Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.6.2007 15:43  243
Ale proč zrovna z krve? Pořád se tím oslabuje, což se mi nelíbí :(
profa 18.6.2007 15:38  242
Já bych to kompatibilní nedělal.
Jde o to, že oborové způsoby by měly být o dost výhodnější, ale v tom případě by se nedaly použít na nic jiného než svůj obor.
V opačném případě jsou v podstatě jednotlivé způsoby odlišeny jen tím, že se je učíš v rámci jiného oboru, jinak jsou stejně obecně použitelné.
Takže bych upřednostnil spíš ten oddělený systém.
gran 18.6.2007 15:10  241
Já bych tam tu krev nechal. Oborové čerpání magenergie považuji za určitou specialitu - každý Alchymista bude umět takové to "základní čerpání", stejně jako Theurg. Až dále si bude vybírat nějaké ty věci "navíc".

Ale teď se musím - kvůli kompatibilitě způsobů dle Oborů - zeptat: Chcete to udělat, aby se musela Oborově získaná mana použít prakticky okamžitě, jak jsem již napsal? Nebo aby ji vždycky mohl alchymista uložit a použít později?

Protože pokud v prvním případě, tak pokud se Alchymista naučí Lektvarové získávání Many a pak se naučí výrobu nějakého talismanu, musí na výrobu talismanu stejně použít obecné získání magenergie - to z Oboru Lektvarů je prostě nekompatibilní (protože jde prostě o krev, zatímco talismany fungují na základě něčeho úplně jiného).

Ovšem pokud by tu manu z té krve získal a navázal ji na nějaký předmět, pak by samozřejmě mohl tu vazbu jednoduše "přesunout" na vyráběný talisman a využít ji při výrobě.
profa 18.6.2007 14:56  240
Do těch lektvarů (jako jeden z pěti oborů) se to docela hodí - a tady už nemůžeš argumentovat tím, že jsi k něčemu nucená. Shodli jsme se na tom tuším i s Granem.

A s tím Hvězdářem naprosto souhlasím.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.6.2007 14:54  239
Profa [236]: Nervi tam pořád tu krev :) Proč ne M = Objem látky potřebné k výrobě) + Síla? (i lektvary mohou být různě účinné, navíc tím odpadá nutnost několika lektvarů pro jeden a ten samý účinek)
gran 18.6.2007 14:52  238
A co takhle zrušit "Hvězdáře" a hodit ho do "Ostatní" (pět Oborů + jeden bohatě stačí, stejně - jak někdo někde napsal - Hvězdář působí jako páté kolo od vozu... a tímhle ho úplně nezrušíme) a k Talismanům hodit "astronomické síly"?
profa 18.6.2007 14:47  237
Vztahy magenergieCo se týče množství magenergie, viděl bych to asi takhle :

Lektvary - M = β(Zranění) + Odl (zdroje)
Drogy - M = Hmotnost + Síla (podle druhu)
Technologie - M = Hmotnost + Výtěžnost (něco jako výhřevnost, zase podle druhu)
Talismany - ???
Bytosti - M = β(Zranění) + Vol (zdroje)
Hvězdář - přímý převod energie se ztrátami

Ostatní - přímý převod energie se ztrátami
profa 18.6.2007 14:23  236
Viděl bych to tak, že by alchymista různými způsoby (podle oboru) vytvořil víceméně stejný produkt s vazbou na astrál. Ona energie v astrálu ale bude pocházet z jiného zdroje, například :

Lektvary - Krev (fyzické zranění B, S)
Drogy - Byliny (formou odvaru a předání "energie z byliny")
Technologie - "vysávání" určitých materiálů - například těch, ze kterých se energie vyrábí normálně (uhlí, jiné energetické suroviny).
Talismany - ??? něco psychického ???
Bytosti - psychická energie (psychické zranění, ψ)
Hvězdář - astronomické síly (slunce, slapové síly, příliv a odliv,...)

Ostatní - něco obecného (volná magenergie - zřídla,...)

Pro mně to zní docela schůdně...
gran 18.6.2007 13:41  235
xKiv1) No alchymista sice nemusí, ale tak já to teď řeším spíš z hlediska "mechanismů"... a to alchymista taky nemusí řešit =P
2) x)
3) =)
xkiv 18.6.2007 13:33  234
Gran Ale člověk si musí uvědomit, že Alchymista tím pádem nezískává magii z předmětu, ale na předmět ji váže.
Clovek musi, ale alchymista nemusi.

...zkrátka na nějaký předmět (opět libovolný) naváže magenergii, kterou může později využívat...
Vazbam je jedno, na co jsou, ale ty alchymistovy postupy uz mohou byt specifictejsi.

Jinak myslim docela OK.
gran 18.6.2007 13:08  233
xKiv: To ano! To je v pořádku. Ale člověk si musí uvědomit, že Alchymista tím pádem nezískává magii z předmětu, ale na předmět ji váže.

Mimochodem, napadlo mě s tou magenergií tohle:

Každá dovednostní strom Oboru (Lektvary, Drogy, Technologie, Talismany, Bytosti, Ostatní) obsahuje svůj vlastní způsob "získávání many", který se Alchymista může naučit (přičemž postup z oboru Ostatní má už na první úrovni defaultně).
V Oboru Ostatní je to jednoduché - nějakým způsobem (a to může být dost volné - krvavý rituál ve sklepě stejně jako přes složitý mechanismus skel, lup a zrcadel přenesený měsíční svit) zkrátka na nějaký předmět (opět libovolný) naváže magenergii, kterou může později využívat při výrobě v jiných Oborech (to znamená, že Obor Ostatní by jinak neposkytoval možnosti vyrábět něco cool, maximálně nějaké drobnosti... spíše by obsahoval "podpůrné schopnosti" (například by sem byl pohlcen onen můj návrh Hvězdáře)).

A získávání magenergie v jiných Oborech?
To by bylo tzv. okamžité. Co to znamená?
Pokud navážete magenergii do nějakého předmětu postupem naučeným z Oboru Ostatní, můžete ten předmět libovolně dlouho skladovat apod. a magenergii využít kdykoliv později.
V ostatních Oborech získáváte magenergii během výroby něčeho z daného Oboru - je to zkrátka součást výroby.

Například pokud nemáte po ruce nějaký magií nabitý předmět a chcete vyrobit lektvar, tak mísíte různé ingredience, vaříte, mícháte... a v určité fázi výroby přidáte trochu své krve.
U Drog zase záleží na tom, jak a kdy ingredience při výrobě použité seženete. Ne nadarmo se na byliny chodilo o úplňku...
Co se týče talismanů, tam je to jasné - tam svazujete nějakou "duši" či co. A přímo součástí tohoto svazování je získávání magenergie.
To samé s Bytostmi.
Co se Technologie týče, tam mě ještě nic takovým způsobem nenapadlo... jako napadlo mě, že by právě byl nějaký ten stroj, který by vytvořil např. tlak, který by běžně unikl do Astrálu, ale Alchymista by ho do něčeho zachytil - ovšem to jsem pak zobecnil do Oboru Ostatní. Ha! Teď mě napadlo, že by mohl mít takovýhle stroječek, co si vyrobil, stále u sebe a když vyrábí, tak v jeden moment výroby ho použije - a energie se přenese rovnou do výrobku.

Je to ale opět spíš nápad, dost nepromyšlený.
xkiv 18.6.2007 12:32  232
GranTo je zajímavá myšlenka, ovšem bojím se, že z hlediska fungování Plusek nereálná. Protože naopak málokterý předmět má vazby k (mag)energii v Astrálu...

Vazba muze vznikat prave alchymistovym pricinenim, pri jeho "destilacnich" procesech.

Ja v tom celkove vidim ideu "alchymista pristupuje k astralu vylucne materialni cestou" (cokoli za tim je *zpusobene* tim, co fyzicky dela)
gran 18.6.2007 06:27  231
pecaMyslím, že jsi o tom mluvil s někým, kdo se pak objevil na nějakém srazu, kde mi říkal o tom, co jsi mu ty říkal... aspoň myslím, že takhle nějak se to ke mně dostalo ;)
peca_007 17.6.2007 22:36  230
Profa [207]: Ale zní to jako dobrý a komplexní návrh. - Krom toho se to blizi tomu, cemu rikam alchymista ja (ze bych o tom s Granem mluvil/psal?), a co te prve tolik nezaujalo.

Ze by nastal cas na nejaky PR clanek o soucasne vizi alchymisty? :-)
gran 17.6.2007 20:23  229
Uživatel beorn na Aragorn.cz napsal:

Co se týče získávání magenergie, tak se mi nápad sebezraňování líbí, ale taky bych ho nedával jako jedinou možnost.
Pokud by ale alchymista vyrábějící drogy mohl získávat energii z bylin, tak v případě lektvarů by je získával z tekutin a v případě talismanů z předmětů... a rázem tu máme veškeré objekty, které si lze představit.
Mě napadla myšlenka, že by se to mohlo dělat jako to zkoušel parfumér v deníku vraha (vydestilovat vůni z kteréhokoliv předmětu na zemi). Že by tedy šla magenergie teoreticky destilovat z čehokoliv, ale u většiny předmětů by to bylo prakticky nemožné. Vlastní krev bych nechal jako obecnou možnost - z ní by bylo získání energie nejjednodušší. Z některých vzácných bylin nebo předmětů nalezených v místě, kde se altrál fyzického světa téměř dotýká by bylo získání energie trochu složitější. No a z ostatních objektů by získal energii jen opravdový mistr v oboru a to ještě k tomu ve velmi malém množství...


To je zajímavá myšlenka, ovšem bojím se, že z hlediska fungování Plusek nereálná. Protože naopak málokterý předmět má vazby k (mag)energii v Astrálu...

Tím pádem mi i destilace kovu či sklad apod. přijde nereálná (co se reálií DrD+ týče).

Dovolím si zopakovat sám sebe, s drobnou úpravou:

(upravená citace)
Lektvary - Wodka
Drogy - Bylinky (buď přímo z bylinek, nebo nepřímo - nafetovat se do tranzu a získat magenergii jako čaroděj? Nebo ji do něčeho dát, jako u Talismanů (viz. níže)?)
Technologie - Výroba stroje, přičemž energie jeho práce se dle platných pravidel přesouvá do Astrálu - a Alchymista ji naváže
Talismany - Rituály svazování Astrální Energie do předmětů
Bytosti - Čerpání životní síly z různých nemateriálních tvorů (duše uvízlé mezi tímto a tamtím světem, démoni, duchové...)
Hvězdář - Z hvězd a měsíce (podobně jako čaroděj, závisle na Astrální půlnoci apod.?)
(konec citace)

Otázkou zůstává, jestli je vlastně potřeba dělat něco "společné pro všechny".
A otázkou zůstává také to, jestli se vám to takhle líbí, nebo jestli vás napadá něco lepšího .)

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt