Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 9.5.2008 13:55  23395
2xKivTezko rict. My treba pouzivame pro simulaci souboju hexovej papir a v nasem pripade to je 6 souperu(teoreticky). u ctvereckovanyho papiru je to bud 4 nebo 8. ale v zasade by to melo byt vzdy na uvaze PJ kolika utocnikum dovoli utocit.

Jen by me jeste zajimalo co to tuhle upravu pravidel(postih za vetsi pocet utocniku) rikaji autori nebo lide, kteri jsou v uzsim kontaktu s altarem? Je to ten problem oficialnich a neoficialnich uprav pravidel.
xkiv 9.5.2008 13:18  23394
I kdyz, pak je jeste otazka, kolik utocniku se vejde k jednomu obranci, aniz by si jeste prekazeli ... (coz bude hodne zaviset na pouzitych zbranich). S kopim to asi bude o dost vic nez s remdihem ...
xkiv 9.5.2008 13:02  23393
(to predtim byla odpoved na 23389)
23391: tak s tim uz souhlasim.
xkiv 9.5.2008 13:01  23392
Tak to ne, to uz je strasne smrtici. Nemuzeme mit zaroven realistickej system, kde (kazdyho) hrdinu dokazou vidlaci utlouct kloboukama, a hrdinskej system, kde dostatecne pokrocily zaporak (podle stejnych mechanismu) dokaze obstat proti podstatne mene zkusene ale zato pocetnejsi druzine.
feanor 9.5.2008 13:00  23391
Kdyz se na tom zamyslim, tak pri souboji 1vs2 je ten postich -2OC celkem realisticky. V tuto chvili jsi jeste celkem schopen si hlidat oba dva soupere. V pripade 1v3 uz mas dva postihy -2Oc a -4OC coz -4OC by pravidlove odpovidalo utoku ze zadu. Coz se da ocekavat ze te jeden znich zezadu napadne. Proto by mozna bylo vhodne, aby postih zezadu byl zrusenej.
davec 9.5.2008 12:22  23390
xKivTy postihy bych nesčítal, naskakovalo by to strašně rychle. Když budou 3, tak -4. A ke všem obranám (tedy i krytu zbraní a štítem). A nechal bych i ten stávající -4 za útok zezadu.
xkiv 9.5.2008 12:11  23389
DavecMyslis jako ze kdyz budou celkem tri, tak to bude -6 (-2 za druhyho -4 za tretiho), nebo -4 (-2 za kazdyho krome prvniho)?
Oboji mi prijde strasne moc, teda pokud tim uplne nenahradime postih za utok zezadu.

A samozrejme musim jeste znovu zduraznit, ze je to pausalni postih k *jakekoli* obrane, vcetne krytu.
davec 9.5.2008 07:22  23388
xKivA v tom je právě zakopaný pes. Pokud nejseš opravdu někde jinde (výš :-)) ve schopnostech či ve výzbroji než útočníci, tak se neubráníš ani dvěma...

Myšlenka paušálního postihu k obraně, za každého útočníka navíc, je asi lepším řešením, než postupné zvyšování postihu. Co takhle -2 za druhého, -4 za třetího atd.?
xkiv 8.5.2008 15:47  23386
FeanorPrevaha neni jenom o tom jestli jsi rychlejsi, ale proste "vseobecne lepsi"


Proc by teda neslo, kdyz je to nekolik uderu s jednim hodnem rici, ze ty udery od tebe a tvyho spolubojovnika probyhaji soucasne a vas souper se stiha branit jen na jednoho?

A proc by se mel bejt schopnej branit jenom na jednoho (a na druhyho vubec ne, nebo s velkym postihem) misto na vsechny s nejakym (mensim) postihem?
Osobne bych se tada radsi snazil branit vsem stejne, nez jednomu dobre a ostatnim blbe (a tim riskoval horsi zasahy).


... kdyz jsem vyuzil sveho krytu zbrane a nasledne jsem rychle zautocil ...

Protoze v tom okamziku mas prevahu a tvuj protivnik si musi vybrat, jestli zautoci, nebo se bude kryt.
Z cehoz plyne, ze budto nezasahne vubec (aby se ubranil), nebo ho bude snazsi zasahnout (protoze chce utocit a tim se odkryva - v reci pravidel bude mit jenom uhnuti bez krytu).
feanor 8.5.2008 14:42  23385
xKivSamozdrejme ze utok neni jedno machnuti mecem. Ale s tim hodem na boj to asi nebude jak pises. Proc by potom byla u ruznych fint potreba prevaha(teda ja jsem do tedka myslel, ze to urcuje to okolik jsi reakce schopnejsi-> tedy rychlejsi).
Proc by teda neslo, kdyz je to nekolik uderu s jednim hodnem rici, ze ty udery od tebe a tvyho spolubojovnika probyhaji soucasne a vas souper se stiha branit jen na jednoho?
Navic jak sam pises tak utok je nekolik uderu za sebou. nevim nejsem zdatny sermir, ale vzdy se me lepe utocilo, kdyz jsem vyuzil sveho krytu zbrane a nasledne jsem rychle zautocil. coz pluska neumoznuji (bez pouziti finty).
jerson 8.5.2008 12:38  23384
Dalcoretenhle názor jsem slyšel také, ale není to pravda. Když víš jak a umíš to, tak ti kroužkovka bude na těle sedět dobře a ne viset na ramenou jako na ramínku.

Když si někdo navlékne kroužkovku přes triko a pak se diví, že má otlačená ramena, je to jeho problém.
xkiv 8.5.2008 11:46  23383
Feanor
Chtelo by to taky mozna nejakej mechanizmus typu: "pokud ve stejnou chvili na tebe utoci dva souperi(maji stejne BC),


To je blbost:
1) v plusku neni utok jedno machnuti mecem, ktere se jeste modelove da nacpat do "nulove dlouheho" okamziku, ale cinnost ktera probiha cele kolo a hazi se na vysledek cele te cinnosti
2) hod na boj urcuje jenom poradi vyhodnocovani, nikoli skutecne casovani "uspesneho machnuti"

To uz radsi plosny postih za celkovy pocet tech, kdo na me utoci,
jako je to vyresene treba v ADOMu (i kdyz tam je to podle poctu nepratel, kteri me maji v dosahu; nemusi na me zrovna utocit) - a pak se da klidne pridat jeste dovednost, ktera bude tenhle postih trochu snizovat.
davec 8.5.2008 10:55  23382
DalcorTohle se řešilo už v římských legiiích pořádným stažením kroužkové zbroje kolem pasu opaskem (váha se tak částečně sejme z ramen na boky). A byli s tím (a se štítem a oštěpem a kolíkem do táborové palisády atd.) schopní mašírovat a mašírovat... Gaius Marius tuším omezil počet mezků na jednoho pro decurii (10 mužů), který nesl stan a tyhle společný věci. On vůbec celkem změnil obraz římské armády tím, že do ní začal přijímat nemajetné muže, o které se musel starat stát. Jeho prvním legiím se říkalo "Máriovi mezci", protože si všechno museli nást sami...
dalcor 8.5.2008 10:38  23381
JersonKroužkovou zbroj nikdy nerozlošíž na těle dobře - vždy ti primárně visí na ramenou
feanor 8.5.2008 10:33  23380
2Jenson: jak jsem psal, zadnou jsem nikdy nemel na sobe, ale nekolik znamych ji ma. Kdyz jedeme na nejakou drevarnu a oni ji maji na sobe, tak nikdy nejsou tak obratnymi jako mi bez ni. ale je to samozdrejme otazkou fyzicke zdatnosti. Jeji vaha se totiz projevy az pri delsim boji

2xKiv: Jasne, asi rozumim co mas na mysli. Pokud by se zavedli nejake postihy za uhyby nad nejaky stanoveny pocet, tak by bylo nutny to radne odsimulovat a dobre je vykompenzovat s postihem pri utoku ze zadu. Osobne si myslim, ze postih -4 OC pri utoku do zad je i tak priliz maly. Jak se chces branit na nekoho, koho prakticky nevidis? Treba s porovnanim s bojem po tme je postich tusim -10 OC.

Nejvetsi problem bitky proti presile je ale fakt, ze velmi casto na tebe soucasne utoci 2 a vice souperu. i kdyz mas stit a zbran(mec). kolik dokazes techto utoku vykryt nez te zasahnou? Chtelo by to taky mozna nejakej mechanizmus typu: "pokud ve stejnou chvili na tebe utoci dva souperi(maji stejne BC), muzes se aktivne branit jen proti jednomu. na druheho mas jen uhyb s postihem treba -4(utok ze zadu)." Moznosti jak osetrit souboj proti presile je spousta, otazka je kterej je ten nejlepsi.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt