Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 13.5.2008 13:40  23431
Feanor Záleží na organizovanosti a vícviku takového vojska. Římská legie si to mašírovala svých 25-30 km/den i po špatných cestách (dost často vyhrávali kvůli té rychlosti). Pokud vím, tak žádná pěší armáda (nebo alespoň částečně pěší) nedosáhla až do moderní doby takové rychlosti.
pecka123 13.5.2008 13:36  23430
FeanorNo, každý z nich by to asi utáhnul, ale vezli sebou raněné, vařili si jídlo, stavěli stany, takže celková rychlost armády byla nižší. Asi záležilo na organizaci a výcviku....řeknu bráchovi, ať vytáhne z Clausewitze nějaká relevantní čísla.
feanor 13.5.2008 12:58  23429
Nevite kolik byly schopni treba takovy vojaci urazit denne km? ja bych to tak videl do 30 s plnou vybavou. A to za predpokladu, ze pujdou po ceste.

2Dravec: asi mas pravdu.
davec 13.5.2008 12:32  23428
FeanorV tom bych neviděl až takový problém. Těch -10 reprezentuje sice obtížně, ale přece jen schůdné horské cestičky, průsmyky atd. Jako dítě jsem s rodiči chodil na vysokohorské tůry a za nějakých 12 hodin pochodu jsem v 7-8 letech dělal kolem 20-25 km. Pokus o průchod neschůdným vysokohorským terénem je pro nespecialistu vlastně nemožný.
feanor 13.5.2008 12:15  23427
KOUBAsafra KOUBO, tys to tady teda utnul;-).
a jake bude dalsi tema na diskuze?

Nevim jestli se to tu uz resilo, ale cestovani me prijde celkem rychly. treba takova cesta pres hory: za 10 hodin pri rychlosti postavy 2 s neschudnosti terenu -10 urazi neco prez 17 km. coz se me zda trochu moc? je me jasny ze nejdou primou cestou ale i tak.
kouba 12.5.2008 23:34  23426
AllSouhlasim, ze ani matfyz nestaci na to vytvorit vseobecne pravidlo, ktere by bylo hratene. Pri kazdem pravidle se totiz objevi nejake vyjimky a odvození. Proto navrhuji tuto debatu ukoncit, i pres to, ze jsem si všechny příspěvky se zájmem přečetl.
jerson 12.5.2008 20:16  23425
xKivNo, jak se to vezme - pokud budeš spoléhat jen na tu početní převahu, tak neplatí, protože když ten co je sám na jednu ránu sejme jednoho soupeře nebo mu provede něco moc nepěkného (což se může stát i amatérovi), tak ten druhý může o to spíše prohrát, nebo se rozhodnout nebojovat.

Vůbec boj mi přijde stračně složitý na detailní řešení, a když se do něj zapojí více postav, tak už tuplem.
xkiv 12.5.2008 19:25  23424
V "reale" jeho pan to kouzlo nevyvola nikdy :)

Ale dobre. Budeme predpokladat, ze je potreba dostat se pres nekoho rychle (je jedno proc - hori, blizi se drak, zaporak nastupuje do metra, ...) a nejde to jinak nez jeho sundat ho - protoze je tam tak malo mista, ze ho nejde obejit [1], jinak stacej dva.
A pritom tam je dost prostoru, aby na nej mohli utocit dva (a neprekazet si pritom).
Uvazujme taky, ze nikdo ze zucastnenych neni totalni lama a ze maji takovou vystroj, ze "postihy na utok nejsou horsi nez postihy na obranu".
V tom okaziku se dostavame do situace, na jejiz reseni soubojak neni staveny (a sice reseni soucasne neceho co se deje v souboji a soucasne neceho mimo souboj).
Muzu k tomu rict jenom to, ze i kdyz to (i bez magie, ...) dopadne jinak nez v "nasem realu", tak to nemusi byt chyba - system je spravedlivy v tom, ze stejnou "vyhodu" maji vsichni. Proste s tim musi pocitat ... takze se nebudou tak casto navrhovat strategie zalozene na poctem urychlenem pruchodu uzkym hrdel, zato se budou casteji navrhovat strategie zalozene na zdrzovani postupu nepritele prave v takovem uzkem hrdle ...

[1] a to je zase uplne jina otazka - kolik prostoru dokaze jeden bojovnik "zabrat", aby pres nej neslo jen tak projit?
(A co znamena "jen tak")
davec 12.5.2008 18:52  23423
Nepříjemné na tom je, že tím prodloužením souboje vznikají situace, kdy se naprostá bojová lama dokáže ubránit sobě rovnocenné přesile (nebo mírně lepší) těch pár kol, než jí někdo přijde na pomoc... A řekněme si narovinu, někdy na rychlosti záleží opravdu hodně.

Třeba: Jste tři a musíte se dostat přes bodyguarda než jeho pán vyvolá kouzlo... Teď je vlastně jedno, že vy jste tři a jste třeba o něco málo lepší než ten bodyguard a pokud nebudete mít vyloženě smůlu tak ho časem složíte, protože vám to nejspíš bude trvat déle, než ono seslání. V reále by šance na rychlé složení strážce byla, protože při vyrovnanosti bojové síly všech zůčastněných nemá osamělý obránce moc šancí a přešli by přes něj za "1-2 kola", dle pravidel jim to bude trvat déle (pokud teda ten bodyguard nemá odolnost 0 :-))...
xkiv 12.5.2008 17:11  23422
Jerson
...
tohle je názor podpořený hraním RPGček, ale jestli to tak funguje i v boji si nejsem jistý - tedy spíše jsem si jistý že nefunguje.

Taky rikam, ze to tak funguje podle mechanismu DrD+ ... a tim dokazuju, ze i v plusku je vysledek toho souboje jasny. Nechapu, co na tom neni jasnyho - kdyz postavim proti sobe vicemene vyrovnane jedince, zvitezi (velmi pravdepodobne) ta strana, ktera jich ma vic ... to snad v realu neplati?
jerson 12.5.2008 14:51  23421
FeanorOsobně takové případy řeším zjednodušením pravidel pro zbraně. V tomto případě by nemělo být tak složité pro matfyzáky projít exponenciální tabulky a najít nějaký vhodný postih (no dobře, dělám si legraci, vím že souboják je nepoužívá ve všech případech)

Nicméně tak jako tak zavádím pravidlo, že na jednu věc se dá hodit pouze jednou za kolo a pak se musí výsledek rozdělit, pokud je více cílů. DrD+ má možnost vícenásobné obrany, tak bych ji využíval tak jak je. Já do nuancí soubojového systému nevidím, pro mě je moc složitý tak jako tak.

Xkive oni se taky muzou kryt oba (a potrebovat to bude jenom jeden; kdyz budou navic predem vedet ktery z nich to je, tak se muze soustredit na obranu a ten druhy utocit bezhlave :). tohle je názor podpořený hraním RPGček, ale jestli to tak funguje i v boji si nejsem jistý - tedy spíše jsem si jistý že nefunguje.
feanor 12.5.2008 13:24  23420
xKivkdyz jsem psal ze me to bylo jasny jak souboj dopadne, tak jsem mel tim na mysli ze to je uplne jasny!
Nerikam ze vysledek skutecnot-drd+ bude jina, je je rozdil v tom, jak rychle te vykosijou.
Skus si v pluskach tento souboj odsimulovat a po konci boje spocitej pocet odehranych kol a vynasob je 10s. ve skutecnosti tento souboj(teda podle mych skusenosti) trva tak 1min(za predpokladu ze obe strany chteji bojovat).
xkiv 12.5.2008 12:59  23419
FeanorVtip je v tom, ze ty muzes utocit jenom jednou. Oni maji sanci na zasah dohromady vic.
No a pokud maji vsechny sance na zasah zhruba stejnou pravdepodobnost, ze projdou, tak ti proste budou rychlejc "ubejvat hitpointy".
Ze se muzes kryt proti obema nic neznamena - oni se taky muzou kryt oba (a potrebovat to bude jenom jeden; kdyz budou navic predem vedet ktery z nich to je, tak se muze soustredit na obranu a ten druhy utocit bezhlave :).
feanor 12.5.2008 12:31  23418
xKivU srovnatelnych protivniku je to jasne i bez postihu
no nutno dotat, ze bojuji se stitem, coz zhlediska drd+ kompenzuji toho soupere navic. ve skutecnosti ne.
xkiv 12.5.2008 11:18  23417
Feanor
... v ruznych drevarnach kdyz jsem potkal 2 a vic souperu a byl jsem sam, tak snimi bojovat bylo uplne zbytechny, protoze me bylo jasny, jak to dopadne.

U srovnatelnych protivniku je to jasne i bez postihu.
A u dostatecne dobreho hrdiny *chceme*, aby zvladl *nejakou* presilu.
Otazka pak je, co znamena "dostatecne dobreho" a "nejakou".

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt