Tak detailneji, protoze jsme se nekde ztratili. Zmenit distribucni strategii z kino/VOD/fyzicke nosice a vynechat tu kinovou (nejnakladnejsi vzhledem k pomeru cena/vykon) neni nic zvlastniho - deje se to porad, uz od DVD dob. Se zmenou distribucni strategie se samozrejme vaze i zmena smlouvy - tj. snizeni vstupnich nakladu. Coz jsou ty "ocekavani".
Pokud middle budget film stoji 500k USD za kinoprava, 100k za VOD prava, 100k za DVD/BD prava a zodpovedne osoby po kontrolni projekci zjisti, ze ten film nema potencial splnit ocekavani vuci investovanym pravum za kinoprava (pozor, nerikam, ze ma dotycny kristalovou kouli a pravdu, jen popisuju, jak to funguje), tak tlacis na majitele prav/produkci, aby upravil smlouvu a neplatil jsi za kinoprava... a pujdes s filmem pouze na VOD/domaci nosice.
Bohuzel cim dal castejsi stav u vetsiny middle budget filmu, ktere se svou nedostatecnou divackou silou proste pohrbivaji - takovy je holt vyvoj - z filmu se stalo "diky" streamingu (a budu se opakovat, ale vsechno to urychlil bohuzel covid) stejne spotrebni krmivo jako ze serialu a do kin tahnou uz jen fransizy (a uz ne vsechny, jako moc dobre u MCU vidime), vyjimecne kvalitni (Maverick) ci znackove (Super Mario Bros) popcorny, kvalitni evelated ci meta horory/thrillery, specialni eventy a doprovodne akce. Divak ma v dosahu ovladace stovky filmu (a desitky VOD only originals), tak nema duvod na ten prumer chodit do kina.
Pokud levny film stoji 150k USD za delena kinoprava pro vice regionu, 30k za VOD prava, 30k za DVD/BD prava a zodpovedne osoby si spocitaji, ze se jim to v tehle zemi vyplati a v tehle ne, tak to proste do kin nasadis... a na VOD to zaplatis vsude. Typicky priklad je Supercell, ktery je pro "vychodo"evropske, asijske ci africke divactvo. "Vychodo"evropani maji porad jeste pokriveny vkus (kult z piratskych dob prezivajicich JCVD, Seagala ci Lundgrena), Asiati a Africani maji radi becka, ale v USA a zapadni Evrope se s kinoreleasem neodvazi - tam je VOD predem jasne. |