Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
nelde 8.6.2007 16:15  162
Jenže ono to není jenom o tom, že odoláš lektvaru, ale i tom, že zvládneš jeho účinky - na přiblížení: máš-li náhle velkou sílu a nejsi-li na to zvyklý, tak si můžeš při úderu zlomit ruku.
Představ si, že existují dva lektvary - jeden s účinkem A = Rohypnol a druhý s účinky A a B (B je třeba schopnost vidět do dálky). Alchymista se vytrénuje braním lektvaru A a cvičením, případně nějakou mutací (a la zaklínač) natolik, že ten účinek A umí potlačit (dočasně nebo i "trvale" = než efekt vymizí) případně na něj vůbec nepůsobí (mutace na jiný chemismus), takže ten druhý lektvar dokáže použít. Normální tvor dříve usne.
Alchymistovi schopnosti by se pak dělily na ty, kdy něco vaří a kdy něco užije (i si uvaří). To druhé je jen pro "otrlé" alchymisty. Sice by takový správný alchymista byl při questu paralelně nadopován, ale vůbec mu to nevadí. Pokud přistoupíme na mutaci (třeba i magickou) v rámci výcviku, tak se tím řeší hodně věcí. Alchymista je schopen v průběhu dobroudružství se dozásobit (na ty svoje dryáky mu mohou stačit běžné suroviny). Podle své úrovně (mutace) může užívat tvrdší a tvrdší věci. Negativní efekt bych viděl v tom, že při přílišném braní by mohlo dojít ke snížení efektu (musí si to vařit silnější) až po nemožnost daný dryják vůbec použít.
profa 8.6.2007 14:40  161
neldePrávě proto by chtělo zavést něco jako odolání lektvaru (když je terč natolik silný, že dokáže lektvar vytlačit a zbavit ho účinku) a abstinence (závislost, dozvuk, cokoliv negativního, co se stane, když postava lektvar nezvládne). Pak by bylo možné aplikovat alchymistovy výrobky na všechny. Alchymista má přitom při těchto hodech bonus.
nelde 8.6.2007 14:31  160
Jenže má-li být alchymista povolání pro vlastní postavu a ne jen pro cizí postavu (proto byl kdysi dávno vyřazen), tak nesmí užívat nějaké specifické vybavení typu supersložitá destilační kolona. To se dá řešit tím, že ty specifické věci budou fungovat jen na něj. Tedy de facto bude mít všechno nemagické z běžných surovin, ale nikdo jiný nebude schopen ho napodobit protože:
1) jeho výroba je sice není technologicky náročná, ale je riskantní (snadno se to nepovede, nebo to i exploduje). Přesné laboratorní zařízení to usnadní, ale stačí obyčejný kotlík a přesně dodržet postup (například přesná teplota, čas, atd.). Alchymista má na to buňky a výcvik.
2) Jsou to dryáky a netrénovaného člověka mohou i zabít. Například zrychlovací lektvar, který ale zrychlí i vnitřní procesy a netrénovaný uživatel si tím může přihodit i smrt, když se například zastaví. Dále jsou to jedy, na které je potřeba tělo přivykat (něco jako mutace v zaklínačovi).
nelde 8.6.2007 14:14  159
Thror: Souhlas. Středověká alchymie byla postavená na postupech typu stonásobná destilace, snaha o úplnou čistotu látky apod. Způsob získávání s vlastní krve mi přijde úchylný. Abstrakce ze starého DrD a získávání z různých zdrojů mi přijde lepší. Prostě pokud seberu tu bylinu o svatojánské půlnoci a rychle ji zpracuji speciálním postupem, tak jsem schopen vytěžit maximum. Pokud nedodržím postup jen trochu, tak dostanu skoro nic. Přikláněl bych se k tomu, že magenergie je životní síla, která je všech živých tvorech, někdy více a někdy méně. Získání magenergie ty tvory zabíjí (někdy obrazně, někdy úplně). Asi může alchymista udělat magenergii ze sebe, ale jen za cenu částečné destrukce (na její zahojení však potřebujeme té magenergie více).
thror 8.6.2007 13:21  158
Zdravím...preštudoval som si pravidlá vašej verzie alchymisty, a aj keď je v nich nieko¾ko zaujímavých nápadov (wodka?), sám by som ich asi nepoužíval, a to už z dávnejšie spomenutých príčin...vo vašich pravidlách je vidno, že máte o alchymistoch nejakú vlastnú jasnú predstavu, a celé povolanie je vo výsledku ve¾mi úzko zamerané...Pri poh¾ade na koncept ostatných povolaní DrD+ je vidieť, že všetky sú brané ve¾mi vo¾ne, a aj keď vymedzujú hráčovi istú oblasť v ktorej sa môže vyvinúť, hráč si môže hrať v podstate za čoko¾vek (napríklad...bojový čarodej, zlodej-zabiják, theurg-démonológ, hraničiar-lovec...). Preto ak by malo vzniknúť nové povolanie Alchymista, malo by hráčovi poskytovať širšiu paletu schopností, než iba výrobu elixírov. Tiež sa mi ve¾mi nepáči spôsob získavania Wodky...vieš si predstaviť alchymistu z českej rozprávky "Pekařův císař, a císařův pekař" (snáď som to napísal správne) s dorezanými rukami?

Môj nápad na alchymistu (nikam som to nespisoval, len som sa nad tým párkrát zamýš¾al...), bol taký, že by sa jednalo o povolanie, ktoré by sa zameriavalo všeobecne na podporu družinky tvorbou rôznych vecí... Malo sa jednať o archetypálne povolanie (v niečom dosť podobné kúzelníkovi, jeho spôsob rozvrhnutia schopností mi na moju predstavu alchymistu sadol najlepšie), a pri vymýš¾aní odborov som sa inšpiroval rôznymi hrami (vo ve¾kej miere už spomínaný Arcanum), a literatúrou...
Dodal by som, aké som plánoval vyrobiť pre svojho alchymistu odbory:
"Jedy+Protijedy" = jednalo by sa o jeden odbor, kedže väčšina protijedov pozostáva iba z mierne pozmenenej verzie jedu...študovať protijedy bez jedov by bolo, ako študovať architektúru bez geometrie...tento odbor by zahrňoval rôzne zraňujúce jedy ako mazadlá na zbrane, vrhacie jedovaté výpary/plyny, jedy do jedla, ale napríklad aj nápoje vyvolávajúce chorobu, alebo séra pravdovravnosti...alchymistovi špecializovanému na tento odbor by sa k¾udne mohlo hovoriť "Travič", alebo "dvorný Alchymista"..
"Liečivá": Tento typ alchymistu by sa zameriaval na liečenie (prekvapivé!), a tiež na veci súvisiace s liečením...dokázal by pravdaže vyrobiť nejaké tie "červené flašky" (ku ktorým by som ale pridal obmedzenie, aby sa nedali piť v krátkych intervaloch...ostatne, ako to bolo už aj v drd 1.6), ale aj rôzne maste podporujúce prirodzenú regeneráciu, obväzy napustené látkou, ktorá by pomáhala pri popáleninách, alebo špeciálny plyn, ktorý by na krátku dobu dokázal zvýšiť regeneráciu ¾uďom, čo sa ho nadýchajú (alias vrhací bojový liečivý elixír :B)...tento typ alchymisty môžte k¾udne volať "babička (dedko?) bylinkárka", "ránhojič", alebo možno aj "bojový alchymista"...
"Výbušniny": Hm, nedokážem si predstaviť alchymistu, ktorý by nehádzal nejaké tie bomby...okrem toho je to aj konečne poriadne ofenzívne uplatnenie alchymistu v boji. Arzenál alchymistu zameraného na výbušniny by zahàňal veci ako vrhacie zápalné f¾aše (nechcel som napísať molotovov koktejl :P), bomby, oslepovacie, ohlušovacie, a extra hor¾avé "granáty", rôzne výbušné pasce, špeciálne časovacie zápalné šnúry...tento typ alchymistu by sa dal najlepšie nazvať "bojový alchymista".
"Podporné elixíry": (nevedel som presne, ako tento odbor nazvať...Drogy v podstate vystihujú účinok niektorých výrobkov tohto odboru, ALE nie všetky spôsobujú závislosť) Tu by pravdaže šlo o elixíry, ktoré by alchymista dával členom party, aby sa dokázali pred súbojom "naboostovať"...rôzne zvyšovače sily, utlmovače bolesti, zbystrovače zmyslov, zlepšovače súsredenia...tiež by sem mohli patriť "elixíry na potenciu", tak dobre známe z mnohých fantasy knižiek :)
Tento alchymista by k¾udne mohol byť nejaký "pouťový kejklíř", ale...tiež by sa dal nazvať "bojový alchymista".
"Metalurgia": Alchymista, ktorý by sa zameriaval na vylepšovanie výbavy družiny, nie zrovna v tom zmysle že by ju nejak očarovával, ale skôr spevňovaním materiálov, pridávaním rôznych "tuningov" na zbrane a zbroje...ale pozor, nepliesť to s "kováčom"...alchymista metalurg síce dokáže spraviť zuby na meč, ale ukovať meč bez príslušných dovedností nezvládne. Tento alchymista by dokázal napríklad pridať na zbroj špeciálny chránič krku, ktorý by bránil odseknutiu hlavy, vyrobiť ozubenie na zbraniach, extrémne naostriť akúko¾vek sečnú zbraň, aby bola ostrá ako britva, alebo vyrobiť špeciálnu korozívnu tekutinu, ktorá by pri kontakte s kovom spôsobovala jeho rýchlu koróziu (ďalšia bojová vrhacia f¾aštička).
Tento alchymista by sa uplatnil ako "asistent kováča", nehovoriac o pomenovaní "trpasličí alchymista"...alebo znovu "bojový alchymista".
"Šiesty archetyp": som ešte nevymyslel :D Uvažoval som nad talizmanmi, ale tie sa mi k alchymistovi vôbec nehodia...síce mi nevadí, ak tento alchymista bude pri tvorbe používať magické suroviny a miernu mystiku, chcel by som aby zapadol skôr do hraníc "fantasy" vedy...(niečo ako zlodej, ktorý v podstate nemá s kúzlami nič spoločného, ale keď sa pozriete na schopnosti majstrov, tak si nieste úplne istí :) )

Tento alchymista by tiež dostal nejaké "Finty", ktoré by sa týkali boja s vrhacými zbraňami, kedže väčšina jeho bojovo-uplatnite¾ných výrobkov by fungovala ako vrhacie f¾aštičky s tekutinou...možno by nebol úplne odveci nejaký drobný bonus k obrannému číslu, kedže sklenenými f¾aškami sa v boji vôbec nedá kryť (dúfam O_O), a spolu s f¾aškami nieje možné držať žiadnu zbraň s ktorou by sa zároveň kryl...ale to ma len tak teraz napadlo, jak to píšem :)

Ak by tento alchymista používal nejakú "magenergiu v materiálnej podobe", ako bola tá v DrD 1.6, alebo vaša Wodka...jeho výrobky by určite neboli na ňu prive¾mi náročné, nepáči sa mi totiž predstava alchymistu, ktorý so sebou vláči hromadu fliaš plných zvláštnej tekutiny (nehovoriac o tom, ako provokujúco musí pôsobiť alchymista s 10 f¾ašami čírej tekutiny uprostred púšte...)...skôr by som použil "kvalitu magenergie", ako má kúzelník, a ani rôzne odborové vylepšenia (napríklad "rýchlejšie zosielanie kúziel) by nemuseli byť u alchymistu na škodu...len ich príslušne modifikovať...napríklad "zrýchlenie výroby elixíru, vylepšený dosah, (majstrovská schopnosť) nahrádzanie surovín lacnejšími verziami"...

To by bolo tak všetko :) Keď už chcem skritizovať toho vášho argumentom, že je príliš úzko zameraný, radšej som rovno pridal aj svoj nápad...nerád pôsobím dojmom že len niečo skritizujem, a pritom sám niesom schopný samostatnej tvorby.
profa 18.5.2007 15:43  157
Díky, to postižení z Asterionu asi použiju.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.5.2007 15:20  156
V základním modulu (ČT) je popsán mechanismus, jinak nejvíc silných drog je v aplikaci Zlatá pavučina, pokud se nemýlím :)
profa 18.5.2007 14:15  155
Ještě kdyby jste mi napsali, ve které aplikaci ty drogy jsou, byl bych vám moc vděčný. Dík.
profa 18.5.2007 14:13  154
Díky za konstruktivní názory, konečně to funguje tak jak jsem si původně přál.
Ad Bouchi : jde o chybu, měl to být absťák
Díky za upozornění na Asterion, to vypadá zajímavě.
Dozvuk jsem tam dal jen proto, že mě nenapadlo nic lepšího, bude to odliv.
Mně tedy připadlo logické, že nejčastěji se dostaví odliv, potom začne tělo lektvar postrádat a nakonec i vyžadovat.
Pokud jste si přečetli nová pravidla, tak víte, že KZ je Koeficient Závislosti a značí návykovost lektvaru.
hecras 18.5.2007 06:10  153
Mě osobně se závislost tak jak je popsána na asterionských stránkách hodně líbí a rozhodně nebudu na to vymýšlet nový mechanismus.
gwaihir 17.5.2007 19:46  152
Mrkněte se pro inspiraci, jak je to vyřešeno v těch asterionských aplikacích. Je zbytečné vymýšlet něco, co už někdo vyřešil. I když já si nepamatuju, jak to tam je, takže nemůžu tvrdit, že je to vyřešené opravdu dobře.
peca_007 17.5.2007 14:39  151
Wolfi [150]: zavislost. hmm, to je asi take postizeni, ale nemam cas nad tim premyslet a ladit to. v zasade se jedna o spojite nadoby. dusledkem zavislosti muze byt abstak. pricemz se mozna jedna o jedine postizeni se slozitym (komplexnim) efektem.

rozhodne nepridavat nove mechanismy a tabulky, pokud to neni nezbytne nutne.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 17.5.2007 14:28  150
peca_007 [149]: Hmmm, v tom případě je spíš špatně popsáno slovo "Závislost" - které bude potřebovat další pravidlo samo pro sebe(!)
Já jsem tedy také pro to postižení (a není to jen tím, že takhle se řešily Asterionské drogy :) - když už máme systém, tak proč ho nepoužít?
peca_007 17.5.2007 14:25  149
john_jarik [148]: mnoho tabulek hracova smrt. nebezecnost by mel mit stanoven kazdy takovy pripravek podle bonusu a dalsich vyhod, jako vyvazovaci parametr. Neco jako potrebna sila u zbrane. zavislost po jedne davce, zvlaste u tvrdych drog, je pry bezna vec.

Wolfi [147]: Pochopil jsme, ze jde o ziskani zavislosti. Ziskat zavislost je preci jenom tezsi, nez nejaky ten zvraceny efekt. Abstinencni priznaky by se mely resit spise nejakym tim postizenim. V zasade i ten "dozvuk". Abstinencni priznak je podle meho nazoru "dozvuk" zpusebeny chybejici davkou, zatimco prosty dozvuk (lepe asi odliv) je jenom jekesi vyrovnavani se organismu s odplavovanim drogy.
john_jarik 17.5.2007 09:39  148
nemyslim, ze by jedno uziti tvorilo moznost zavislosti.

mozna by se dala pouzit tabulka poctu jako Narocnost, proti ktere si "pacient" hazi.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt