Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
gran 17.6.2007 13:25  210
Mně ani ta Wodka nepřijde špatná, ale bral bych ji jen za jednu možností =) Dyť si vezmi, co se nabízí - různé kombinace bylinek, čerpání z hvězd měsíce, lov na duše, duchy a démony, různé rituály (pomocí jakoby magických formulí svazování magenergie do předmětů, tohle bych hodil kdyžtak k oboru Talismany, protože ta filozofie k tomu sedí .)), můžou toho bejt hromady...

A myslím, že pokud každý Obor na to bude mít specialitku, tak tím každý Obor dostane svůj vnitřní nádech, svou vlastní filozofii, a přitom to všechno bude Alchymista - a výsledek IMHO bude takový, že si klidně sedne k ostatním DrD+ povoláním, protože bude mít mnoho možností a bude mít svou duši .)

Zatím mě s tím získáváním tedy napadlo tohle (písnu to sem, nechci to zapomenout a nemám kam jinam to teď napsat):

Lektvary - Wodka
Drogy - Bylinky (buď přímo z bylinek, nebo nepřímo - nafetovat se do tranzu a získat magenergii jako čaroděj? Nebo ji do něčeho dát, jako u Talismanů (viz. níže)?)
Technologie - ?
Talismany - Rituály svazování Astrální Energie do předmětů
Bytosti - Čerpání životní síly z různých nemateriálních tvorů (duše uvízlé mezi tímto a tamtím světem, démoni, duchové...)
Hvězdář - Z hvězd a měsíce (podobně jako čaroděj, závisle na Astrální půlnoci apod.?)
Společné - ?
profa 17.6.2007 13:22  209
Na GameCon bohužel nejedeme, koliduje nám to s táborem. Jinak bychom samozřejmě moc rádi :((.
profa 17.6.2007 13:21  208
A kam jsi to do Aragorna napsal ?
profa 17.6.2007 13:18  207
Ale zní to jako dobrý a komplexní návrh.

P. S. Jenom abych vysvětlil, proč je filosofie Wodky taková, jaká je. Strašně se nám líbí myšlenka, že alchymista energii do astrálu dodá, aby mohl její část využívat. Chtěli jsme, aby to bylo něco měřitelného, a tak se nám nabídlo jako první zranění -> sebezraňování, a pak už vznikla taková vize, jaká je doteď.
gran 17.6.2007 13:17  206
A jedete na GameCon, na besedu o nových povoláních do DrD+? x)
profa 17.6.2007 13:15  205
K tomuhle všemu (nechci říkat chaosu, ale hromady zajímavých myšlenek najednou) se asi budu moct vyjádřit až po diskusi s ostatními, a to hned tak nebude (budu teď delší dobu pryč a kolegové Chemik a Ladánka to tu vůbec nečtou).
gran 17.6.2007 13:02  204
Samozřejmě, není zde řešeno získávání (mag)energie. Autoři měli prozatím řešení Wodky - destiluje se z krve alchymisty. To se mi však líbí jen jako jedna možnost - přecijen nechci, aby každý Alchymista musel být blázen do sebepoškozování a podobných úchylek .) Třeba jsem schopný si představit, že Alchymista v Oboru Hvězdář získává (mag)energii z hvězd, zatímco v Oboru Drogy sbíráním bylinek...
Vlastně, každý obor by mohl mít své možnosti získávání (mag)energie, přičemž by tu byla jedna společná pro všechny. Tedy každý alchymista, který by se specializoval jen na jeden obor, by měl dvě možnosti - jedu obecnou (ještě nevím jakou =P) a jednu dle svého oboru. Třeba to s tou krví by mohlo být zrovna u těch Lektvarů .))


Do diskuse DrD+ na Aragorn.cz jsem citoval svoji představu Alchymisty a napadlo mě po jejím překopírování tohle. Poslal jsem to tam, tak se nyní cituji i zde.
Takhle extra to píšu, aby mě někdo neobviňil z crossčehosi (nevím, jak se tomu správně říká, peca by věděl =P) .))
gran 17.6.2007 12:31  203
Ovšem, neberte to tak, že bych vám ho nějak nutil - je to stále jen návrh .)
gran 17.6.2007 12:31  202
To bych ani tak neřekl.

Lektvary nabízí prakticky jen jedy, protijedy, léčení a boostery.
Drogy nabízí jedy, boostery, jedy+boostery a klasické drogy.
Technologie nabízí rachejtle, výbušniny, malé stroječky, velké stroje a opravu čehokoliv.
Talismany se nabízí útočné, obranné, jinými způsoby podpůrné a pak takové typu "svítí, když je poblíž [cokoliv]"
Bytosti - tak těch může bejt fakt hromada .)
Hvězdář, snad jen tenhle obor možná v možnostech trochu zaostává, ale není problém ho rozšířit. Už takhle tam má mapy .) Dají se přidat i Runy, ne? =)

Myslím si, že tenhle návrh je poměrně vyváženej .))
profa 17.6.2007 11:56  201
UHHH..dalsi temer komplexni navrh, ale mne pripada, ze narozdil od ostatnich oboru jsou Lektvary o dost vetsi skupina (jedy, protijedy, viry, bakteriologie, "boostery", všechno to, co jsme pojmenovali Speciální....)
gran 17.6.2007 11:50  200
Ty jo, kdybych už jedno povolání nepsal, vrhnu se na Alchymistu =P
gran 17.6.2007 11:49  199
Jako mně napadají tyto Archetypy:

1) Lektvary - Sem spadají léčivé lektvary i jedy, protijedy, ale i různé elixíry, které zlepšují nějaké vlastnosti apod. Všechno, co teče. Takovéto lektvary ovšem dokážou přivést i klasickou nemoc - svým způsobem do tohoto archetypu spadá i virologie. Mistrovstvím jsou pro něj lektvary, jako je třeba lektvar metamorfózy a hlavně: lektvar mládí.
2) Drogy - Prakticky to samé, co Lektvary - až na to, že to neteče. Teda, většinou se to ani neukusuje - jsou to všemožné prášky, nadrcené byliny apod. Šňupá se to, kouří se to... To je rozdíl ve výrobě a užívání. A ve výsledích? Zatímco lektvary účinkují až po dlouhé době, většina drog účinkuje téměř okamžitě. Mají mnohem silnější účinky, mnohem víc negativních účinků a snadněji se na ně vytváří závislost. A zatímco "léčivý lektvar" existuje, v Drogách nic vyloženě léčivého není - maximálně je léčení jako vedlejší účinek. Jeho mistrovská díla dělí z obyčejných Geraltů Zaklínače (viz. Sapkowski) .))
3) Technologie - Toto je prakticky kombinace "Výbušniny" a "Metalurgie". Umí to, co Pyrofor v DrDo, jen s notnou dávkou magie, protože ve světě DrD+ nelze některé reakce vytvořit jen za pomocí přírody, protože by vám nahromaděná energie utekla do Astrálu. Dokáže vyrobit bombu, opravit zbroj, udělat rachejtli, vytvořit dokonalý šperk s různými jemnými symboly, které může dát někomu s archetypem "Talismany" (talisman vytvořený z takového šperku lépe funguje apod.). Jeho mistrovstvím jsou hodinky a výbušnina o síle atomové bomby.
4) Talismany - Dokáže _něco_ zamknout do malého předmětu, který slouží/škodí tomu, kdo ho nosí u sebe. Není to úplně přesně to, co dělá Theurg, protože Theurg poutá opravdové démony z Astrálu, kteří mají vlastní vůli a určitou trvanlivost. Alchymista do svých talismanů vězní duši, která podle své povahy škodí nebo pomáhá, Alchymista to naštěstí umí ovlivnit, ale ne stoprocentně. Duši uvězní a už nepustí - alchymistické talismany vydrží věčně. Schopný Alchymista tohoto oboru udělá talismany chránící před magií, negativní energií, nemocemi, zlým slovem, zbraněmi. Jsou ale i talismany, které nejsou ochranné, které jsou naopak útočné, nebo které nejsou ani ochranné ani útočné - jako je např. Kámen Mudrců, který je pravděpodobně mistrovským kouskem tohoto oboru.
5) Bytosti* - Kdo by si nespojil Alchymistu a slavného Golema? Tento obor má blízko k Talismanům - Alchymista opět svazuje duše. Ovšem nikoliv do malých předmětů, ale do neživých těl - jako je např. hliněná socha (ale může to být třeba i slaměný panák .)). Zatímco v oboru Talismany ale může částečně ovlivnit, co se mu do jeho neživého těla chytí, zde to neovlivní nijak - jediné, co umí, je zařídit, aby ho dotyčná duše poslouchala. Ovšem to není jen tak - ne nadarmo se o Alchymistech říká, že uzavírali smlouvy s Ďáblem. A stejně tak, jak se Alchymista v tomto oboru učí lépe věznit lepší "duše", učí se i vytvářet lepší "těla". To, čeho chce dosáhnout, je vytvořit absolutně novou, kompletně živou bytost. S žijícím nejen vnitřkem, ale i tělem.
6) Hvězdář - Prakticky to, o čem jsem mluvil níže .) Výroba dalekohledů, zrcadel, lup - práce se sklem. Znalost hvězd, věštení z nich, sledování dění v Astrálu skrze ně, určování své pozice a času. Znalost a tvorba map, předpověď počasí.

Tak x)

---
* Inspired by někdo od Altaru, tuším .))
profa 17.6.2007 11:18  197
To zní zajímavě. Já jsem na pozici šestého archetypu nominoval Talismany (magický předmět nejrůznějšího použití), které vymyslel Xoraxox, ale jeho systém je šíleně složitý a nikdo z nás se zatím neodvážil to přepsat a publikovat :)
gran 17.6.2007 10:56  196
ProfaMno, napíšu, co všechno bych si k Alchymistovi ještě představoval a pokud vím, nebylo to v Throrově řečeno (jen jsem to prolétl očima). Třeba to nakonec nebude jen "Hvězdář" .))

1) Vyrábět dalekohledy. Zrcadla. Lupy. Možná i mikroskopy. Zkrátka práce se sklem.
2) Měl by znát hvězdy. Jak se která jmenuje, kde která leží. Ovšem, to je tuším i jako obecná dovednost. Takže: Měl by poznat svou pozici z pozice hvězd. Nebo datum. Nebo čas. Nebo obojí. Dokonce by pomocí nich - a pomocí měsíce - mohle vidět, jak vane Astrální vítr. Zkrátka, pomocí hvězd vidět do Astrálu, ba možná dokonce do budoucnosti.
3) Teď mě napadají mapy. Mohl by to být také kartograf =)
4) Taky by to mohla být rosnička =P Zkrátka schopnost předpovídat počasí.

A víc mě toho zrovna teď nenapadá .)
profa 17.6.2007 10:41  195
XXX: tak to pořádně nevím, co si pod tím mám představit.

Gran: a co by měl takový hvězdář umět ?

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt