ChewieDC: Ne, myslím, že by se na tom nedalo moc vydělat. I kdyby se nějakému marketingovému mágovi podařilo získat hypoteticky třeba i padesát procent českých trailerů a měl by z toho řádově desítky procent provize, ten zisk by mu ani nestál za ty všechny starosti. Mluvím samozřejmě o současném modelu, kdy (odmyslím-li různé videopřepisy, pronájmy střižen, laboratoře, zvukový mix apod.) je v podstatě hlavní účetní položkou jen několikadenní honorář střihače. Finančně zajímavé by to celé bylo v situaci, kdy by nějaká firma (ač by ji představoval jeden člověk) dělala na klíč celou kampaň, na trailerech by pracovalo několik najatých kreativců, co by je vymýšleli, složila nebo koupila by se dobrá hudba, zkušení profesionálové by vyrobili několik různých verzí, ze kterých by se vybíralo, celé by se to platilo, jako by šlo o reklamu (což v podstatě je) a ne stejnými penězi jako když člověk stříhá třeba reportáž v televizi...
Ano, v tomto případě je to opravdu hlavně o penězích. A problém je, že ani ty nezaručí, že upoutávky budou vypadat dobře, protože jen jeden český film za několik let má pro trailer tak vhodný (což nemusí znamenat kvalitní) vstupní materiál. |