Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
profa 17.7.2007 13:51  323
a promiňte mi překlepy
profa 17.7.2007 13:48  322
Takže teď, když jsem se na to odíval, bych to shrnul asi takto :

- Magická zřídla budou vzácná, prchavá, možno i neviditelná a jejich účinek se bude projevovat tím, že suroviny v okolí budou prostě hodnotnější (bonus k síle nebo k překonání potřebné náročnosti).

- Neldeův nápad se mi líbí, ale je opravdu VELMI obtížně zpracovatelné (dal bych to jako oborovou schopnost - nahrazování surovin podobnými), přičemž u každého předmětu by byl uveden "okruh nahraditelnosti" - jasně by vymezoval, co jde použít jako náhrada. Např. místo smrku jehličnany, místo ledku jakýkoliv trus,... - s postihem k výrobě DUPJ.

- uchovávání magenergie by se nemělo dít jen v kamenných nádobách. Zní to dost divně (výroba kamenného demižónu či mísy je HODNĚ obtížná) a je to i omezující. Ale to je prostor na diskuzi.

- A pokud jsem to dobře pochopil, podle vašich návrhů by se už neoddělovalo magenergie-suroviny, ale jen surovina1-surovina2-surovina3, přičemž některé z nich by byly určitým způsobem magické ?
profa 26.6.2007 16:44  321
Pokud jste někdo četl Eragona, je tam poměrně pěkná definice zřídel neboli "volné magenergie" - je prchavá, špatně zachytitelná a často mění svou podstatu. Myslím, že by se to po malé úpravě dalo použít - magenergie ze zřídel by měla být jen pro mistry.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 25.6.2007 12:30  320
xKiv [314]: Wow!
irian 22.6.2007 20:17  319
A někde tak malá že ani neni postřehnutelná %)
gran 22.6.2007 20:01  318
Celkově by mohla být zřídla "všude" - někde víc, někde míň. Zkrátka jakože energie proplouvá celým světem ;)
irian 22.6.2007 19:30  317
Tak zřídla by mohla být nestabilní, jako že se mění jejich poloha. Tedy by byla velkou vzácnost.
paboook 22.6.2007 19:09  316
ZřídlaMam pocit, ze omezovani na zridla a jejich okoli nebude alchymistovi prilis svedcit - aby hrac nemel tendenci sedet na nem jako zaba na prameni :o Vazani na konkretni zridla bych se spis snazil vyhnout.
gran 22.6.2007 18:21  315
Já bych ten proces "destilace" úplně opustil.

Také jsem již navrhoval.
xkiv 22.6.2007 15:40  314
neldejak by měla vypadat lapená magenergie - tak bych to nespecifikoval - různě, hlavně se na ní nedoporučuje dívat

Protoze by tam *nemusela* byt :-P
A soucasne taky mohla.
A clovek nevi, co z toho by bylo horsi :-,

Schroedingerova magenergie.
nelde 22.6.2007 15:30  313
Jenže tu magenergii můžeš vázat nejen do vody, ale i do vzduchu atd. Takže ta tekutina, už je výrobek s nějakými magickými vlastnostmi. Já bych ten proces "destilace" úplně opustil.

Ad náhrady - právě že je rozepisovat vůbec nemusím - u výrobku bude třeba uvedeno jaké jsou suroviny (samy o sobě nemusí být magické, ale pomohou magenergii do výrobku zachytit). Pokud alchymista nějakou nemá, pak se jí prostě pokusí nahradit. Nahrazení je o roleplayingu - hráč prostě něco vymyslí, a když to bude znít dobře (žádnou logiku nemusí PJ aplikovat - je to přece alchymie), tak podle toho dostane menší nebo větší postih (jak moc dobře to popsal - nikoli chemicky nebo biologicky, ale zajímavě). Mělo by platit, že náhrada musí být složitější než originál - tedy nikoli kousek cedru, ale jakékoli dřevo, které třeba polepí jehličím). Má-li všechny suroviny, tak se uplatní základní cílové číslo, za každou nahraženou dostane nějaký postih. Nebo i bonus. Dokonce to můžeš vzít bez roleplayingu - když bude v oblasti, která je hodně rozmanitá, tak bude mít malý postih, když bude na moři nebo na poušti, tak bude větší.

Další příklad - místo ledku můžeš použí guano nebo jiný trus (ten asi seženeš). Jenže ho musíš vyčistit (podle toho, které to bylo zvíře, použiješ jiný postup). Jenže ty si můžeš jako hráč vymyslet, že použiješ nejaký postup na zvíře samotné a že z něj se západem slunce po nakrmení touhle bylinou vypadne to guano velmi čisté. Máš sebou svojí malou labku, takže to snadno přečistíš na ledek, ale může být kvalitnější než standard a naopak dostaneš bonus. Díky tomu roleplayingu.

Ta zřídla nejsou všude, ale jejich dosah je velkého rozměru. Za blízkost zřídla mohou být bonusy k testu na magičnost předmětu.

Za šikovnost a alchmistické vybavení může být test na čistotu výroby. Atd. chce to domyslet další atributy a bonusy/postihy.
chemik 22.6.2007 14:33  312
jj, tak byla první Wodka (ten název byl prozatimní a moc se neuchytil. To ale nevadí) definována. Prostě čirá tekutin která má vazbu na energii ve sférách. Jestli se na ni nebuda dát dívat, čichat anebo se nebude dát pozřít (jako u prvních návrhů) je podle mně celkem bezpředmětné. a Jestli jsem tě Nelde pochopil tak říkáš, že ta "zřídla" energie jsou v podstatě ve všem akorát s jinou intenzitou. Navíc by to nahrazování surovin skončilo akorát jako postih za nedostatečnou výbavu (jako např. u zloděje) a navíc by bylo pro PJ dost náročné určit, jestli jde tou danou surovinou ještě nahradit( např je možné nahradit za cedr smrk a pokud jo tak nejde i modřín? a když to jde tak můžu přece použít pouštní keř, který je s cedrem příbuznější než jehličnany. TOHLE JSEM SI VYMYSLEL, ale myslím, že to problém nahrazování ukazuje). Musel by jsi ke každému lektvaru ty náhrady napsat i s bonusy a to by bylo dost náročné jak pro PJ i pro hráče.To nahrazování je dobrý, ale chce to vymyslet jak to dát na papír.
gran 22.6.2007 13:57  311
309: cool x)
310: Pozor, magenergii nemůžeš uchovávat. Nedá se na ní podívat, protože v našem světě není - jen její projev.
Spíš bych to bral tak, že na _vodu, která váže magenergii_ (teď mluvím z pohledu hráče/PJ, nikoliv alchymisty) se nedoporučuje dívat. Pokud by teda Alchymisté magenergii vázali jen na kapalinu (v příkladě výše zrovna vodu).
nelde 22.6.2007 13:39  310
Jinak pokud hledáte, jak by měla vypadat lapená magenergie - tak bych to nespecifikoval - různě, hlavně se na ní nedoporučuje dívat. To je jeden z mnoha důvodů, proč se uchovává v kamenných lahvích. Magenergie je totiž nestabilní a projevem nestability je právě jakási náhodná magická činnost. A naopak, bez projevů nestability nedokáže magenergie devalvovat. Kámen je nejstabilnější z přírody a nejvíce neživý, díky tomu má proti tomu největší odolnost.

Když tak - magenergie každý vidí takovou, jakou ji chce vidět. Proto musí mít velmi dobrý pozorovací talent a umět pár šikovných triků, aby ji vůbec spatřil.
nelde 22.6.2007 13:34  309
K Melkorovu návrhu, líbí, ale trochu bych to obměnil/rozvedl.

Ta zřídla mohou mít různou kvalitu. Střežená jsou samozřejmě ta nejkvalitnější a mezi alchymisty jsou legendy, že některá zřídla zřejmě mají i vlastní vědomí, neboť si vytvořila vlastní strážce. Energie ze zřídla pak proniká do našeho prostoru a usazuje se na různých místech - spíš v živých tvorech a ve tvorech s duší, ale není to žádný zákon - je to jen preference toho kterého zřídla. Dokonce ani neplatí, že by se energie ze zřídla musela ukládat někde poblíž (i když k tomu má zřejmě tendenci).

Alchymista pak zkoumá, za jakých okolností se energie z nějakého zřídla může projevit v jeho díle. Má celou řadu ad-hoc zjištěných postupů, některé jsou velmi podivné, nicméně to funguje. Co na první pohled vypadá jako podivnost nebo blbost, funguje. Dokonce ví, jak nedostupné věci nahradit jinými, byť třeba za cenu získání méně energie. Udělat základní věc v laboratoři, při vybavení špičkovými materiály je relativně snadné, stačí přesně dodržet postup. Přesto zručný alchymista se dokáže bez těchto berliček obejít a legendární mistři oboru pak dokázali udělat cokoliv z čehokoli.

Alchmista se musí naučit velké množství receptů, ještě větší množství úprav těchto receptů podle "náhradních surovin", které má k dispozici a obrovské množství podmínek, za kterých tyto náhradní může použít. Po pravdě řečeno alchymista téměř nikdy nedělá jednu věc dvakrát - po každé je něco odlišného.

Příklad: Pro recept je potřeba mít velmi tenké plátky čistého zlata. Alchymista ví, že může použít jakýkoli jiný kov v podobném tvaru, pokud ho natře nazeleno a ohřeje na příslušnou teplotu (ta se podle kovu a použité barvy může lišit) - velmi důležitá je přesnost a hlavně udržené teploty po celou dobu rituálu. Sice tím nedosáhne kvality zlata, ale dokáže se jí velmi přizpůsobit.

Základem alchymisty je tedy dokonalé poznání svého okolí a všeho, co se tam nachází. Běžně své okolí studuje (leckdy pomocí poměrně podivných a destruktivních metod). Velmi často vyráží mimo laboratoř s cílem nalézti nové zajímavé suroviny, kterými by některé, kterých má málo nebo nejsou dostatečně účinné, mohl nahradit. Jeho zkoumání je ale velice praktické a hodně experimentální, proto rád využívá ostatních, aby jeho produkty testovali. Podstata té energie, kterou užívá ho nezajímá, zajímají ho jen její projevy a to, jak ji dostat co nejvíce do svých výrobků.

Energie není moc stabilní a někdy se ve výrobku neudrží ani o konce rituálu. Proto další součástí alchymistického řemesla je jak tento poločas stability prodloužit.

Jak to dát do pravidel - každý předmět má několik atributů, typu náročnost na přesnost postupů, náročnost na čistotu surovin, náročnost na čistotu procesu, náročnost na adekvátní náhradu, náročnost na stabilitu, atd. Představoval bych si tak pět až sedm dimenzí. Při výrobě pak alchymista hází na těchto pět až sedm dimenzí a PJ si poznamená dimenze ve kterých alchymista nebyl úspěšný (protože on zná vnější okolnosti). Samozřejmě, že alchymista něco od pohledu pozná, ale ne úplně přesně (na to by potřeboval destruktivní zkoušky - které běženě dělá). Těch dimenzí může být proměnlivě podle předmětu. Každá z nich bude vyžadovat specifickou dovednost + nějaký atribut. K tomu celá řada bonusů závislých na to, jak moc alchymista byl připraven - znal dokonale prostředí, nástroje (nemuseli být jeho), suroviny, atd.

Jak bylo psáno: jitrocelový čaj uvaří každý. Alchymista - začátečník z něj udělá lék proti kašli, zkušený alchymista lektvar na posilu dýchání, mistr alchymista něco, co s jitrocelem už nemá nic společného (možná chuť), ale umožní to nedýchat. To všechno na jedné pasece se základní chemickou výbavou a se surovinami, které najde v lese.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt