"Schpní animátoři, 3D grafici, programátoři apod, kteří před 12 lety dokázali dělat SAC, tak že, vypadá i dnes lépe než skoro všechna dnešní anime jsou rozuteklí, to samé peníze jsou ve skříních manželek producentů. "
SAC nebyl nijak výjimečně špičkový špičkový (to spíš obecně produkce tou dobou ještě pořád nevykoukla z úpadku - IMO je SAC tak na limitu toho, co vytáhneš z peněz, tj. zhruba na dnešní kvalitě) a CG z něj dost koukalo. Největší technické demo byl Innocence - ale ten opět selhal v tržbách (ještě víc než Steamboy, btw).
Jinak, Pixar se věnoval plně grafice a renderování od založení (1986, a to už předtím dělal do grafiky pod jinými názvy) a měl ve svých začátcích štěstí na pěknou injekci - finanční i technickou - od takového pána, Steve Jobs se jmenoval. Ukaž v Japonsku srovnatelné studio.
"Nebo si vážně myslíš, že by Disney a ostatní studia chrlila CGI megafilmy jeden za druhým, kdyby je dnes výroba stála skutečně tolik co deklarují? Po započítání nákladů na propagaci by jim zůstavalo za nehty jenom pár desítek mega, s takovou by to nikdo neriskoval."
No, víš, přesně to se děje. Poněkud přeceňuješ renderovací současné výkony. A to mám potvrzené od lidí, kteří dělají v branži.
"Kde podle tebe jsou ty stovky milionů z Naruta, OP atd.? :-) Když to projedli je jasné, že teď "nemají" na riskování."
Ty si myslíš, že Naruto nebo OP jsou vysoce výdělečné projekty? Eh... okej. Já bych řekl tak středně.
A za tyhle věci se točí jiné anime, které prodělává. Pro info: prodeje za letošek. Abys byl na nule, tak musíš prodat obecně tak 3000 kusů (za 13-dílné anime). Pokud máš tak do deseti tisíc, tak je to "běžný" úspěch - dáš to do rezerv a děláš další anime. Nad deset tisíc jsou hitovky, tam si pak můžeš dovolit z toho nějak žít. Pořádný hitovky jsou letos dvě - Koyomimonogatari (SHAFT) a Live Love (druhá řada Sunrise selloutu o idolkách).
Naruto prodalo 250k DVD, ano - ale prodalo je v rámci 15 let. Za výrobu 700 dílů anime. Jednoduchým opřepočtem ti vyjde tak 350 DVD na díl, a to je nic moc, spíš tak doplněk výroby - v Japonsku, kde prodeje DVD jsou hlavní ukazatel popularity a toho, jestli jít do dalších sérií a pokusů. Většina tržeb Naruta, aby nešlo pod nulu, byly z doplňkových filmů a merchandisingu. Nějaká vize o tom, že autoři Naruta jsou v balíku je naivní. I Masashi je asi zajištěný tak maximálně na pár let.
"Ale nemáš kvalitní ruční animátory jako za starých časů ani na wacky komedie jako Slayers, Gokudo, Hare Guu a ani odborníky na scifi, akci, čisté fantasy."
Komedie: Nichijou (wtf wacky), KonoSuba (Slayers-like), Sakamoto - všechno dobrá ruční animace. Přihodil bych Teekyuu kraťasy, osm sezón), ale ne všem se líbí ztřeštěnost. A to nemluvím o průměrné animaci
Sci-fi: Pořád máš ty samé Macrossy a ty samé Gundamy, co ti lidé kreslí od devadesátek
Akce: Moc nesleduju, ale dobře hodnocený je třeba Gintama, právě novější Gundamy, My Hero Academia, Ansatsu Kyoushitsu (s trochou humoru), Alderamin on the Sky...
Čisté fantasy: Nevím přesně co chceš, ale Gate, Grimgar, Re:Zero (to fest) a další to splňují.
Prostě když chceš, kromě extrémních subžánrů najdeš několik anime ročně na vše. V nich bude aspoň jeden, dva kousky, které mají velmi dobrou ruční animaci. Pokud teda na to nekoukáš a neříkáš si pořád: "Není to jako staré anime." No - není. Asi tak jako dnešní Hollywoodské filmy nevypadají jako filmy z osmdesátek. A nedá se říct, že tyhle nebo tamty jsou lepší - v obojím je hromada shitu a hromada perel. A občas záleží co se tobě líbí víc nebo kdy jsi na nich vyrostl - ale to není chyba těch filmů. Nepůjdeme a nebudeme dělat černobílé němé filmy, protože pár devadesátiletých lidí je na ně zvyklá, že.
"Berserk, asi takhle, ty si třeba znal minulý rok nějakého Deadpoola? Myslíš, že ho znala většina lidí?"
Ano, znal. Stejně jako většina lidí se základním povědomím o komiksu - kterých je globálně řádově stále více než lidí s povědomím o anime (a to nejen díky hegemonii DC/Marvel). Jen severoamerický trh s komiksy měl loni prodeje odhadem za miliardu dolarů. Manga v Americe byla 2007 na 210 milionech - ale hodně spadla po krachu pár společností a v současnosti je někde okolo 85 milionů dolarů. V Evropě je to o něco lepší - tedy, ve Francii a Británii, možná v Německu. Jinde moc ne. Ostatně koukni se kolik má ČR specializovaných anime obchodů (teď myslím opravdových, ne že si otaku otevřel bootleg shop na webu na živnosťák mamky) a kolik je u nás oficiálních DC/Marvel poboček. Nápověda, to první se řádově blíží nule (na rozdíl třeba od Polska, kde opravdu mají oficiální obchod a kontakt s Japonci). Jediné místo, které má extrémně silný trh s mangou je - Japonsko. Ale ti mají zase jiný obchodní model a náturu, hodně štěstí s protlačováním Berserka, když se to pořádně nedaří už vlastně druhé generaci.
"Nejsem šílenec vím, že Berserk je jaksi někde jinde ale kdyby natočili já proboha nevim 5 minut akčního souboje v TOP kvalitě tak investici 10-20 mega dostanou třeba i od Sony, ze zahraničí."
Ne - Sony ani jiní velcí investoři nebudou mít snahu do toho jít dokud trh nebude stabilizovaný - což ještě není. Plus je dost možné, že to Japonci prostě odmítnou (nebo to někde selže), protože Japonci :)
"Kua milion vyberou i na kickstarteru"
GitS a Steamboy stáli 20 milionů dolarů. Srovnatelný obnos nevybereš, protože základna Berserka není tak velká. Největší Kickstarterové projekty na anime - velká jména, studia, ukázky, nápady - se dostaly na něco okolo dvaceti minut. Třeba tohle byl nejúspěšnější anime nápad vůbec - milion vybrán, ano. Délka jedna epizoda.
"Ostatně to bylo to co Japonskou tvorbu vždy odlišovalo, že dělali i s omezenejma prostředkama maximum."
To ale právě celou dobu dělají. Ale ty odmítáš vidět, že třeba Pixar/Disney nebo Hollywood dělají s mnohem většími rozpočty. Ty bys chtěl, aby Japonci udělali s omezenýma prostředkama práci Pixaru - ale to nejde. To by se musel kompletně změnit trh a fungování. A to ne dnes, ale před třiceti lety. |