Lidi zlatý, já zase narazil na bankovní produkt...PayPal. Mě to snad zničí...
Já blbec jsem chtěl koupit pár blbostí v Číně a tak jsem zahájil proces vytvoření účtu. Ježíšikriste...naprosto nesrozumitelné formuláře. No nějak jsem je vyplnil a čekal. Hlavní problém bylo získat 4-místný kód pro verifikaci účtu. Hledal jsem, zkusil jsem, opakoval jsem...nikde nic. Sem tam akorát majl, že mám 4-místný kód vložit do systému a verifikovat. Ale kde ho mám vzít??? Ha, máme přece Help line...no ku...a. Systém začal nabízet předem přichystané otázky jak Moravec v televizi, nepustil mě ke slovu a ani jsem nemohl najít normální mail, abych je poslal do p...e. Nakonec jsem kdesi vepsal zoufalé volání o pomoc a vyčkával. Za pár dnů se skutečně ozvala nějaká Jaruš, že je ji ctí mi být nápomocna a že mi teda poradí, co mám dělat: napsat 4-místný kód do okýnka....moje žena začala hledat moje prášky na tlak, dcera vzala vnučku raději na procházku. Nicméně byla tím pádem k dispozici majlová adresa, kam odepsat. Učinil jsem tak a to dokonce bez pomocí česko-anglického slovníku vulgarismů.
Následoval mail, že toto kouzelné čisílko najdu na svém bankovním výpise, kde si strhli půl sta za založení účtu. Konkrétní stopa...a fakt, nalezl jsem ono kouzené čisílko !!! S obrovskou radostí a pocitem vítězství s přesvědčením, že ten systém vlastně není tak složitý, jsem vložil čísílko... systém mi bleskem odpověděl, že tento kód je starý a že mám vložit nový. Žena začala balit a odjela reaději s dcerou a vnučkou ke tchýni.
Teď už s pomocí slovníku vulgarizmů jsem dotyčnou slečnu "vyfuckoval" a determinoval celý jejich systém. Následoval mail od nějaké Heluš, že je jí ctí se mnou spolupracovat (to se jí to provokovalo, když seděla někde bůhvíkde za kompem a ne po mé pravé ruce...) a že mi posílají kód nový (za dalšího půl sta). Dal jsem jim poslední šanci a světe div se, došlo k verifikaci !!!!!! Nebesa sestoupily na zem, andělské famfáry zazněly a žena se vrátila domů.
S nekonečnou radostí jsem nějakému číňanovi udělal kšeft za 6 dolarů...děkoval mi mailem, jako bych si koupil půl kilometru čínské zdi a že zboží je na cestě (dodnes...). A holky z PayPolu mi fakt strhly z ůčtu stovku. Tož paráda.
Den na to přišel mail, že mám k ověření svých dat ještě jednou vyplnit jakýsi formulář a zaplatit za cosi 59 dolarů...žena odjíždí na několikadenní školení a vnučka náhle ulehne nemocná na několik dní.
Tentokrát jakási potěšená Liduš mi píše, že to byl falešný pirátský útok na můj účet a že si mám dávat pozor...no nebyl jsem sám, kdo jim naletěl. Nastudoval jsem si tedy doporučená bezpečnostní opatření.
Asi po týdnu jsem se rozhodl číňanovi udělat zase velký kšeft. Za 3 dolary to risknu (první nákup dodnes nedorazil...). Hrdě vstoupím na svůj PayPal účet, že nakoupím a systém mi promptně oznámí, že můj účet je zablokovaný (mezitím žena hledá číslo na Linku bezpečí), že jsem se stal obětí útoku pirátů a že je nutné doplnit některé moje data do formuláře (dcera už nezvedá telefon a přesvědčuje vnučku, že dědeček umřel a nemůže k němu jet...). Zoufale vyplňuji formuláře, ale systému to stále nestačí, prý bezpečnost mého účtu je jim nadevše a vše co činím je pro mé dobro. Nakonec se systém dožaduje abych poslal faxem kopii nějaké faktury nebo účtu, kde je prokazatelně moje adresa a jméno... Jsem v pr...i. Scanner nemám, na fakturu jakožto blbý daňový poplatník nenakupuji, telefonní účet nemám a na Go-kartě moje jméno není a právníka si taky neplatím... Informace, že tento dokument mohu poslat jako .jpg soubor mi vnukla spásný nápad. Skočil jsem po svém digitálu, zapnul samospoušť a vyfotil své hemeroidické pozadí. Poslat jej na ústředí PayPolu jako soubor ve formátu .jpg bylo dílem okamžiku. Zatím mám účet stále zablokovaný a vyčkávám, která dobrá víla mi napíše, že má potěšení ... a že v rámci zabezpečení svého účtu musím poslat vzorek slin na DNA, otisky prstů a po dalším útoku nějakých vyčůraných hakerů očekávám, že se budu muset osobně dostavit na ústředí PayPalu k výslechu a identifikaci......:-((((( Tož uvidíme.
P.S. Veřejně se tímto kaji a omlouvám, že jsem kdy něco pohanil na home - bankingu ČSOB. Proti PayPolu je to naprosto dokonalý, srozumitelný a funkční systém, který mne ještě o nic nežádal a kde na mě ještě nikdo nezaútočil...jdu dát za ně na modlení. |