Broken Sword: Director's cutStrašně jsem se na tohle těšil, protože Broken Sword pořád zůstává moje neojblíbenější adventura. No, o to větší bylo zklamání :-/
Začnu tím dobrým:
- Nový příběh pro Nico. Řekl bych, že vydrží tak na dvě hodiny. Je to napsané celkem hezky, ale bohužel mi to do atmosféry BG1 ne úplně pasuje. Měli to klidně vydat jako DLC s tím, že by to bylo třeba jako flashback. Takhle to trochu narušuje flow, která je mezi hráčem a Georgem. Pro mě trochu zbytečné.
- Deník. Tahle hra ho potřebovala jako sůl. Jinak je ale celkem odfláklý, představoval bych si něco hezčího, než jen holé zápisky.
- Pár nově přidaných puzzlů (pár jich ujde, některé nic moc)
- Hra má teď outro v Paříži, které je na nové verzi možná i to nejlepší
- Mám pocit, že je tu nějaká nová hudba, ale ruku do ohně bych za to nedal, každopádně některé skladby super.
To je bohužel všechno.
Zápory:
- Hra je neskutečným způsobem VYKUCHANÁ.
- Ubyla tuna klikatelných předmětů, zůstaly prakticky jenom ty, které jsou nutné pro postup ve hře.
- Některé puzzly byly zjednodušeny nebo zkráceny na naprosto triviální obtížnost.
- Byla vyškrtnuta spousta animovaných videií.
- Dokonce i některé animace ve hře, které si pamatuju, tak teď jsou z nich jen statické obrázky (vlajky před hotelem Ubu) WTF!?
- Ubyla spousta možností v rozhovoru.
- Už ani není možné zemřít (sakra vždyť to byl pomalu trademark BS her!)
- Aktivní předměty teď blikají, pokud se k nim myší přiblížíte asi na 3cm a není možné to vypnout (Proč!?). To v praxi znamená, že jen tupě klikaté na všechno, co jde.
- Krom toho nejsou vychytané některé bugy, které jsou sice drobnosti, ale působí to blbě, nedodělaně a amatérsky.
- Intro začínající "Paris in the fall...." je překopané a působí hrozně antiklimaticky.
Tohle nedoporučuju ani fanouškům ani novým hráčům, tohle není BS: Director's cut, ale BS: Lite. Až si budu chtít znovu zahrát BS, tak jedině v původní verzi. |