Mno a uvazujes o tom taky trochu obchodne? Nic proti, kdyz tady velebis Aktualne, ale v 80% pripadu tam na me za posledni dva tri mesice utoci banner, kterej odkazuje na vase dalsi clanky, ci pripadne linkuje nekam do Centra. Takze mi z toho vychazi, ze mate mozna nejlepsi/nejvydelecnejsi/nejvzdelavatelnejsi/ABC skupinku ctenaru (i kdyz po tech diskuzich bych si to asi rozmyslel), ale brzo pujdete do kopru.
Sorry, nerozumím, co tím chceš říct.
Vzdyt se v tech denicich propanakrale zivi spousta lidi. To maj curat proti vetru a snizovat prodeje a ctenost s vidinou "vzdelavani" ctenaru.
Prodej novin klesá furt, to nezastavěj ničím. Kultura nemá na prodejnost víceméně žádný vliv. Zvýšený prodej/čtenost/"klikanost" má jenom, když někdo umře, a to se pak v papirovych novinach beztak stěhuje na přední stránku.
Jinak neexistuje víceméně žádné pravidlo na to, co bude mít čtenost.Zaznamenal jsem několik případů, kdy velké rodinné filmy zajímají minimum lidí, a nějaká divná výstava s divným názvem zaujme spoustu lidí. Literatura je prý na okraji zájmu, posledních pár knižních recenzí nělo na Aktuálně obrovskou čtenost. "Normalizační filmy Marie Poledňákové" jsou články, které by v normálních novinách nemohly vyjít, protože nesplňují žádné standardy deníkového psaní - a ejhle, rekord.
Nejčtenější text, co mám, je o Disaster Movie, ale další články, které se věnují extra špatným filmům, zapadají prachem. Dám do titulku něco ve stylu "sex, krev, sliz" - minimální čtenost. Muj třetí nejčtenější článek má naopak jen decentní název "Španělská nymfomanka chtěla být nová a lepší Emanuela".
Má to teda nějaká pravidla a předpověditelnost? Nemá, Majere, má to hovno.:)
A to je moje nejhlubší zjištění ohledně toho, jak funguje kulturní publicistika. S klidem můžu tvrdit, že nějaké většinové zájmy a vkus nehrají ve čtenosti roli. Proto pokládám za úplnou idicii na tom stavět politiku dotyčné rubriky. |