Sayid: Myslím, že je to otázka na poněkud větší prostor, než poskytuje příspěvek v internetové diskuzi.
Ale osobně myslím, že filmová publicistika 'budoucnost' bude mít vždycky, jen se trochu proměňuje její role na poli jiných než deníkových periodik. S nástupem zatím stále dost povrchních recenzí na internetu (o výjimku se snaží Tetsuo na Aktuálně, alternativu nabízí Franta Fuka a možná do budoucna i blog bývalé Cinemy) se čím dál víc vytrácí potřeba číst si recenze v měsíčnících (a Cinema se četla spíš kvůli redakci, než jen kvůli samotné potřebě se něco dozvědět o filmech v kině).
V Cinepuru se snažíme spíš o často kritiky (pokud rozděluji kritiku a recenzi) výběru filmů (už kvůli dvouměsíční periodicitě). Totéž Film a doba, kde je periodicita ještě menší (čtvrt roku), takže nejde o alternativu (i když v případě Aleny Prokopové také často mnohem více kritických než recenzních) textů v Cinemě, které navíc poskytovaly plný distribuční záběr. I když teda ve Filmu a době se objevovaly i texty, které jsou vlastně jen o něco delší a stylisticky zaobalenější recenze (dnes nevím, většinou ten časopis jen prolítnu a čtu texty konkrétních lidí, zbytek spíše ignoruji).
A v Premiere už jde dost dlouho spíše o recenze v rovině těch na internetu, tj. krátké, zábavané a především informačně organizované texty, kde dominují tvrzení nad argumenty a komparuje se hlavně očekávání s filmem.
Plus jsou pak jakési pseudoakademické platformy typu Fantomfilmu či 25fps, kde ale zoufale chybí editoři a 90 % textů se zvrhne v obyčejné blábolení bez nějaké sevřené struktury, kde se pod jakobby-seriózní argumentací skrývají dost banální tvrzení (a argumenty někdy chybí úplně stejně jako u Premiere nebo MovieZone).
Ale jak říkám, tohle je příšerné zjednodušení, situace je mnohem komplikovanější a dost lidí asi naseru. :) |