Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 10.5.2007 11:59  124
peca_007 [109]: Což je ale jen jiná verze toho, co říkám já (DMSN) - to, že usměrníš magii do sfér je jen jiná verze toho, že tam usměrníš magenergii, která je v daném předmětu (jakožto součást magenergie celosvětové, která tomu pochopitelně bude klást odpor). A co kdyby se zjistilo, že to něco vyvolává? Pak by na Alchymistovi vlastně byly dvě cesty - práce s magií v předmětech a práce s magií v lidech. Co když magický lektvar je vlastně obyčejná voda bez_jakékoliv_magenergie? A klasické výbuchy jsou tím, že se alchymistovi nepodařilo udržet magenergii mimopředmět a ta se dostala zpět (jakási imploze magenergie)?
Ne, už toho raději nechám :D
erric 10.5.2007 11:05  123
To ze se autori snazili tz prvoplanove bonusy odstranit, neznamena, ze se jim to uplne vsude povedlo a ze je vsude bezpodminecne nutne aby se to povedlo. Problem je ten, ze tady bylo navrzeno, ze alchymista bude akcni protoze bude mit brutalni lektvary co mu budou pausalne zvysovat bonusy. Coz je pro DrD+ hloupost. Obcas nejaky lektvar sily neni nic spatneho, ale stavet myslenku na tom, ze alchymista bude drsny, protoze na to ma lektvary aby se v sile vyrovnal ostatnim povolanim mi prijde jako nespravny pristup.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.5.2007 10:32  122
Gwaihir [120]: To je jednoduche - od zacatku se snazim rict, ze "pausalni bonus" (tedy bonus, ktery ma dotycna postava vzdy, za libovolnych okolnosti) se ani u zlodeje temer nevyskytuje (takova schopnost je tam AFAIK jedna a zminka o ni tady nebyla). Jinak jsou ty bonusy omezene bud typem zbrane nebo jinymi faktory. Ano, vim ze u zlodeje jsou ta omezeni jednodussi, primocarejsi nez treba u bojovnika. Ale jsou. Ostatne Erricova reakce "pausalni bonusy se do DrD+ nehodi" byla na ziskavani bonusu pomoci drog, tedy skutecne za libovolnych okolnosti.

Gwaihir [121]: A tvrdim snad ze neni?
gwaihir 10.5.2007 10:16  121

Bouchi [118]: To je aj u bojovníka... (minimálně u fint, ale i u jiných schopností)
gwaihir 10.5.2007 10:15  120
Bouchi [118]: Já fakt nechápu, čeho se přesně snažíš dosáhnout.

zrekapitulujeme si diskuzi

1. tu byl příspěvek, že paušální bonusy se do drd+ nehodí (Erric)
2. Domingo napsal, že u zloděje se na to úplně vyflákli.
3. Gran řekl, že bojovník je na tom podobně a že zloděj má jen tři bonusové schopnosti
4. já jsem napsal, že je jich víc a že bojovník je v tomhle ohledu v pořádku.
5. Ty rozebíráš detaily mého tvrzení a ukazuješ jejich nepřesnost, či nepravdivost.

Takže chápu tě dobře, že se na to autoři vyflákli jak u zloděje tak u bojovníka? :p

domingo 10.5.2007 10:00  119
Bouchi [118]: No, je pravda ze to je urcite obmedzenie - ale pri porovnani s bojovnikom ktory sa specializuje na tie iste zbrane vyhrava (v bonusoch) zlodej ...
Okrem toho nesedi mi to s filozofiou zlodeja - vyuzivat fyzicke prostredie k svojmu prospechu, naproti tomu bojovnik - priame riesenia. V priamom strete bez pripravy by mal vyhrat bojovnik, ak sa zlodej pripravi, tak on. Zvacsa, pri porovnatelnej urovni, bojovo orientovany zlodej a bojovnik s dykami.
Teraz to je skor naopak - zlodej sa moc pripravovat nemusi, bojovnik si musi pripravit podmienky.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.5.2007 09:37  118
domingo [117]: Omezeni na typ zbrane neberes jako omezeni?
domingo 10.5.2007 09:35  117
:-)Zas az taku bitku som rozputat nechcel :-)

Konkretne sa mi nepacia pausalne bonusy bez obmedzeni u bojovych akcii zlodeja - takto orientovany zlodej prakticky supluje bojovnika, najma na nizsich urovniach. Uznavam ze bojovnik na vyssich urovniac je uz kvalitativne inde - ale povedzme si, vacsina hracov stravi podstatnu vacsinu casu na nizkych urovniach.
Naproti tomu bojovnik musi vzdy splnit aspon jednu podmienku aby bonus ziskal, zlodej ho ma prakticky len za to, ze si zobral danu schopnost pri prechode na uroven ...

Ale nemyslim si ze to niekto bude ochotny zmenit, mozno homerule ...

Spat k alchymistovi:
Ak by sa ten 'bojovy alchymista' inspiroval zaklinacom, tak by to mozno islo - tj lektvary pouzitelne len podobne orientovanymi alchymistami pre ostatnych len obmedzene alebo by posobili ako silny jed, stava sa prakticky vydedenec zo spolocnosti (aj ked mozno potrebny) ...

Sposob ziskavania magenergie len z krvi cez "wodku" sa mi zda prilis obmedzujuci na hranie a neriesi zaklad povolania - ideu, nahlad na svet od ktoreho sa povolanie odvija ... aj ked ako jeden sposob by som si ho vedel predstavit ... ak vobec treba pracovat s magenergiou ...

Alchymista by podla mna nemal znamenat len lektvary - mal byt to badatel, ktory sa snazi zistit stukturu hmoty a tu vylepsovat (kamen mudrcov) a tym zuslachtovat aj seba ... precitajte si nejake alchymisticke knizky zo stredoveku, ziskate idei o alchymistovi (nanestastie, nepamatam si ziadnu - niekto snad poradi).
Z tohto nahladu na svet vyplyva ze alchymista vlastne ani magenergiu nepotrebuje (aspon nie vedome, priamo) - hmota pochadza z fyzickeho sveta, nie z astralu a on pracuje vo fyzickom svete ...
Tymto by ste sa mohli riadit - vsak hmota je v DrD+ spomenuta len okrajovo, ak by ste sa s tym pohrali, dokazali by ste vymysliet povolanie ktore nepotrebuje (vedomy) pristup k magii a napriek tomu robi veci ktore mnohy mozu povazovat za magiu (napr. mec +1 - pevnejsi mec zo zuslachtenej ocele atd ...).

Zlodej vyrabajuci magicke predmety - to mi vobec nesedi do idei povolania ... a v jeho pripade by som to bral ako munchkinizmus.

(PS: pravdepodobne som zopakoval/vyuzil myslienky uz tu diskutujucich - hlavnie asi peca, wolfi ... ak som niekoho vynechal nech sa ohlasi :-) )
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.5.2007 08:55  116
Gwaihir [115]: Je-li pouziti finty schopnost, pak ma bojovnik rovnez radu schopnosti, ktere davaji bonusy k jeho statistikam.
A co se tyce plaste - bonusy v tomto smyslu prece dava i kazda zbran a stit, takze plast proste neberu.
gwaihir 10.5.2007 08:48  115
Bouchi [114]: Mluvíme o bonusech. Použití finty je schopnost. Tisíc bodnutí i plášť dávají bonusy. Takže nevím o co ti jde. Každopádně, můžeme tomu třeba říkat vychytávky, když ti vadí slovo schopnosti.

Tak tedy: Zloděj má spoustu vychytávek (tzn. více než tři), které dávají bonusy k jeho statistikám ( statistika = nějaké číslo v deníku; chtěl jsem napsat k vlastnostem, ale takhle se vyhnu odpovědi, že útočné číslo není vlastnost), zatímco většina bojovníkových schopností je pojatá jinak.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.5.2007 22:43  114
Gwaihir [113]: Jenom kuse, dyky, hvezdice a improvizovane zbrane. Plast je predmet (s urcitymi vlastnostmi) a tisic bodnuti je finta (fint ma bojovnik hromadu).
Co se tyce bojovnika, jednak jsou i dalsi bonusove schopnosti (ale nebudu je vyjmenovavat tady), jednak uvazis-li ze maji-li protivnici postich, je to temer to same jako by mel bojovnik bonus, tak jich jeste par pribude.
gwaihir 9.5.2007 21:01  113
Gran [112]: Je jich tam rozhodně víc než tři. (namátkou: kuše, dýky, plášť, hvězdice, alternativní zbraně, tisíc bodnutí)

U bojovníka žádné bonusy nejsou! Maximálně u barbara za počet lidí v bitvě a u gladiátora za pčet diváků, ale to jsou vyjímky.
gran 9.5.2007 19:50  112
No jako to můžeš pomalu říct i o bojovníkovi. Některá povolání prostě potřebují mít možnost "být průzračně lepší" .)
Ale zrovna zloděj nabízí tisícero mnohem lepších věcí, zrovna nějaké samotné bonusy tam jsou tuším jen tři (z tuctů schopností).
domingo 9.5.2007 19:16  111
Erric [110]: (trochu off-topic): a pri zlodejovi sa na to uplne vyflakli ... ten ma pausalne bonusy pomaly aj na zachodove akcie ...
erric 9.5.2007 17:01  110
Profa 87"Akcni alchymista - bude umozneno za pomoci drog (obrovske bonusy na bojove akce)"

Tak tohle je opravdu zcestny pristup, pro DrD+ obzvlast. Autori se snazili pokud mozno co nejvic potlacit JEN bonusy na NEJAKE AKCE, a nahradit je herne zajimavejsimi vecmi. Pokud jsme s Pecou mluvili o akcnim alchymistovi, rozhodne jsme nemysleli prvoplanove navyseni bonusu.
Pokud chcete opravdu tvorit plnohodnotne povolani pro DrD+ je treba myslet i na to, jak DrD+ ke hre pristupuje.
Nemluve o tom, ze kdyz alchymista vytvori drogy, tak je stejne da valecnikum, protoze ti z toho vytriskaji mnohem vic - diky dost intenzivnimu narustu v bonusovych tabulkach

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt