Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 22.6.2007 15:40  314
neldejak by měla vypadat lapená magenergie - tak bych to nespecifikoval - různě, hlavně se na ní nedoporučuje dívat

Protoze by tam *nemusela* byt :-P
A soucasne taky mohla.
A clovek nevi, co z toho by bylo horsi :-,

Schroedingerova magenergie.
nelde 22.6.2007 15:30  313
Jenže tu magenergii můžeš vázat nejen do vody, ale i do vzduchu atd. Takže ta tekutina, už je výrobek s nějakými magickými vlastnostmi. Já bych ten proces "destilace" úplně opustil.

Ad náhrady - právě že je rozepisovat vůbec nemusím - u výrobku bude třeba uvedeno jaké jsou suroviny (samy o sobě nemusí být magické, ale pomohou magenergii do výrobku zachytit). Pokud alchymista nějakou nemá, pak se jí prostě pokusí nahradit. Nahrazení je o roleplayingu - hráč prostě něco vymyslí, a když to bude znít dobře (žádnou logiku nemusí PJ aplikovat - je to přece alchymie), tak podle toho dostane menší nebo větší postih (jak moc dobře to popsal - nikoli chemicky nebo biologicky, ale zajímavě). Mělo by platit, že náhrada musí být složitější než originál - tedy nikoli kousek cedru, ale jakékoli dřevo, které třeba polepí jehličím). Má-li všechny suroviny, tak se uplatní základní cílové číslo, za každou nahraženou dostane nějaký postih. Nebo i bonus. Dokonce to můžeš vzít bez roleplayingu - když bude v oblasti, která je hodně rozmanitá, tak bude mít malý postih, když bude na moři nebo na poušti, tak bude větší.

Další příklad - místo ledku můžeš použí guano nebo jiný trus (ten asi seženeš). Jenže ho musíš vyčistit (podle toho, které to bylo zvíře, použiješ jiný postup). Jenže ty si můžeš jako hráč vymyslet, že použiješ nejaký postup na zvíře samotné a že z něj se západem slunce po nakrmení touhle bylinou vypadne to guano velmi čisté. Máš sebou svojí malou labku, takže to snadno přečistíš na ledek, ale může být kvalitnější než standard a naopak dostaneš bonus. Díky tomu roleplayingu.

Ta zřídla nejsou všude, ale jejich dosah je velkého rozměru. Za blízkost zřídla mohou být bonusy k testu na magičnost předmětu.

Za šikovnost a alchmistické vybavení může být test na čistotu výroby. Atd. chce to domyslet další atributy a bonusy/postihy.
chemik 22.6.2007 14:33  312
jj, tak byla první Wodka (ten název byl prozatimní a moc se neuchytil. To ale nevadí) definována. Prostě čirá tekutin která má vazbu na energii ve sférách. Jestli se na ni nebuda dát dívat, čichat anebo se nebude dát pozřít (jako u prvních návrhů) je podle mně celkem bezpředmětné. a Jestli jsem tě Nelde pochopil tak říkáš, že ta "zřídla" energie jsou v podstatě ve všem akorát s jinou intenzitou. Navíc by to nahrazování surovin skončilo akorát jako postih za nedostatečnou výbavu (jako např. u zloděje) a navíc by bylo pro PJ dost náročné určit, jestli jde tou danou surovinou ještě nahradit( např je možné nahradit za cedr smrk a pokud jo tak nejde i modřín? a když to jde tak můžu přece použít pouštní keř, který je s cedrem příbuznější než jehličnany. TOHLE JSEM SI VYMYSLEL, ale myslím, že to problém nahrazování ukazuje). Musel by jsi ke každému lektvaru ty náhrady napsat i s bonusy a to by bylo dost náročné jak pro PJ i pro hráče.To nahrazování je dobrý, ale chce to vymyslet jak to dát na papír.
gran 22.6.2007 13:57  311
309: cool x)
310: Pozor, magenergii nemůžeš uchovávat. Nedá se na ní podívat, protože v našem světě není - jen její projev.
Spíš bych to bral tak, že na _vodu, která váže magenergii_ (teď mluvím z pohledu hráče/PJ, nikoliv alchymisty) se nedoporučuje dívat. Pokud by teda Alchymisté magenergii vázali jen na kapalinu (v příkladě výše zrovna vodu).
nelde 22.6.2007 13:39  310
Jinak pokud hledáte, jak by měla vypadat lapená magenergie - tak bych to nespecifikoval - různě, hlavně se na ní nedoporučuje dívat. To je jeden z mnoha důvodů, proč se uchovává v kamenných lahvích. Magenergie je totiž nestabilní a projevem nestability je právě jakási náhodná magická činnost. A naopak, bez projevů nestability nedokáže magenergie devalvovat. Kámen je nejstabilnější z přírody a nejvíce neživý, díky tomu má proti tomu největší odolnost.

Když tak - magenergie každý vidí takovou, jakou ji chce vidět. Proto musí mít velmi dobrý pozorovací talent a umět pár šikovných triků, aby ji vůbec spatřil.
nelde 22.6.2007 13:34  309
K Melkorovu návrhu, líbí, ale trochu bych to obměnil/rozvedl.

Ta zřídla mohou mít různou kvalitu. Střežená jsou samozřejmě ta nejkvalitnější a mezi alchymisty jsou legendy, že některá zřídla zřejmě mají i vlastní vědomí, neboť si vytvořila vlastní strážce. Energie ze zřídla pak proniká do našeho prostoru a usazuje se na různých místech - spíš v živých tvorech a ve tvorech s duší, ale není to žádný zákon - je to jen preference toho kterého zřídla. Dokonce ani neplatí, že by se energie ze zřídla musela ukládat někde poblíž (i když k tomu má zřejmě tendenci).

Alchymista pak zkoumá, za jakých okolností se energie z nějakého zřídla může projevit v jeho díle. Má celou řadu ad-hoc zjištěných postupů, některé jsou velmi podivné, nicméně to funguje. Co na první pohled vypadá jako podivnost nebo blbost, funguje. Dokonce ví, jak nedostupné věci nahradit jinými, byť třeba za cenu získání méně energie. Udělat základní věc v laboratoři, při vybavení špičkovými materiály je relativně snadné, stačí přesně dodržet postup. Přesto zručný alchymista se dokáže bez těchto berliček obejít a legendární mistři oboru pak dokázali udělat cokoliv z čehokoli.

Alchmista se musí naučit velké množství receptů, ještě větší množství úprav těchto receptů podle "náhradních surovin", které má k dispozici a obrovské množství podmínek, za kterých tyto náhradní může použít. Po pravdě řečeno alchymista téměř nikdy nedělá jednu věc dvakrát - po každé je něco odlišného.

Příklad: Pro recept je potřeba mít velmi tenké plátky čistého zlata. Alchymista ví, že může použít jakýkoli jiný kov v podobném tvaru, pokud ho natře nazeleno a ohřeje na příslušnou teplotu (ta se podle kovu a použité barvy může lišit) - velmi důležitá je přesnost a hlavně udržené teploty po celou dobu rituálu. Sice tím nedosáhne kvality zlata, ale dokáže se jí velmi přizpůsobit.

Základem alchymisty je tedy dokonalé poznání svého okolí a všeho, co se tam nachází. Běžně své okolí studuje (leckdy pomocí poměrně podivných a destruktivních metod). Velmi často vyráží mimo laboratoř s cílem nalézti nové zajímavé suroviny, kterými by některé, kterých má málo nebo nejsou dostatečně účinné, mohl nahradit. Jeho zkoumání je ale velice praktické a hodně experimentální, proto rád využívá ostatních, aby jeho produkty testovali. Podstata té energie, kterou užívá ho nezajímá, zajímají ho jen její projevy a to, jak ji dostat co nejvíce do svých výrobků.

Energie není moc stabilní a někdy se ve výrobku neudrží ani o konce rituálu. Proto další součástí alchymistického řemesla je jak tento poločas stability prodloužit.

Jak to dát do pravidel - každý předmět má několik atributů, typu náročnost na přesnost postupů, náročnost na čistotu surovin, náročnost na čistotu procesu, náročnost na adekvátní náhradu, náročnost na stabilitu, atd. Představoval bych si tak pět až sedm dimenzí. Při výrobě pak alchymista hází na těchto pět až sedm dimenzí a PJ si poznamená dimenze ve kterých alchymista nebyl úspěšný (protože on zná vnější okolnosti). Samozřejmě, že alchymista něco od pohledu pozná, ale ne úplně přesně (na to by potřeboval destruktivní zkoušky - které běženě dělá). Těch dimenzí může být proměnlivě podle předmětu. Každá z nich bude vyžadovat specifickou dovednost + nějaký atribut. K tomu celá řada bonusů závislých na to, jak moc alchymista byl připraven - znal dokonale prostředí, nástroje (nemuseli být jeho), suroviny, atd.

Jak bylo psáno: jitrocelový čaj uvaří každý. Alchymista - začátečník z něj udělá lék proti kašli, zkušený alchymista lektvar na posilu dýchání, mistr alchymista něco, co s jitrocelem už nemá nic společného (možná chuť), ale umožní to nedýchat. To všechno na jedné pasece se základní chemickou výbavou a se surovinami, které najde v lese.
chemik 21.6.2007 14:32  308
Tak, jelikož je milý prófa na celostátní olympyádě v češtině rozhodl jsem se trošku zasáhnout do dění. Omlouvám se že jsem tu delší dobu nebyl, ale poté co jsem viděl první 100 příspěvků mně rozbolela hlava a teprve dnes mně bolet přestala.
Co se týče melkorova návrhu tak mi přijde že bude hodně náročný jak pro vedení si seznamu ze strany PJ i hráče. Na druho stranu se mi hodně líbilo to dělení (myslím že Granovo) kde byli i technologie potažmo hvězdářství. Hodně se mi líbí myšlenka že pro každý obor jiná mageenergie a ne, jak máme zatím my x surovin pro všechny. Jinak ještě kt tomu melkorovu návrhu přijder mi to že alchymista bude muset být stále u nějakého zdroje energie. ale možná se mýlím
gran 21.6.2007 13:51  307
melkor_untlimitedTeď mě napadá, jestli je tohle vhodné získávání k Oboru Lektvarů, nebo rovnou jako "obecné pro všechny"...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 21.6.2007 11:24  305
peca_007 [304]: Myslíš mumio, čili jednu z variant ropy? :)
peca_007 21.6.2007 07:59  304
Hecras [302]: Cili "dangha" na Asterionu, múmí (nebo tak nejak) nevim kde (asi nejaky film)... :-)
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 21.6.2007 07:59  303
Gran [301]: opět se tam mluví prakticky o "získávání z něčeho", čili to neřeší aktuální téma - "z čeho"

Podle požadovaného množství (a kvality).
Na méně náročné věci třeba ten "lipový květ", "jitrocel", "med", ....
Na ty více náročné "roh nosorožce", "roh jednorožce", "sprár draka", ...

Zkrátka a dobře, pokud bude chtít alchymista uvařit Pangalaktický megacloumákTM, nebude mu na to stačiť ani všechno zlaté kapradí, co kdy narostlo (a naroste), ale bude muset sáhnout po něčem s kvalitnější energií (třeba "chlupy z huňáče modrého").
hecras 21.6.2007 06:27  302
tekutá surovinaJá bych viděl že by se tam mohla zařadit ropa. Zvláštní kapalina velmi těžko nalezitelná se zvláštními schopnostmi.
gran 21.6.2007 06:08  301
Cool x)

No, je to dobrý námět, který se dá zařadit.

Každopádně opět se tam mluví prakticky o "získávání z něčeho", čili to neřeší aktuální téma - "z čeho" ;))
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 21.6.2007 05:24  300
Positivní a negativní energieStejně jako jsou psaná doasavadní povolání do DrD+, tak i ten nástin alchymisty je psán z pohledu alchymistova vidění světa.

On opravdu věří tomu, že skrzevá všechno prochází (někdy lépe jindy hůř) vesmírná energie, kterou je možné za dodržení určitých (ne)jistých ;-) postupů využít na magické posílení jím zhotovených lektvarů.

A také věří tomu, že ta energie může být i negativní.

BTW: Když se podíváme do historie lidské vědy tak můžeme najít období, které se zaobíralo tzv. "Flogistonovou teorií". Flogiston měl představovat právě tu věc, která přenáší energii (zejména tepelnou) mezi objekty, stejně jako "ether" přenáší informace (a rádiové vlny).

PS: melkor_unlimited [296]: není žádná ucelená verze alchymisty ani výňatek z příručky alchymistické vědy. Je to něco, co vzniklo na základě 2 vteřin přemýšlení (průběžně při psaní), 10 minut ťukání do kláves a 25 let zkušenosti s RPG.
gran 20.6.2007 18:31  299
KarnakTo ale musíš bejt konkrétnější, aby to mělo nějaký význam (Jaké změny? Upřesnění ohledně čeho?)

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt