Jako mně napadají tyto Archetypy:
1) Lektvary - Sem spadají léčivé lektvary i jedy, protijedy, ale i různé elixíry, které zlepšují nějaké vlastnosti apod. Všechno, co teče. Takovéto lektvary ovšem dokážou přivést i klasickou nemoc - svým způsobem do tohoto archetypu spadá i virologie. Mistrovstvím jsou pro něj lektvary, jako je třeba lektvar metamorfózy a hlavně: lektvar mládí.
2) Drogy - Prakticky to samé, co Lektvary - až na to, že to neteče. Teda, většinou se to ani neukusuje - jsou to všemožné prášky, nadrcené byliny apod. Šňupá se to, kouří se to... To je rozdíl ve výrobě a užívání. A ve výsledích? Zatímco lektvary účinkují až po dlouhé době, většina drog účinkuje téměř okamžitě. Mají mnohem silnější účinky, mnohem víc negativních účinků a snadněji se na ně vytváří závislost. A zatímco "léčivý lektvar" existuje, v Drogách nic vyloženě léčivého není - maximálně je léčení jako vedlejší účinek. Jeho mistrovská díla dělí z obyčejných Geraltů Zaklínače (viz. Sapkowski) .))
3) Technologie - Toto je prakticky kombinace "Výbušniny" a "Metalurgie". Umí to, co Pyrofor v DrDo, jen s notnou dávkou magie, protože ve světě DrD+ nelze některé reakce vytvořit jen za pomocí přírody, protože by vám nahromaděná energie utekla do Astrálu. Dokáže vyrobit bombu, opravit zbroj, udělat rachejtli, vytvořit dokonalý šperk s různými jemnými symboly, které může dát někomu s archetypem "Talismany" (talisman vytvořený z takového šperku lépe funguje apod.). Jeho mistrovstvím jsou hodinky a výbušnina o síle atomové bomby.
4) Talismany - Dokáže _něco_ zamknout do malého předmětu, který slouží/škodí tomu, kdo ho nosí u sebe. Není to úplně přesně to, co dělá Theurg, protože Theurg poutá opravdové démony z Astrálu, kteří mají vlastní vůli a určitou trvanlivost. Alchymista do svých talismanů vězní duši, která podle své povahy škodí nebo pomáhá, Alchymista to naštěstí umí ovlivnit, ale ne stoprocentně. Duši uvězní a už nepustí - alchymistické talismany vydrží věčně. Schopný Alchymista tohoto oboru udělá talismany chránící před magií, negativní energií, nemocemi, zlým slovem, zbraněmi. Jsou ale i talismany, které nejsou ochranné, které jsou naopak útočné, nebo které nejsou ani ochranné ani útočné - jako je např. Kámen Mudrců, který je pravděpodobně mistrovským kouskem tohoto oboru.
5) Bytosti* - Kdo by si nespojil Alchymistu a slavného Golema? Tento obor má blízko k Talismanům - Alchymista opět svazuje duše. Ovšem nikoliv do malých předmětů, ale do neživých těl - jako je např. hliněná socha (ale může to být třeba i slaměný panák .)). Zatímco v oboru Talismany ale může částečně ovlivnit, co se mu do jeho neživého těla chytí, zde to neovlivní nijak - jediné, co umí, je zařídit, aby ho dotyčná duše poslouchala. Ovšem to není jen tak - ne nadarmo se o Alchymistech říká, že uzavírali smlouvy s Ďáblem. A stejně tak, jak se Alchymista v tomto oboru učí lépe věznit lepší "duše", učí se i vytvářet lepší "těla". To, čeho chce dosáhnout, je vytvořit absolutně novou, kompletně živou bytost. S žijícím nejen vnitřkem, ale i tělem.
6) Hvězdář - Prakticky to, o čem jsem mluvil níže .) Výroba dalekohledů, zrcadel, lup - práce se sklem. Znalost hvězd, věštení z nich, sledování dění v Astrálu skrze ně, určování své pozice a času. Znalost a tvorba map, předpověď počasí.
Tak x)
---
* Inspired by někdo od Altaru, tuším .)) |