projektov bude verzia v.0.24 DLHODOBO JEDINÁ DOSTUPNÁ VERZIA. Nie je možné odhadnúť kedy bude pripravená ďalšia verzia.


Obsah:
Tacicons.shp a Panzequp.eqp (plne funkčné na okamžité nainštalovanie)
Bonusové priečinky v podobe všetkých použitých ikoniek, vrátane nevyužitých v formáte bmp, FAQ text a postup tvorby ikonky na príklade Valentia a Bf109.





juloag juloAG fialový -neutrálny 25.2.2013 15:23  2223
Môj 2. príspevok k SA:

SSI zdá išla nato priamočiaro, čím väčší lauf tým väčšia explózia.

Tak ma napadá, potom počet gu¾ometov má vplyv na „close defense“ ?
dzin01 Dzin01 18.2.2013 22:48  2222
JuloAGJeje, takže obecně tabulkové údaje mám primárně ze Zalogy a jeho pracích o tancích, Obrněné techniky a battlefield.ru. Potom jsme to tak porůznu hledal na netu a co jsem našel v knihách, ale spíše jen jako ověření výše uvedených zdrojů. Porovnával a nakonec jsem si to nechal od kamaráda, co se průbojnosti věnuje i odborně a vydal k tomu práci zkonzultovat a hlavně mi sehnal americké testy sovětských tanků a britské testy Panthera. Jen třeba pro ilustraci, Němci udávají pro Panthera 500/1000/2000 m - 124/111/89 mm, Britové ze svých testů 500/1000/1500 m - 166/146/128 mm a Zaloga udává 500/1000 m - 168/149 mm. Takže potom to člověk musel porovnat a vypočítat.

Jinak si myslím, že to SSI asi dělala podle zveřejněných testů Američanů a potom to nějak redukovala, tvůj model je docela možný. Asi na základě četby německé memoárové literatury.
juloag juloAG fialový -neutrálny 18.2.2013 00:03  2221
Poznámka k rôznym verziám ShpEd:Neviem či to robí u iných, ale mne sa vymazávajú sloty.

Ad...........ShpEd v0.48 a v0.50a:
V prípade ak sa opätovne prekres¾ujú ikonky nachádzajúce sa na slotoch č.256 a vyššie, tak dochádza k vymazaniu za nimi sa nachádzajúcich slotov (*).
Príklad. Tacicons.shp má 400slotov. Prekres¾ujem slot 310, tak uvedený slot sa síce prekreslí, ale súčasne dojde aj k vymazaniu slotov 311-400

Ad...........ShpEd v 0.47:
Funguje bez problémom.


(*)
Overené cez hexeditor: Ak sa prekreslí slot č.310 a po prekontrolovaní Bignew.shp, tak hodnota počiatočných 5B- 6B udávajúcich celkový počet slotov v Bignew.shp (v tomto prípade 400) ostane nezmenená, indexová časť takisto obsahuje indexy pre 400 slotov, ale dátová časť obsahuje len dátové polia pre sloty č.1-310.
juloag juloAG fialový -neutrálny 17.2.2013 21:11  2220
Dzin01 - 2218
Zhoda výsledkov je zaujímavá. Len na okraj, je možné že súčasné európske údaje sú presnejšie, ale tieto údaje zrejme SSI nepoužila a skôr zvolila americké údaje. To, že boli zvolené americké údaje ako východiskové pre analýzu HA,SA,INI považujem za šťastnú vo¾bu, iba tak bolo možné dôjsť k rovnakým výsledkom ako SSI v 1994.

Mám za to ak by sa pod¾a týchto kritérií prepočítali ST hodnoty, od ktorých by sa paušálne odpočítal určitý regres, tak by sa dospelo k rovnakým hodnotám aké použila SSI. Sovieti majú mnohé plošné regresy, jednoznačne to bol zámer SSI. Napr. ST stíhačky prvej generácie (Mig-3,Jak-1,LaGG-3) majú INI –1 ako ich súdobí protivníci, obdobne tanky a artilérie.

Plošné regresy a bonusy sú badate¾né napr. tuto:
Všetky GER ťahané delá INI=2
Všetky UK ťahané delá INI=1
Všetky USA ťahané delá INI=0
Všetky ST ťahané delá INI=0
......čo opäť to poukazuje na zámerné chovanie SSI.

Otázka:
Z kadia¾ si čerpal údaje, nejaký link, literatúra.




Môj príspevok k SA:



Je to náhoda, že pre SA hodnoty sú určené nepárne čísla, ktorých hodnoty narastajú o 2?
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 17.2.2013 19:01  2219
Dzin01A jak by vypadala tvá srovnávačka pro soft, resp. jak by bylo srovnání pěchotních útvarů (dle tebe) pro jednotlivé národy/roky na úrovni praporu a divize?
Pěchota jde mimo mě, holt letadélka, takže mě toto rozhodně zajímá (vzhledem k tomu, co je v plánu...). Předem dík, pokud se ti bude chtít toto zpracovat, případně máš-li již započato, tak dokončit;)
dzin01 Dzin01 17.2.2013 15:15  2218
Těžší útok (Hard attack) a IniciativaKdyž se tu tak po různu píší analýzy ohledně charakteristik jednotek, řekl jsem si, že se podělím s jednou, co jsme si kdysi zpracoval. Jistě znáte moje přesvědčení, že (až na sovětské jednotky) programátoři u obrněné techniky dávaly lehčí a těžší útok (soft a hard attack) a iniciativu podle hlavní zbraně. Lehčí útok by se dal zhodnotit podle hmotnosti HE granátů, ale zaměřil jsem se spíše na těžký (dále HA) a iniciativu. Ty jsem si zhodnotíl na základě průbojnosti a vzdálenosti. Byl jsem veden ideou, že čím větší průbojnost, tím větší útok a čím větší průbojnost na větší vzdálenost, tím větší iniciativa. To proto, že umožňuje ničit obrněnou techniku protivníka na větší vzdáleností a tedy i otevřít palbu.

Takže nejprve bylo třeba si vzájemně jednotlivé zbraně porovnat. To se dalo jen tím, že získáme hodnoty podle jednotných kritétií. Jak víte, každý stát měl pro zjišťování průbojnosti svoje. Takže jsem se rozhodl pro americké kritérium, běžně nepřesně nazývané RHA (RHA je pouze etalon pancíře). Někde jsem údaje pro zbraně měl, tam kde ne, jsme je přepočítal (ulehčil jsem si to tím, že jsem předpokládal lineární závislosti).

Zde jsou výsledky pro vzdálenosti 500, 1000 a 2000 metrů:





Potom jsem si musel zvolit kritéria pro stanovení HA a iniciativy na základě průbojnosti. Ty jsou zde:





A teď už stačilo jen aplikovat a dostal jsem toto:





Pro porovnání, to co jsem vypočetl s tím, co je ve hře:




Jak je vidět, větší odchylky jsou jen u 12,8 cm, ale to je vyváženo tím, že dali větší HA a menší Ini a potom u sovětských děl.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 16.2.2013 15:57  2210
julopoužívam staršiu verziu ( jún 99 ) a tiež občas vymazáva posledné ikony
juloag juloAG fialový -neutrálny 16.2.2013 14:39  2209
Halóóóóóóóóóóóóóóóóó, pomôže niekto s doleuvedenými dvoma problémami.

Aspoň mi niekto môže potvrdiť, či ........... ShpEd v0.50a; version December 2000................. je bezchybnou verziou?

Existujú novšie alebo vhodnejšie verzie ShpEd ?
juloag juloAG fialový -neutrálny 14.2.2013 23:10  2208
HELP- Ako na ShpEdAko na ShpEd v0.50a; version December 2000 ?

Použitý Tacicons.shp (PacPG1 Vydání 02; 04.04.2011). Tento má 395 slotov.
Win2000
Všetky súbory bolo umiestnené priamo na C:/PriečinokXYZ



Problém 1 : Ako korektne rozšíriť Tacicons na cca 700-800 slotov.
Ako predísť vymazávaniu slotov, viď bod. s) ?


Postup, kt.používam:
a) klik na Tacicons.shp, ktorý má 395 slotov (mám asociované otvorenie shp súboru cez ShpEd) a spustí sa ShpEd, zaškrtávam “SP –No flash” a “Use Full Pal”
b) Image je na nastavený #1
c) Load bitmap from disk (naťahujem jednoduchý bmp 60x50pix, je to čierne slovo TEMP, alebo EXT na rúžovom transparentnom podklade)
d) Convert bmp to shp
e) Add image to end of shp file (tlačidlo v prvom rade, “S s červeným pluskom”)
f) Zatváram ShpEd
g) klik na Bignew.shp, ktorý má 396 slotov, kontrola cez “view collage” ukáže TEMP na slote 396.
h) Image je na nastavený #396, opakujem body c),d),e), f),g) tak dlho až má Bignew.shp 400 slotov.

Takže idem na vec a prekres¾ujem jeden z už novovytvorených existujúcich slotov:
i) klik na Bignew.shp, ktorý má teraz už 400 slotov,
j) Image je na nastavený #398
k) Load bitmap from disk
l) Convert bmp to shp
m) Replace Image # with new shp image
n) Zatváram ShpEd


o) klik na Bignew.shp, ktorý hlási že má 400 slotov
p) nastavujem Image #398, ktorý bol úspešne prekreslený
r) použijem Show Image #398, ktorý hlási 49 max heigh, 59 max width, cols 54, lines 29
s) Show Image #399 hlási no image #399
Show Image #400 hlási no image #400

Image #399 a #400 chýbajú, skrátka sú vymazané, neexistuju aj “view collage” to potvrdzuje. Ako predísť vymazávaniu slotov ?






Problém 2 : Kustomizácia a umiestnenie okna ShpEd.
Doleuvedené opakované úkony a) až d) ma značne iritujú.
Existuje config súbor pre ShpEd, v ktorom to pôjde zmeniť?

Po spustení ShpEd stále je potrebné manuálne zaškrtnúť políčka:
a) SP –No flash
b) Use Full Pal
c) hlavné okno ShpEd je umiestnené na pracovnej ploche v¾avo hore a treba bo najprv presunúť napravo, inak ho pomocné okná “napr. SHOW IMAGE #“ úplne prekryje. Pomocné okná sa tiež zobrazujú v¾avo hore.
d) pomocné okná “napr. SHOW IMAGE #“ vždy treba ručne zmenšiť. Teraz sa zobrazujú tak, že by mohli zobraziť naraz 100 ikoniek. Ja potrebujem pomocné okna mať len vo ve¾kosti pre zobrazenie jednej – maximálne piatich ikon.

Animácia ukazuje ako hlavné okno bude úplne prekryté pomocným oknom.


/Ak animácia nefunguje odporúčam stiahnuť gif na plochu a pozrieť v Irfanview./
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.2.2013 10:14  2207
Stiff Defense a Panzer General
PBEMmaniac v rámci pojednávania o PG-dos interných mechanizmoch medziiným povedal:
„We are all reasonably familiar with run-of-the-mill "Rugged Defense" ("Stiff Defense", during SSI's early game title development) events as they apply to combat between opposing GROUND units. Basically, a "Rugged Defense" event is, more often than not, way more disadvantageous to an attacking ground unit than an equivalent "Ordinary Combat" event. We also know that, normally, such a "Rugged Defense" event MAY BE probable, but in no way certain.“ LINK



Z toho vyberajúc to najzaujímavejšie je konštatovanie, že SSI v rannej fáze vývoja Panzer General používala pojem „,Stiff Defense“ namiesto súčasného pojmu „Rugged Defense“.

Google ponúka význam „ Stiff“ ako prídavného mena takto:
tuhý ..................... solid, rigid, tough, stiff, hard, firm
stuhnutý................stiff, rigid, stark
tvrdý......................hard, tough, rough, harsh, solid, stiff
strnulý................... rigid, stiff, fixed, tense, numb, torpid
prísny.....................strict, rigorous, stringent, severe, rigid, stiff
neohybný............... rigid, stiff, unbending, inflexible
silný.......................strong, powerful, thick, potent, high, stiff
ťažký......................heavy, difficult, hard, severe, tough, stiff
odmeraný................measured, reserved, distant, stiff, starchy, prim
meravý.....................stiff, numb, wooden, ramrod


Pre porovnanie „Rugged“:
robustný................rugged, sturdy, massive, muscular, stout, thickset
drsný................rough, rugged, raw, harsh, abrasive, coarse
nerovný................uneven, unequal, rough, broken, inequitable, rugged
silný................strong, powerful, thick, potent, high, rugged
chlapský................macho, butch, manly, manful, manlike, rugged


A to je koniec jazykového okienka.
juloag juloAG fialový -neutrálny 11.2.2013 22:48  2206
NapojenieNapojenie púštnej na klasickú cestu. Trochu náhly prechod, ale dá sa s tým žiť ;-)

juloag juloAG fialový -neutrálny 11.2.2013 20:14  2205
Púštne cestyPri jednom scenariu bolo potrebné vložiť klasickú cestu do púšte....hnusné.
Preto som vyskúšal ako podklad samotnú púšť. Cesta samotná je o niečo tmavšia.

dzin01 Dzin01 7.2.2013 17:48  2204
To mě taky napadlo, ale říkal jsem si, jestli to nejde nějak lépe, protože takhle se mi to nelíbí...

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt